Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Hoe kan het dat mijn gebruikskosten zo hoog zijn binnen mijn bundel?

  • 7 december 2012
  • 19 reacties
  • 1984 Bekeken

vanaf 23-11-2012 zou mijn nummer worden overgezet naar simyo en zou mijn abbonement ingaan.
nu krijg ik een factuur van € 264,78 na 01-12-2012 voor het verbruik van internet.
terwijl ik in mijn abbonement een internetbundel heb van 1GB.
icon

Beste antwoord door Wayne 10 december 2012, 14:18

Welkom op het forum Benito,



Jouw internetbundel was op 04-12 volledig verbruikt. Na deze datum is het internetverbruik buiten de bundel berekend.
Bekijk originele reactie

19 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Welkom op het forum Benito,

Jouw internetbundel was op 04-12 volledig verbruikt. Na deze datum is het internetverbruik buiten de bundel berekend.
Badge
En wederom deze klacht.

Beste Benito, meld je aan op [email]speciaalvoorsimyo@hotmail.com[/email] indien deze klacht niet naar wens opgelost wordt (wat ik nu al kan voorspellen).

Er zijn heel veel klanten met exact dezelfde klacht maar Simyo doet hier dus niets aan. Alle klanten weten zeker deze data niet verbruikt te hebben maar Simyo legt de schuld toch bij de klant neer.
We kunnen als groep zijnde makkelijker naar de Geschillencommissie stappen. Dus meld je aan!!!

Beste Wayne,

Het is toch bizar dat jullie als Simyo zijnde alle klachten betreffende het verbruik bij de klanten neerleggen. Ik snap dat jullie systeem dit geregistreerd heeft, maar deze systemen zijn ook niet allemaal 100% waterdicht en hier kunnen toch ook bugs in zitten?
Het moet nu toch eigenlijk wel duidelijk zijn dat deze klachten niet meer bij de klant liggen, maar bij Simyo zelf.
Simyo komt ook alleen maar met redenen waarom het verbruik zo hoog zou kunnen zijn. Maar klantgerichte oplossingen, ho maar.
Heel jammer dat dit allemaal zo moet lopen.

Gr Tim
Reputatie 2
Badge +1
Hey Timmeh,

Wij nemen deze zaak erg serieus en bekijken daarom de situatie ook per klant. In dit topic heeft Alex uitgelegd wat wij hebben gedaan ten aanzien van de klachten over dataverbruik waar jij aan refereert.
Badge
Hoi Wayne,

Jullie schrijven daarin:

Er is uitgebreid onderzoek gedaan, zowel binnen Simyo als via de technische dienst van KPN, waaruit geen onregelmatigheden zijn gebleken. Ook is er geen onevenredige toename te zien in het aantal klanten met vragen of problemen omtrent dataverbruik.

Julle schrijven dus dat er geen onregelmatigheden zijn gebleken? Mijn verbruik eind oktober/begin november was anders behoorlijk ongerelmatig! Die kunnen jullie gewoon checken.

Tevens schrijven jullie dat er geen onevenredige toename te zien is in het aantal klanten met vragen of problemen omtrent dataverbruik.
Hebben jullie hier statistieken van? Naar mijn mening is er wel degelijk een grote toename met het aantal klachten over dataverbruik.

Verder geven jullie in dat bericht alleen tips over hoe het dataverbruik tot stand kan komen of hoe het gecontroleerd kan worden.
Hier hebben wij als klant weinig aan, want we willen graag bewijzen vanuit Simyo dat het dataverbruik afkomstig is van onze telefoons (met exacte websites/app gebruik). Helaas kunnen jullie dit niet geven en dus hebben jullie geen bewijslast.

Jullie zullen dit probleem ook vanuit de klant moeten zien. Wij hebben de data niet verbruikt. Dus moet er wel een bug in het systeem zitten van Simyo. Maar dit verwerpen jullie iedere keer.
Waarom? In systemen kunnen toch ook fout zitten? En indien jullie vinden van niet, dan zie ik graag de exacte gegevens van mijn verbruik tegemoet. Zolang dit niet gegeven is, hebben ook jullie geen bewijs dat de data door de klanten verbruikt is.
Badge +6
Hoi Timmeh,

Zoals eerder aangegeven is er onderzoek gedaan naar het verbruik van het internet. Uit het onderzoek is gebleken dat er niks met onze systemen aan de hand is. Een simkaart registreert enkel berichten, telefoongesprekken en/of internetverbruik, wanneer het toestel daar de opdracht toe krijgt van een gebruiker. Een simkaart kan niet zelf denken of handelen en wordt te allen tijde aangestuurd via het toestel en dus de gebruiker. Simyo mag niet bijhouden wat een klant op het internet doet, dit mag niet wegens de wet op de privacy en ook niet van de OPTA. Simyo kan je niet aan deze gegevens helpen. Wanneer je het niet mee eens bent en niet naar tevredenheid bent geholpen raad ik je aan contact op te nemen met een andere instantie.
Badge
Hoi Natascha,

Toch jammer dat jullie wederom geen directe antwoorden geven op mijn vragen, maar wederom met een algemeen verhaal antwoorden.
Maargoed, ik blijf al een tijdje in herhaling vallen, maar met concrete oplossingen komen jullie toch niet.

Ik leg inderdaad mijn klacht voor aan de geschillencommissie.
Ik kan me helemaal vinden in het verhaal van Timmeh, ik dacht goedkoop uit te zijn bij Simyo en krijg in verhouding tot mijn omgeving veel te hoge rekeningen gezien mijn belgedrag. Toch maar weer gewoon overstappen naar een andere provider dan, Ik bel altijd binnen de bundel en internet heb ik uitgezet nadat mijn rekening nog hoger werd, dus niks 5,oo in de maand. Had het kunnen weten, KPN he?
Reputatie 2
Badge +1
Hey sabbie,

In jouw geval heb je nadat jouw nummerbehoud is afgewezen nooit aangegeven of jouw bundels met het tijdelijk nummer geactiveerd dienen te worden of dat je wilde dat wij deze opnieuw zouden indienen. Om deze reden zijn jouw bundels nooit in gegaan. Omdat jouw bundels nooit in zijn gegaan worden de buiten de bundel (voor bellen en smsen) tarieven en de pay-as-you-go tarieven (voor internet) gehanteerd.
Toevallig had ik dat ook in de laatse week oktober
Het hele jaar zit ik gewoon binnen mijn bundel 1GB en de laatse week oktober ineens er dik overheen rekning 134 euro
normaal  rond 34,95.
Vreemd en niet na te kijken of te verantwoorden ?


Hoi Wayne,

Jullie schrijven daarin:

Er is uitgebreid onderzoek gedaan, zowel binnen Simyo als via de technische dienst van KPN, waaruit geen onregelmatigheden zijn gebleken. Ook is er geen onevenredige toename te zien in het aantal klanten met vragen of problemen omtrent dataverbruik.

Julle schrijven dus dat er geen onregelmatigheden zijn gebleken? Mijn verbruik eind oktober/begin november was anders behoorlijk ongerelmatig! Die kunnen jullie gewoon checken.

Tevens schrijven jullie dat er geen onevenredige toename te zien is in het aantal klanten met vragen of problemen omtrent dataverbruik.
Hebben jullie hier statistieken van? Naar mijn mening is er wel degelijk een grote toename met het aantal klachten over dataverbruik.

Verder geven jullie in dat bericht alleen tips over hoe het dataverbruik tot stand kan komen of hoe het gecontroleerd kan worden.
Hier hebben wij als klant weinig aan, want we willen graag bewijzen vanuit Simyo dat het dataverbruik afkomstig is van onze telefoons (met exacte websites/app gebruik). Helaas kunnen jullie dit niet geven en dus hebben jullie geen bewijslast.

Jullie zullen dit probleem ook vanuit de klant moeten zien. Wij hebben de data niet verbruikt. Dus moet er wel een bug in het systeem zitten van Simyo. Maar dit verwerpen jullie iedere keer.
Waarom? In systemen kunnen toch ook fout zitten? En indien jullie vinden van niet, dan zie ik graag de exacte gegevens van mijn verbruik tegemoet. Zolang dit niet gegeven is, hebben ook jullie geen bewijs dat de data door de klanten verbruikt is.
Heb direct de datamanager geplaatst ben benieuwd
 naar de verschillen welke opgegeven worden zitten nl rare grote verbruiken tussen.
FR
Toevallig had ik dat ook in de laatse week oktober
Het hele jaar zit ik gewoon binnen mijn bundel 1GB en de laatse week oktober ineens er dik overheen rekning 134 euro
normaal  rond 34,95.
Vreemd en niet na te kijken of te verantwoorden ?
Heb direct de datamanger geplaatst
Ben benieuwd naar de verschillen
zitten op de vreemdste tijden grote verbruiken tussen.
FR
Vandaag op mijn simyo gecontroleerd nog ye gebruiken 611 mb
Dataverbindingsstand uitgezet !
Data manager geinstalleerd geeft nu om 17.45 uur nog steeds aanmobile gebruikt 0
Mijn Simyo geeft zonder dataverbindingstand aan nog te gebruiken 574 MB
zeer vreemd.
FR


Toevallig had ik dat ook in de laatse week oktober
Het hele jaar zit ik gewoon binnen mijn bundel 1GB en de laatse week oktober ineens er dik overheen rekning 134 euro
normaal  rond 34,95.
Vreemd en niet na te kijken of te verantwoorden ?


Hoi Wayne,

Jullie schrijven daarin:

Er is uitgebreid onderzoek gedaan, zowel binnen Simyo als via de technische dienst van KPN, waaruit geen onregelmatigheden zijn gebleken. Ook is er geen onevenredige toename te zien in het aantal klanten met vragen of problemen omtrent dataverbruik.

Julle schrijven dus dat er geen onregelmatigheden zijn gebleken? Mijn verbruik eind oktober/begin november was anders behoorlijk ongerelmatig! Die kunnen jullie gewoon checken.

Tevens schrijven jullie dat er geen onevenredige toename te zien is in het aantal klanten met vragen of problemen omtrent dataverbruik.
Hebben jullie hier statistieken van? Naar mijn mening is er wel degelijk een grote toename met het aantal klachten over dataverbruik.

Verder geven jullie in dat bericht alleen tips over hoe het dataverbruik tot stand kan komen of hoe het gecontroleerd kan worden.
Hier hebben wij als klant weinig aan, want we willen graag bewijzen vanuit Simyo dat het dataverbruik afkomstig is van onze telefoons (met exacte websites/app gebruik). Helaas kunnen jullie dit niet geven en dus hebben jullie geen bewijslast.

Jullie zullen dit probleem ook vanuit de klant moeten zien. Wij hebben de data niet verbruikt. Dus moet er wel een bug in het systeem zitten van Simyo. Maar dit verwerpen jullie iedere keer.
Waarom? In systemen kunnen toch ook fout zitten? En indien jullie vinden van niet, dan zie ik graag de exacte gegevens van mijn verbruik tegemoet. Zolang dit niet gegeven is, hebben ook jullie geen bewijs dat de data door de klanten verbruikt is.

Reputatie 5
Badge +10
Vandaag op mijn simyo gecontroleerd nog ye gebruiken 611 mb
Dataverbindingsstand uitgezet !!!
Data manager geinstalleerd geeft nu om 17.45 uur nog steeds aanmobile gebruikt 0
Mijn Simyo geeft zonder dataverbindingstand aan nog te gebruiken 574 MB
zeer vreemd.
FR


Hoi Fred07,

Waar heb je de dataverbinding precies uit gezet? In het systeem zie ik in ieder geval dat de optie 'internet op je mobiel/mms' nog aan staat. Deze is overigens ook niet uit/aan gezet. Als ik nu naar je verbruik kijk, zie ik dat er tot 13/1/13 11:12 internet sessies terug te zien zijn. Daarna inderdaad niet meer.

Het verbruik kan met een vertraging worden verwerkt. Hierdoor is het mogelijk dat er nog mb's af zijn gegaan.

Groetjes,

Alex
ik heb sinds kort een abonnement en ik gebruik data als de chip niet in de telefoon zit (zeer bijzonder) het is niet veel slechts 8 mb op 1 dag maar toch dat is de helft van mijn bunbel in een maand
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum anton lubbers,

Technisch gezien is dit niet mogelijk. Daarom ben ik benieuwd naar een datum + tijdstip wanneer dit volgens jou is gebeurd. Dan kan de technische dienst controleren waar de simkaart zich op dat moment in bevond. Dan kan ik ook meteen controleren of er op dat moment verbindingen zijn geregistreerd.

Groetjes,

Alex
volgens mij op 17of 18 januari
Reputatie 5
Badge +10
volgens mij op 17of 18 januari

Hoi anton lubbers,

Op 17 en 18 januari hebben er geen verbindingen met internet plaats gevonden volgens ons systeem.

Groetjes,

Alex
Beste Simyo,

Tot mijn schrikbaring zag ik dat ik de maand november een bedrag van 343,76 moet betalen. mijn oorspronkelijk bedrag binnen mijn bundel is 19 euro waarvan 3000mb. totaal mb was deze maand 5324 waarvan dus 2324 buiten mijn bundel. bizar voor waarden dat je zoveel moet betalen voor buiten je bundel ? Dat ik er zoveel overheen ben gegaan kan ook niet kloppen. En ja ik weet dat je extra mb bij kunt kopen, dit terzijde. Mijn vraag is dus eigenlijk of de rekening wel klopt dat je voor 2324 extra buiten je data bundel zo'n hoog bedrag moet betalen?! ik vind dit absurd veel en ben het hier niet mee eens.

mvg
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Tom maassen, welkom op het Simyo forum!

Ik zie dat je op twee plekken je vraag hebt gesteld. Voor de overzichtelijkheid kun je je vraag het beste op één plek stellen. We beantwoorden alle vragen op het forum. Je hoeft dus niet bang te zijn dat die van jou over het hoofd wordt gezien ;)

Je factuur van november is hoog. Wat maakt dat je denk dat het niet klopt? Er zit geen limiet aan de hoeveelheid MB's die je kunt verbruiken. In november heb je echt zoveel buiten je bundel verbruikt. Je hebt € 324,30 buiten je internetbundel geïnternet, dat is 2162 MB. Wanneer je 1 MB verbruikt buiten de bundel, betaal je € 0,15 cent. MB's kopen is een goede optie als je merkt dat je nog veel wilt internetten. Dan betaal je € 5 voor 500 MB.

Ook ontvang je altijd een 80 % en 100 % sms. Heb je deze over het hoofd gezien? Van welk type telefoon maak je daarbij gebruik? Vaak kun je in je telefoon terugzien wat zoveel verbruikte. Ook gaan mijn collega's van de Backoffice kijken of je in aanmerking komt voor een coulance. Van hun ontvang je een e-mail.

Laat je het weten?

Reageer