.

Beantwoord

Hoe kan het dat ik internetkosten heb gemaakt terwijl ik geen abonnement en tegoed heb?

  • 26 March 2017
  • 9 reacties
  • 125 Bekeken

hallo, wij zijn nieuwe klanten, maar het gaat niet naar wens zo te zien. Hoe kan het dat er op onmogelijke tijden geld wordt gevraagd voor internet? Hoe kan het dat dit in een uur tientjes tegelijk zou moeten kosten? hoe kan het dat er zonder abonnement en tegoed kan worden geïnternet als er niet met wifi wordt gewerkt. Ik heb toch nergengs voor getekend. hoe kan dit, dit lijkt mij allemaal zeer onredelijk. Wij hebben dit nog nooit eerder meegemaakt. hoe kan het en hoe los je dit op.
icon

Beste antwoord door Samantha 27 March 2017, 13:57

Bekijk originele reactie

9 reacties

heb ik ook hetzelfde problemen
Reputatie 7
Badge +9
Bij Simyo is kun je zonder databundel internetten via Simyo. Of je kan internetten wordt bepaald door de instelling "Internet op je mobiel in Nederland". Deze instelling staat onder "Mijn Simyo" -> "Instellingen" -> "Netwerkinstellingen". Wil je geen internet, dan kun je "Internet op je mobiel in Nederland" uitzetten.

Als je geen databundel hebt of je databundel is op, dan betaal je 0,15 euro per MB. Dat snel loopt flink op, dus het is niet aan te raden om te internetten zonder bundel.

Wanneer je data gebruikt is afhankelijk van jouw mobiel. Simyo verzint niet hoeveel en wanneer je MBs verbruikt. Dat er 's nachts verbruik is, is goed mogelijk als je toestel bijvoorbeeld dan updates uitvoert.
Dat je kunt internetten zonder het hebben van een bundel staat ook aangegeven in je welkomst mail.


Ik heb toch nergengs voor getekend. hoe kan dit, dit lijkt mij allemaal zeer onredelijk. Wij hebben dit nog nooit eerder meegemaakt. hoe kan het en hoe los je dit op.


Je bent hiermee akkoord gegaan op het moment dat je de simkaart ging gebruiken.

Een eventuele oplossing staat hierboven door Groentjuh geschreven.
Reputatie 3
Badge +2
Mocht het antwoord van Groetjuh niet gedaan hebben, en je Internet of google update apps,
zorg dat de update alleen via Wifi gaat zodat de apps niet wordt ge-update als er geen wifi aan
staat. Deze instelling vind je terug in google -> instellingen -> updates dacht ik, dit kan per
android/windows OS verschillen.
Reputatie 3
Badge +2
je kan ook data roam uitzetten zodat je geen internet heb en uitstaat in mijn simyo mocht je geen
internet bundel hebben 🙂
Je vergist je een beetje in functie, tijgertjuh. :)
Roaming betekent gastgebruik maken van een ander netwerk, dus aan de grensstreek - in het buitenland - een ander netwerk. Gebruik je het eigen netwerk voor internet is de data roam functie niet nodig/gewenst. Je gebruikt dan mobiele netwerken
Reputatie 3
Badge +2
@Friesian, dacht dat data roam nodig is zodat je kan zien hoeveel data je verbruikt :)
als je da tuit zet dat je dan geen internet had 🙂 weer iets geleerd ^^
@De Tijger
Om dataverbruik te zien heb je 2 opties....
* Gegevensgebruik, waarbij je kunt instellen...waarschuwing, limiet en tijdsvak.
* Een data monitor app, bijvoorbeeld My Data Manager, die heeft ook als waarschuwing, limiet en tijdsvak. Bij prepaid kun je die heel goed instellen en dus ook bij abbo.

Roaming uitleg...
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Roaming
Badge +7
Hoi Andijk en rani,

Ik wil jullie allebei van harte welkom heten op het forum :)

Wat jammer dat niet alles naar wens gaat! Ik kan me voorstellen dat het erg vervelend is dat jullie internetkosten hebben gemaakt. Ik zie dat dit komt omdat jullie allebei geen internetbundel hebben, maar de optie 'Internet op je mobiel in Nederland' wel aan hebben staan op Mijn Simyo. Als deze optie aan staat, is je telefoon in staat om een verbinding te maken met mobiel internet als je geen verbinding hebt met wifi. Dit kost € 0,15 per MB. Een klein beetje internetverbruik kan dus al aardig in de kosten lopen.

Onze simkaarten worden standaard geleverd met deze internetoptie aan. Hiervoor wordt je ook gewaarschuwd in de mail waarin ook je 06-nummer, pincode en pukcode staan. Daarnaast heb je van ons een mail en een sms'je ontvangen dat je internet aan het verbruiken was zonder internetbundel. Als je deze optie uit wilt zetten, kun je dit dit doen op Mijn Simyo onder het tabblad Instellingen > Netwerkinstellingen. Hierdoor kom je in de toekomst niet meer voor deze onaangename verrassing te staan.

We kunnen vanwege jullie privacy niet zien waar dit internetverbruik aan op is gegaan. Dit kun je wel terugzien in je telefoon. Deze blog geeft tips waar je dit in je telefoon terug kunt zien. Daarnaast hebben jullie al meerdere andere tips gekregen van de heren hoe je dit kunt nakijken en/of in de toekomst kunt voorkomen.

Ik zie dat jullie allebei hierdoor geen beltegoed meer hebben. We hebben jullie simkaarten daarom uit voorzorg geblokkeerd voor uitgaande oproepen. Je kunt nu niet meer bellen, sms'en of internetten. Dit om nog meer kosten te voorkomen. Als je je beltegoed weer opwaardeert, kun je hem weer gebruiken.

Laten jullie het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Samantha

@Groentjuh, Ray, De tijger en Friesian, Ik wil je jullie allemaal bedanken voor jullie goede hulp heren 😃

Reageer