.

Beantwoord

Hoe kan het dat ik een onverklaarbare piek in mijn verbruik heb?

  • 24 January 2017
  • 3 reacties
  • 125 Bekeken

Badge
Soms heb ik onverklaarbare pieken in mijn verbruik. Het betreft dan steeds een aantal porties van 59Mb
icon

Beste antwoord door PaulH 24 January 2017, 10:00

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Hey Rozenberg,

dat is een datapakket, bij Simyo gaat het maximaal in aantallen van 59 of 60 MB dus als je 300 MB verbruikt zul je waarschijnlijk 5 van deze porties hebben.
Om te zien waar de magische data vandaan komt moet je op je telefoon kijken, dit kan Simyo namelijk uit privacy niet zien.
Kijk op Android bij:
Instellingen>gegevensgebruik
Nog beter is een app installeren die ook apps die data kunnen gebruiken kan beheren en individueel aan en uitschakelen voor data. Zoals DataEye of die ik nu gebruik Opera Max.

Groet Paul.
Badge
Ik heb inmiddels een app voor mijn iPhone gevonden. My Data Manager

Mvg, Gert
Reputatie 5
Badge +9
Hoi rozenberg49,

Welkom op 't forum :)

Wat vervelend dat je steeds een rare piek hebt in je verbruik. Goed om te horen dat je een app hebt gevonden die dit voor je in de gaten houdt. Als je achter de boosdoener bent gekomen, dan kan je er ook voor zorgen dat je het mobiel internet afsluit voor die bepaalde app.

De reden dat jij telkens 59 MB ziet en geen 300 MB is omdat wij maar maximaal 59 tot 60 MB per keer kunnen meten. Als jij dus een sessie hebt van 300 MB zul jij meerdere sessies zien van 59 MB. Is dit zo duidelijk voor je?

@PaulH bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Caspar

Reageer