Vandaag luisterde ik, zoals vrijwel dagelijks, naar een podcast. Tot mijn grote schrik bleek die podcast >2000 mb gevraagd te hebben. Nog nooit ben ik boven mijn kleine bundeltje van 2 mb uitgekomen.
Ik ben op onderzoek uitgegaan. Lag het dan aan de podcastaanbieder? Hebben zij een gigantisch high-res podcast online geplaatst?
Nee, als ik daar de mp3 download is deze 83 mb.
Ik heb net contact met de klantenservice gehad via Whatsapp. Daarin werd gezegd dat ‘’streaming meer mb’s kan vragen’’.
Als iets 83 mb is, hoe kan het dan >2000 mb vragen qua streaming? Kan iemand dit uitleggen?
Beste antwoord door Bas
Hoi Anna,
Welkom op ons forum!
Wat vervelend dat je zo verrast bent door de in rekening gebrachte kosten! Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik kan me niet voorstellen dat er alleen maar data is verbruikt voor het beluisteren van de podcast. Zo te zien ben je namelijk al een hoop data gaan verbruiken vanaf 08:00 uur 's ochtends en dat is vervolgens anderhalf uur achter mekaar doorgegaan (terwijl de podcast nog geen uur duurt). Heb je hier geen enkele andere verklaring voor?
Wij kunnen niet nagaan waar je internetbundel precies aan is opgegaan in verband met privacywetgeving. We helpen je wel graag op weg met het onderzoeken en voorkomen van dit probleem! Daarvoor kun je gebruikmaken van dit blog.
Ik zie dat je ook al contact hebt gehad met een collega van mij over de in rekening gebrachte kosten. We komen je ook graag eenmalig tegemoet, want wij snappen natuurlijk ook wel dat het niet je bedoeling was om deze kosten te maken!
Heb je hier nog vragen over? Reageer dan even op dit bericht zodat we je verder kunnen helpen
Groetjes,
Bas