Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Hoe kan een mp3 bestand van 83mb via streaming >2000 mb vragen?

  • 23 januari 2021
  • 10 reacties
  • 304 Bekeken

Badge

Vandaag luisterde ik, zoals vrijwel dagelijks, naar een podcast. Tot mijn grote schrik bleek die podcast >2000 mb gevraagd te hebben. Nog nooit ben ik boven mijn kleine bundeltje van 2 mb uitgekomen.

Ik ben op onderzoek uitgegaan. Lag het dan aan de podcastaanbieder? Hebben zij een gigantisch high-res podcast online geplaatst?

Nee, als ik daar de mp3 download is deze 83 mb. 

Ik heb net contact met de klantenservice gehad via Whatsapp. Daarin werd gezegd dat ‘’streaming meer mb’s kan vragen’’.

Als iets 83 mb is, hoe kan het dan >2000 mb vragen qua streaming? Kan iemand dit uitleggen?

 

 

icon

Beste antwoord door Bas 23 januari 2021, 16:00

Hoi Anna, 

Welkom op ons forum! 😃

Wat vervelend dat je zo verrast bent door de in rekening gebrachte kosten! Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik kan me niet voorstellen dat er alleen maar data is verbruikt voor het beluisteren van de podcast. Zo te zien ben je namelijk al een hoop data gaan verbruiken vanaf 08:00 uur 's ochtends en dat is vervolgens anderhalf uur achter mekaar doorgegaan (terwijl de podcast nog geen uur duurt). Heb je hier geen enkele andere verklaring voor? 

Wij kunnen niet nagaan waar je internetbundel precies aan is opgegaan in verband met privacywetgeving. We helpen je wel graag op weg met het onderzoeken en voorkomen van dit probleem! Daarvoor kun je gebruikmaken van dit blog

Ik zie dat je ook al contact hebt gehad met een collega van mij over de in rekening gebrachte kosten. We komen je ook graag eenmalig tegemoet, want wij snappen natuurlijk ook wel dat het niet je bedoeling was om deze kosten te maken!

Heb je hier nog vragen over? Reageer dan even op dit bericht zodat we je verder kunnen helpen 😊

Groetjes, 
Bas

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 7

@hallo-anna Nee, dat is niet mogelijk.
Wat je eens zou moeten doen is onderzoeken in je telefoon, bij instellingen en dan dataverbruik o.i.d., e.e.a. afhankelijk van je telefoon en dus OS, of je een app kunt vinden die extreem veel data heeft verbruikt.

Badge

Ha Rico, dank voor je reactie. Ik beluisterde de podcast in Google Chrome. Die heeft inderdaad de meeste mobiele data verbruikt.

 

Het was deze podcast, waarbij ik op het knopje boven de foto klikte: https://nivoz.nl/podcast/?name=femke_keeren_-_12-01-2021_17.36.mp3

 

Als ik ‘m via m’n desktop download is ie 83 mb. 

Reputatie 6
Badge +4

Hoi Anna, 

Welkom op ons forum! 😃

Wat vervelend dat je zo verrast bent door de in rekening gebrachte kosten! Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik kan me niet voorstellen dat er alleen maar data is verbruikt voor het beluisteren van de podcast. Zo te zien ben je namelijk al een hoop data gaan verbruiken vanaf 08:00 uur 's ochtends en dat is vervolgens anderhalf uur achter mekaar doorgegaan (terwijl de podcast nog geen uur duurt). Heb je hier geen enkele andere verklaring voor? 

Wij kunnen niet nagaan waar je internetbundel precies aan is opgegaan in verband met privacywetgeving. We helpen je wel graag op weg met het onderzoeken en voorkomen van dit probleem! Daarvoor kun je gebruikmaken van dit blog

Ik zie dat je ook al contact hebt gehad met een collega van mij over de in rekening gebrachte kosten. We komen je ook graag eenmalig tegemoet, want wij snappen natuurlijk ook wel dat het niet je bedoeling was om deze kosten te maken!

Heb je hier nog vragen over? Reageer dan even op dit bericht zodat we je verder kunnen helpen 😊

Groetjes, 
Bas

Badge

Ha Bas,

Ja, vervelende situatie he? Ik ben nog steeds niet bekomen van de schrik.

In de Simyo app zie ik de gegevens van de data, en die verschillen kennelijk van wat jij ziet?

Ik zie een kort verbruik om 8:04. Het echte verbruik start om 8:50, als ik op de fiets stap en de podcast ga beluisteren. Dit gaat door tot 9.30. Da’s dus 40 minuten. Ik heb de laatste 10 minuten van de podcast van schrik gemist :zipper_mouth:

Zie de screenshots. Nee, naast het fietsen en podcast beluisteren was ik niks anders mobiel aan het doen. Twee dingen tegelijk lijkt me wel genoeg :stuck_out_tongue_winking_eye:

Waar zie jij ‘’1,5 uur dataverbruik achter mekaar’’?

 

 

Badge

Ik weet niet of het iets helpt, maar hier is m’n browsegeschiedenis. Vanaf 8:44 startte ik de podcast (2e van onder is de mp3 link).

 

Normaliter luister ik podcasts bv via de Apple Podcast app of Soundcloud. Zoals je misschien in m’n datahistorie van de afgelopen jaren hebt kunnen zien heeft dat nooit tot >2mb in een maand geleid. Het enige wat ik kan bedenken is dat de Google Chrome app op hol is geslagen, en de turbo stand op het mp3’tje van 83 mb heeft gegooid. 

 

 

 

 

Reputatie 7

@hallo-anna Het is natuurlijk niet alleen de webbrowser die verbruikt. Deze verbruikt zelfs relatief weinig. Grote dataverbruikers zijn bijvoorbeeld Youtube, Spotify, maar vergeet zeker de app updates niet. Of wellicht een update van het OS. Heb je bijvoorbeeld misschien recentelijk het OS geüpdatet en zijn hierna de apps gaan updaten? Zoals je ziet, hier kan erg veel aan ten grondslag liggen. Daarom moet je in je telefooninstellingen op zoek naar de dataverbruikers.

Badge

Het buitenproportionele verbruik houdt me nog behoorlijk bezig. Ik snap nog steeds niet hoe het kan. Dit zijn alle gegevens die ik kan vinden.

 

De situatie:

  • Volgens Google Chrome heb ik om 8.44 de mp3 van de podcast aangezet (https://nivoz.nl/podcast/?name=femke_keeren_-_12-01-2021_17.36.mp3) en ben ik op de fiets gestapt richting de AH. Deze podcast is als ik ‘m op de desktop download 83 mb.
  • Toen ik aankwam bij de AH zag ik de appjes dat ik over m’n verbruik heen zat. Ik schrok en ben toen direct naar de Simyo app gegaan en heb een screenshot gemaakt, om 9.32. Omdat de app nog niet was bijgewerkt was daar de stand voor m’n fietstocht zichtbaar: nog 1.354 mb over van mijn bundeltje van 2 mb. Dus voor het fietsritje had ik 646 verbruikt in 23 dagen
  • Ik heb dus van 8.44 tot 9.32 naar de podcast geluisterd.
  • Na het podcast beluisteren zit ik op een verbruik van 2.662. Minus het verbruik van de 23 dagen daarvoor (646) betekent dat er dus zo’n 2.000 mb naar het beluisteren van de podcast is gegaan.
  • Dus 48 minuten podcast luisteren van 83mb = 2.000 mb verbruik. Hoe kan dit?
  • Ik luister ook regelmatig podcasts on the go via Soundcloud. Die heeft over een jaar tijd 210 mb mobiele data gevraagd.
  • De gegevens van mijn mobiele netwerk (vanaf 16 feb 2020) toont dat Chrome de grootgebruiker is. Die toont 3gb. Is Chrome op hol geslagen?
  • Foto’s scoort ook hoog met 2,2 gb. M’n laatste foto/video is een screenshot van vrijdag 17:35, dit kan het dus ook niet zijn.
  • Ik heb geen YouTube of Spotify.
  • Mijn automatische downloads en ververs op achtergrond staan al jaren uit. Aan het begin van de maand update ik alle apps handmatig.  
  • Mijn iOs is 14.2. Er staat een update klaar voor 14.3 maar die heb ik nog niet aangezet.
  • Van de afgelopen 12 maanden is mijn gemiddelde verbruik 650 mb.

 

Mocht iemand weten hoe dit verbruik ineens compleet uit de hand is gelopen, dan hoor ik het graag. Ik wil niet nogmaals in deze situatie belanden.

 

Bas, een tegemoetkoming is heel fijn. Ik plaats hieronder nog wat extra screenshots over bovenstaande punten.

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Zou Foto's niet een backup zijn gaan maken van zowel dat filmpje als een hoop andere foto's? 2,2GB is namelijk ook vrij veel!

Badge

De video is van vorig jaar. Verder heb ik 4 foto’s in m’n telefoon staan. Dat kan het helaas niet zijn.

Reputatie 6
Badge +4

Hoi Anna, 

Bedankt voor de toelichting!

Wij registreren je internetverbruik rechtstreeks vanaf je toestel en die registratie klopt altijd. Het is wel vervelend dat we niet goed kunnen achterhalen waar het precies mis is gegaan, maar wij kunnen helaas niet meer inzien dan jijzelf. Misschien is er iets verkeerd gegaan bij het streamen of bufferen van de podcast via Google Chrome? Dat is voor ons echter niet met zekerheid te zeggen 😥 Als je die MB-meter van je toestel nu een reset geeft, dan heb je in ieder geval meer inzicht in je toekomstige verbruik! 

Je zal van ons na het weekend een e-mail ontvangen met meer informatie over je tegemoetkoming in deze kosten.

Heb je hier nog vragen over of kan ik je nog ergens anders mee helpen? Reageer dan even op dit bericht 😇

Groetjes, 
Bas

Reageer