.

Beantwoord

Hoe houd je 1000 MB voor de komende maanden?

  • 20 August 2019
  • 14 reacties
  • 565 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1
  • Startend Simyaan
  • 28 reacties
Allen,

Ik heb alleen 300 belminuten op mijn smartphone.

Simyo was zo aardig om me een maand lang 1000 MB internet aan te bieden. Hoera! Maar volgende maand en de maand erop wil ik weer 1000 MB. Het meest logische lijkt me dat ik dan niets aan de instellingen verander. Of toch niet? Moet ik iets doen?
Dat hoor ik graag.

Hartelijke groet van Judith
icon

Beste antwoord door Groentjuh 20 August 2019, 12:09

Bekijk originele reactie

14 reacties

Reputatie 7
Badge +9
De gratis 1000MB, die je hebt gekregen, is omdat je deze maand x jaar klant bent bij Simyo. Deze 1000MB verloopt aan het einde van de maand en als je zelf geen internetbundel hebt, dan heb je volgende maand weer 0 MB. Volgend jaar zul je dan pas weer 1000MB hebben in de maand van je volgende Simyaardag!

Wil je vanaf volgende maand elke maand wilt 1000MB hebben, dan zul je je abonnement moeten aanpassen. Dat kun je doen op de bundels aanpassen pagina van Mijn Simyo. Wijzigingen kun je voor de laatste van de maand doorgeven en gaan dan de eerste van de volgende maand in! Je kunt maar 1 keer per maand wijzigingen maken. Er zijn wel enkele uitzonderingen!

Als je nu nog geen databundel hebt (dus 0 MB), dan kun je beter wachten tot 31 augustus. Een van de uitzonderingen is: Als je nog geen databundel hebt, dan kun je direct een databundel nemen!

Die nieuwe databundel gaat in dat geval dus gelijk op 31 augustus dan al lopen, maar kost dan ook maar een paar cent voor die ene dag tot het einde van de maand! Wil je die paar cent niet op je rekening terugvinden, dan raad ik aan om op 1 september je databundel aan te passen. Let wel op dat je dan geen data verbruikt tussen 1 september 00:00 tot de tijd dat je een databundel aanzet. Dat verbruik zou dan immers buiten de bundel vallen en dat kost al snel meer dan die paar cent voor de databundel op 31 augustus al te laten beginnen.

Je kunt natuurlijk ook nu al een databundel aanzetten. Je betaalt dan naar rato. Dat betekent: de prijs van de bundel / aantal dagen van de maand * het aantal dag tot het einde van de maand = de prijs, die je zal betalen voor die bundel in augustus. Vanaf september betaal je de hele prijs. Op die manier heb je deze maand nog meer MBs en vanaf volgende maand de hoeveelheid MBs die je hebt gekozen.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Judih,

Leuk dat je ook volgende maand wilt blijven internetten. Groentjuh heeft helemaal gelijk! Je kunt de bundel nu al aanpassen maar dan krijg je er meteen 1000 MB bij, aangezien je hier nog een groot deel van overhebt zou ik wachten tot de laatste dag van de maand om je bundel aan te passen!

Mocht je hier nog vragen over hebben dan hoor ik het natuurlijk graag!

Groetjes,

Kevin
Reputatie 1
Badge +1
OK, het enige verschil is dat ik de gratis MB's om een andere reden ontving. Maar dat zal verder niets uitmaken neem ik aan.
Wat ik alleen niet snap is dat mijn bundel al is aangepast. Internetten in NL en buitenland staan allebei aan. Want ...... als ik niets doe, zullen mijn instellingen niet automatisch gewijzigd worden. Toch??
Reputatie 7
Badge +6
Hi Judih,

Als je komende maand ook gebruik wilt maken van een internetbundel, kan je deze het beste op 1 september aanschaffen via Mijn Simyo. De bundel wordt dan elke maand automatisch verlengd, dus dan heb je elke maand 1000mb te besteden.

Normaal gesproken gaat je bundelwijziging altijd per eerste van de volgende maand in maar omdat je momenteel geen internetbundel in je abonnement hebt, gaat de wijziging van je internetbundel gelijk in. Vandaar dat je dit het beste per 1 september kan doen.

Aan de instellingen van Mijn Simyo of je toestel hoef je dan niks aan te passen, die staan al juist ingesteld om te kunnen internetten.

Groetjes,

Daisy
Reputatie 7
Badge +9
Als je komende maand ook gebruik wilt maken van een internetbundel, kan je deze het beste op 1 september aanschaffen via Mijn Simyo. De bundel wordt dan elke maand automatisch verlengd, dus dan heb je elke maand 1000mb te besteden.

Normaal gesproken gaat je bundelwijziging altijd per eerste van de volgende maand in maar omdat je momenteel geen internetbundel in je abonnement hebt, gaat de wijziging van je internetbundel gelijk in. Vandaar dat je dit het beste per 1 september kan doen.

Het beste lijkt mij 31 augustus i.v.m. eventueel dataverbruik tussen 1 september om 00:00 en het moment dat de databundel wordt aangepast.

De instellingen "Internetten in Nederland" en "Internetten in buitenland" kunnen aanstaan, terwijl je 0MB data hebt. In dat geval zou je wel kunnen internetten, maar zal dit als buiten de bundels worden gerekend. Buiten de bundel betaal je 0,15 euro per MB in Nederland en zone 1 landen. In zone 2, 3 en 4 landen betaald iedereen (ook met bundel) het tarief van dat land.

Als je niets doet:
  • Heb je in september 0 MB data binnen de bundel.
  • Staan de instellingen "Internetten in Nederland" en "Internetten in buitenland" beiden AAN en zou je internet kunnen gebruiken als dat op je toestel ook aanstaat. Dat wordt dan wel als buiten de bundel gerekend.
Als je geen databundels wilt nemen dan raad ik aan om de instellingen "Internetten in Nederland" en "Internetten in buitenland" beiden UIT te zetten, zodat er geen dataverbruik kan optreden.

Als je wel een databundels wilt nemen dan raad ik aan om de instellingen "Internetten in Nederland" en "Internetten in buitenland" beiden AAN te laten en op 31 augustus je bundels aan te passen om een databundel/MBs in je abonnement te hebben.
Reputatie 7
Badge +6
He Groentjuh,

Bedankt voor de aanvulling, daar heb je een goed punt gemaakt!

Groetjes,
Daisy
Reputatie 1
Badge +1
Daisy schreef: Normaal gesproken gaat je bundelwijziging altijd per eerste van de volgende maand in maar omdat je momenteel geen internetbundel in je abonnement hebt, gaat de wijziging van je internetbundel gelijk in. Vandaar dat je dit het beste per 1 september kan doen.

Dit advies heb ik opgevolgd en kreeg de melding: VANAF VOLGENDE MAAND gaan je nieuwe bundels in, behalve die direct actief zijn.

Gut, het blijft lastig. Want hoe weet ik nou wat er direct actief is? Het lijkt erop dat het in orde is, maar helemaal duidelijk vind ik het niet. Of ligt het aan mij. Ik ben niet meer zo piepjong.

Ik dacht nog het volgende: als ik de schuifjes op de laatste van de maand op 'uit' zet en de eerste van de maand erop op 'aan', dan is het voor de oudere gebruikers beter te begrijpen.

Groet van Judith
Log in op je MijnSimyo en je ziet je actieve bundel (s)

☺️
Reputatie 1
Badge +1
In de mail die Simyo me stuurde staat dat ik de MB's direct kan gebruiken maar in de SMS staat vanaf volgende maand gaat de nieuwe bundel in. Dat is tegenstrijdig. Snap je Ray.
Maar ingelogd zie ik wel wat er actief is.
Ik snap dat zoiets tegenstrijdig is. Maar dat schreef je eerst niet.
Reputatie 1
Badge +1
OK dat klopt. Dank voor het reageren Ray.
Hartelijke groet van Judith 😉
Reputatie 7
Badge +6
Hoi Judih,

Allereerst excuses dat het allemaal een beetje onduidelijk/tegenstrijdig is. Gelukkig ben je toch met behulp van Ray en Groentjuh uitgekomen, mocht ik nog iets voor je kunnen doen dan hoor ik het graag van je.

Groetjes,
Daisy
Reputatie 1
Badge +1
Hallo Daisy
u kunt zeker nog iets doen, namelijk de tegenstrijdigheid te melden bij diegenen van Simyo die de mails en sms-jes versturen en ervoor te zorgen dat deze eenduidig zijn. Ik ben een tevreden klant van Simyo maar dit kan echt beter.
Hartelijke groet van Judith
Reputatie 7
Badge +10
Begrijpelijk, Judith! Dat komt omdat de enige bundels die meteen ingaan, de bundels zijn waarvan je er eerder niet eentje had. Als je bijvoorbeeld je belbundel aanpast, gaat dan in per de eerste van de volgende maand. Je had namelijk al een belbundel. Maar omdat je geen internetbundel had, gaat die meteen in. Als jij je internetbundel in de toekomst aanpast, zal dat ook per de eerste van de volgende maand ingaan.

Ik zal inderdaad doorgeven dat dit op een meer effectieve manier gecommuniceerd dient te worden. Hartelijk bedankt voor de feedback!

Groetjes,
Jihane

Reageer