.

Hoe hou jij bij hoeveel mb's jij verbruikt?

  • 2 December 2011
  • 32 reacties
  • 10895 Bekeken

Reputatie 3
Badge +5
Ik zelf hou het via een app bij, zo weet je precies hoeveel data jou toestel verbruikt en blijf je onder je datalimiet.
Heb zelf een HTC sensation met Android. Ik gebruik de app my data manager free om mijn data bij te houden.
Je kunt daar precies instellen hoeveel MB's erin je internetbundel zit en dan krijg je automatisch notificaties als je bijv er boven uit komt.
Er zijn ook widgets beschikbaar die je dan op je homescreen kunt zetten, je kunt het dan in 1 opslag zien.
Tips:

-gebruik wat vaker wifi om zo minder data te verstoken op het mobiele netwerk
-zet het synchroniseren van bijv. je e-mail uit of stel het in dat het minder vaak gebeurd

32 reacties

Om de gegevens die je normaal op Mijn Simyo ziet (o.a. hoeveel MB je al verbruikt hebt), in te kunnen zien op je mobiele telefoon is er een gratis app in de Google Play Store verkrijgbaar, genaamd "Bundeltegoed Checker." Deze heeft een tijdje niet gewerkt, maar doet het nu weer. Deze app is niet door Simyo ontwikkeld en Simyo is dus niet verantwoordelijk voor een eventuele foutieve werking (al is die nog niet geconstateerd in de nieuwste versie).
Op dit moment is de app alleen door abonnementhouders te gebruiken en niet door prepaid klanten, maar dat verandert waarschijnlijk in de nabije toekomst (wordt aan gewerkt).
Let er wel op dat de gegevens op Mijn Simyo altijd iets achterlopen op de werkelijkheid (de datum en tijd van "bijgewerkt tot..." staat op de overzichtspagina als je inlogt op Mijn Simyo.
Reputatie 3
Badge +5
@ MarchingHome Heb jij banden met de maker van deze app? Ik zie je op meerdere berichten reageren met allemaal het advies om deze app te gebruiken. Dit forum is niet bedoeld om reclame te maken.
Ja, ik ben de maker van de app.
Ik zie overal mensen vragen om een app van Simyo. Ik heb een gratis app gemaakt (geen reclame, geen donatiemogelijkheid, niets) om mezelf te voorzien in de app behoefte en ik deel dat graag met mensen.
Ik zie het niet zozeer als reclame, als wel als een manier om mensen duidelijk te maken dat er iets is waar ze wellicht op zoek naar zijn.
Het spijt me als mijn intenties anders lijken te zijn dan dat. Ik hou er zelf niets meer aan over dan een gevoel dat ik mensen heb kunnen helpen door mijn hobby uit te oefenen en de app te delen met ze.
@Nielsiejjj92
Overigens zie ik dat jij vaak verwijst naar My Data Manager. Dat is hetzelfde idee dan toch?
Ook wordt er vaak verwezen naar het nut van de Sinopia app.
Hetzelfde idee geldt voor mijn posts: mensen informatie verstrekken over de beschikbaarheid van een gratis app.
Dat ik zelf de maker ben maakt het misschien iets anders in jouw ogen, maar ik post het graag zelf omdat ik enigszins trots ben op mijn werk (en de positieve reacties er op door gebruikers) en het leuk vindt als er meer mensen baat bij hebben.
Ik hoop met deze posts twijfel over mijn intenties weg te nemen. Ik hoor het graag van je 🙂
Reputatie 5
Badge +10
Hoi MarchingHome,

Ik denk dat Niels bedoelt dat je hetzelfde bericht in meerdere topics hebt geplaatst. Er is zeker niets mis met het verstrekken van deze informatie. Vaak hebben andere Simyo gebruikers hier ook wat aan. Hoewel ik de relevantie wel zag, was het misschien beter geweest om er 1 topic van te maken.

Groetjes,

Alex
Hoi MarchingHome,

Ik denk dat Niels bedoelt dat je hetzelfde bericht in meerdere topics hebt geplaatst. Er is zeker niets mis met het verstrekken van deze informatie. Vaak hebben andere Simyo gebruikers hier ook wat aan. Hoewel ik de relevantie wel zag, was het misschien beter geweest om er 1 topic van te maken.

Groetjes,

Alex


Duidelijk. Ik zal er volgende keer aan denken, ook al heb ik het idee dat de mensen die de bewuste topics oorspronkelijk hebben gestart een grote kans hebben om 'mijn' topic, met daarin een relevant stukje informatie voor hen, mis te lopen. Maar ik begrijp heel goed dat het verkeerd opgevat kon worden, omdat het in meerdere topics kwam te staan 🙂
Reputatie 5
Badge +10
No hard feelings hoor 😃

Reageer