.

Beantwoord

Hele hoge rekening / email alert niet ontvangen. Waarom niet meer?

  • 21 September 2015
  • 2 reacties
  • 125 Bekeken

Beste mensen,

De telefoon van mijn dochter heeft in augustus een verschrikkelijk hoog dataverbruik. Vroeger kregen we een Emailtje met de mededeling dat je bundel op was, maar tegenwoordig gaat dat via SMS. Daar heb ik geen inzicht in omdat mijn dochter dit nummer gebruikt. Het gaat hier niet om een paar tientjes maar om enkele honderden euro's !
Ik wil graag weten waarom de email waarschuwingen zijn gestopt, en hoe en wanneer dat gecommuniceerd is naar de klanten.
Alvast bedankt voor een reactie
Grt
icon

Beste antwoord door Tiury 23 September 2015, 12:41

Bekijk originele reactie

2 reacties

Vergat ik nog te melden. Volgens mijn dochter heeft ze alleen een SMS gehad bij 50 %, daarna niet meer.
Grt
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Tentotwo, welkom op het Simyo forum.

Wat ontzettend schrikken dat je dochter zoveel heeft verbruikt en daarom voor een beste rekening heeft gezorgd. Het klopt inderdaad dat er geen e-mails meer worden verstuurd met een waarschuwing. Dit is al bijna 1,5 jaar zo en is destijds per e-mail gecommuniceerd naar ons gehele klant bestand.

Waarom je deze e-mails niet meer ontvangt is goed uit te leggen. We zijn overgestapt naar een systeem waarbij je Realtime een sms krijgt bij het overschrijden van je internetbundel. Deze ontvang je bij 80% en 100%. Dit hebben we gedaan omdat het e-mail/sms systeem soms best achterliep, waardoor er toch heel veel verbruik kon komen, alvorens je hier een waarschuwing van kreeg. Bij dit systeem is het helaas niet mogelijk om een e-mail te versturen, omdat ze direct vanaf het netwerk worden verzonden.

Toch vind ik het vreemd dat je dochter aangegeven heeft dat ze alleen een 50% sms heeft ontvangen. Deze versturen we namelijk helemaal niet meer. Ze heeft in augustus op 12-08 haar 80% procent sms'je gekregen om 19:48 en op 14-08 haar 100% sms'je om 13:13. Bij allebei deze sms'jes heeft het netwerk een ontvangstbevestiging gekregen. Deze sms'jes heeft ze dus daadwerkelijk ontvangen op haar telefoon, maar helaas niet aan de rem getrokken 😞. Daarnaast bieden we ook een optie aan dat je MB's kunt bijkopen op het moment dat ze die sms heeft ontvangen.

Het is voor jou in elk geval erg vervelend dat je hier geen goed zicht (meer) op hebt. Het lijkt mij persoonlijk daarom erg verstandig om de Mijn Simyo app te installeren op je telefoon en zo af en toe eens te kijken hoe het ervoor staat met haar internetbundel. Zo kun je alsnog een oogje in het zeil houden.

Begrijp je mijn uitleg?

Groetjes, Tiury

Reageer