.

Beantwoord

Have to pay EUR 34 for WIFI?

  • 22 November 2012
  • 12 reacties
  • 692 Bekeken

I am more than surprised to be charged EUR 34 this month in my invoice for using Mobile Internet while I only use WIFI and dont even register for any internet service from Simyo? It's so ridiculous to charge for using WIFI!!! I dont have 3G, I also don't have any internet service when Im out of free WIFI zone - which is my home and my university. Please give me an explanation rather than sending an invoice totalling EUR 34 for internet without any further clarification. This is so huge and ridiculous!
icon

Beste antwoord door Arie 23 November 2012, 10:31

Bekijk originele reactie

12 reacties

Badge +2
Dear Thanh P,

At the moment that your Wifi signal is too weak your device will automaticly switch to Mobile Internet. To prevent this we recommend to switch mobile data off at the moment that you use Wifi.

Groetjes,

Arie
can you please instruct me how to switch that mobile data off??? I used Blackberry 9700 and really dont know how to turn this automatic Mobile internet off 😞
Reputatie 5
Badge +10
Hi ThanhP,

My collegue has a Blackberry 9700. The instructions are Dutch.

Verbindingen beheren - netwerk en verbindingen - mobiel netwerk - gegevenservice uitzetten

Greetings,

Alex
Hi guys,

I want to know if I can reverse the number phone transition? I used to have a Vodafone sim card with my number on it. Then when I changed to Simyo, I transfer that number to simyo sim card so people can reach me at this old number. However now I want to change back and make the vodafone sim card work also, is it ever possible? Thanks a lot!
Reputatie 3
Badge +9
Maybe it is better to get a subscription at vodafone and ask for number portation.
Badge +6
Hi guys,

I want to know if I can reverse the number phone transition? I used to have a Vodafone sim card with my number on it. Then when I changed to Simyo, I transfer that number to simyo sim card so people can reach me at this old number. However now I want to change back and make the vodafone sim card work also, is it ever possible? Thanks a lot!


Hoi Thanh P,

Het is niet mogelijk om het numemrbehoud terug te draaien. Het beste is een abonnement aan te vragen bij Vodafone en nummerbehoud aan te vragen.
Great! Thanks you all!

I have another big problem. I dont know whom should I email to... I called ns last week for my OV chipcard problem. At first it says it costs 10 cents per minute but today when I check my simyo account, for 5 minutes I gotta pay 2.5 euros... and it cost me almost 7 euros for 10 minutes.... Unbelievable! Can somebody from simyo explains this mess for me please? Thanks a lot!!!!
Reputatie 7
Badge +9
10 cents per minute going to the NS, 31 cent per minute are going to Simyo.
Calling service numbers is not including in your minutes and is charged at a rate of 31 cents per minute.

So 41 cents per minute will likely be the actual costs for you.
April 280,- 3G kosten. Vorig jaar rond deze tijd zelfde oplichtingspraktijken. Was klant bij Tringg nooit problemen gehad. Daarna is Tringg overgenomen door Simyo en sinds Simyo is overgenomen door KPN is het ****you. Wat een stel ** zijn jullie. Het ergste is dat jullie mij afsluiten eind april terwijl ik auto incasso heb. Was voor niemand bereikbaar kon ook niet gebeld worden. Nieuwe maan loopt nu een 1week die wordt alvast doorberekend. Jullie zijn echt een lachertje ben klaar met jullie. Jullie kunnen de bomen stelletje **.
Badge
Eens! Dat klinkt als Simyo ten voeten uit..... Kop in het zand en gaan!!
Badge +6
April 280,- 3G kosten. Vorig jaar rond deze tijd zelfde oplichtingspraktijken. Was klant bij Tringg nooit problemen gehad. Daarna is Tringg overgenomen door Simyo en sinds Simyo is overgenomen door KPN is het ****you. Wat een stel ** zijn jullie. Het ergste is dat jullie mij afsluiten eind april terwijl ik auto incasso heb. Was voor niemand bereikbaar kon ook niet gebeld worden. Nieuwe maan loopt nu een 1week die wordt alvast doorberekend. Jullie zijn echt een lachertje ben klaar met jullie. Jullie kunnen de bomen stelletje **.

Hoi Boze klant,

Welkom op het forum!
Ik snap dat het vervelend is wanneer je een hoge rekening krijgt dan dat je verwacht.

Simyo heeft de klanten van Tringg overgenomen in mei 2011. Simyo is niet overgenomen door KPN. Simyo is een dochteronderneming van de KPN. Bij Tringg werd je aansluiting geblokkeerd wanneer je belminuten of MB's op waren bij Simyo gebeurd dit niet. Je aansluiting is geblokkeerd in april wegens hoogverbruik. Simyo gaat niet voor 1 klant op de één na laatste dag van de maand april het bedrag afschrijven van je rekening. Simyo doet de automatische incasso voor de klanten op een vaste dag. De afschrijving van de factuur van de maand maart is gestorneerd. De factuur van de maand maart is niet betaald.

Ik heb je bericht aangepast wegens ongepast taalgebruik.
Reputatie 4
Badge +8
Eens! Dat klinkt als Simyo ten voeten uit..... Kop in het zand en gaan!!


Wat doe je hier dan langer?
Zoek een andere provider.
Succes!

Reageer