.

Beantwoord

Hahahahaha, ook ik heb een extreem dataverbruik meegemaakt.....


Reputatie 7
In een avond tijd mijn hele maandbundel er door heen gejaagd. Althans, mijn bundel is er door heen gejaagd. En ook nog op eens op de eerste dag van de nieuwe maand.

Ik kreeg zowel de 75% sms als de 75% email, maar toen was het kwaad al geschied. In eerste instantie natuurlijk toch maar even de klantenservice gebeld om te vragen wat er nu gebeurd is. Wat bleek, in een avond is elk half uur 60 MB aan data verstookt. Huh? Jaja, zal wel. Maar toen ben ik het dataverbruik in mijn telefoon (Android 4.0.3) gaan raadplegen. Wat bleek nu, mijn app Google+ heeft meerdere malen mijn hele foto- en filmgalerij geupload. Ruim 500 MB bij elkaar.......... Gelijk maar om verder kwaad te voorkomen de app Google+ gekilled.

Zeer vervelend en ik wou dat ik iemand hiervan de schuld kon geven, maar het is toch echt eigen schuld. Aangezien ik niet zonder data kan, zal ik over de lopende maand een hoge rekening kunnen verwachten...... In ieder geval thuis maar zo veel mogelijk op de WiFi.

NB Ik vond de be- en afhandeling door de klantenservice niet van klantvriendelijkheid getuigen. Sowieso werd de telefoon, wel heel snel overigens, opgenomen terwijl de andere kant nog niet klaar was met zijn conversatie met diens collega. Ik moest wachten tot dat ik er doorheen kon. Daarnaast gaf de andere kant een uiterst verveelde reactie toen ik mijn probleem kenbaar maakt. Het 'oh jee, daar heb je weer zo'n klant met hoog verbruik' droop door de telefoonlijn. Ik kreeg hiervan een erg onprettig gevoel!
icon

Beste antwoord door RicoK 9 May 2013, 10:25

Bekijk originele reactie

16 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Ha Rico, daar ben je weer. 
Goed dat je dit verhaal even komt delen.  En dat je de hand in eigen boezem steekt.
Da's niet zo een mooi verhaal met de helpdesk. Trouwe klant zoals jij. 
Jammer, zou niet moeten mogen. Klantenservicemedewerkers moeten altijd klantvriendelijk zijn. Worden ze voor betaald. 
Badge +1
Me vriendin heeft ook een android hoe kan je daar apps killen ze verbruikt ook veel data en ze gebruikt alleen whatssapp denkt ze hoe kom ik hier achter ze heeft een samsung
Reputatie 7
Badge +9
@erickiel: Android houd sinds ik geloof sinds android 4.0 het dataverbruik bij. Dus als je android 4.0 of hoger hebt, dan kun je in instellingen achter je dataverbruik komen. In applicatie beheer dat ook in het instellingen panel zit kun je ook applicaties stoppen en ook de services van deze applicatie stoppen.

@RicoK: Het is wel jammer on te horen dat Klantenservicemedewerkers je zo behandeld hebben. Laten we hopen dat hij/zij gewoon een slechte dag had.

Ik heb zelf ook wel eens mijn bundel goed opgemaakt in het begin van de maand. Ik dacht dat ik met wifi verbonden was en was uitzendinggemist gaan kijken. 2 uur later was ik ruim 500MB kwijt! In mijn geval geen probleem, want ik heb 1GB bundel... Toch niet handig om dat op de eerste van de maand te doen.

Succes om de maand verder door te komen!
Reputatie 7
Ha Rico, daar ben je weer. 
Goed dat je dit verhaal even komt delen.  En dat je de hand in eigen boezem steekt.
Da's niet zo een mooi verhaal met de helpdesk. Trouwe klant zoals jij. 
Jammer, zou niet moeten mogen. Klantenservicemedewerkers moeten altijd klantvriendelijk zijn. Worden ze voor betaald. 


Hey de leon,

Ja, ik had even een poosje geen of nauwelijks tijd voor het forum. Ik hoop dit weer goed te kunnen gaan maken...🆒

Ik wil met mijn verhaal duidelijk maken dat ik ervan overtuigd ben dat de oorzaak van veel van de meldingen van (te) hoog dataverbruik bij de gebruiker zelf ligt. Natuurlijk, de eerste reactie is, ook bij mij, dat kan (toch) helemaal niet, maar verder onderzoek laat het tegendeel zien. Helaas.
Ik heb ook altijd gedacht dat ik het allemaal wel goed in de smiezen had..........
Reputatie 7

Succes om de maand verder door te komen!


Dank je.

Het wordt sowieso een (hoge) rekening achteraf, maar ik hoop deze te kunnen beperken door zo veel als mogelijk gebruik te kunnen gaan maken van WiFi.
Reputatie 7
Me vriendin heeft ook een android hoe kan je daar apps killen ze verbruikt ook veel data en ze gebruikt alleen whatssapp denkt ze hoe kom ik hier achter ze heeft een samsung

Zoals Groentjuh aangeeft, heeft Android 4.0 meer mogelijkheden aangaande het inzichtelijk(er) maken en houden van datagebruik en de apps die dit gebruik genereren. Ook kun je plafonds instellen en periodes instellen waarbinnen het datagebruik moet worden bijgehouden.

Welke telefoon en/of Android heeft je vriendin?
Reputatie 7
Badge +9

Ik heb ook altijd gedacht dat ik het allemaal wel goed in de smiezen had..........


Als we toch alles in de smiezen zouden kunnen hebben...zou mooi zijn maar helaas. 't Is net als die kraan die je vergeten bent om dicht te draaien terwijl je twee weken op vakantie gaat. 😉.

Misschien halen mensen idd uit je verhaal, dat hoogverbruik ook aan jezelf zou kunnen liggen....liever gezegd aan jou èn je foon.

btw goed dat je weer terug bent. Heb zelf ook een 'sabbatical' van 5 weken genomen van hier. Werd er een beetje moe van.  😛
Reputatie 7
Badge +9
Heb zelf ook een 'sabbatical' van 5 weken genomen van hier. Werd er een beetje moe van.


Nu weer helemaal fit zo te zien! 
Reputatie 7
Badge +9
Nu weer helemaal fit zo te zien! 

Nou, zou zomaar weer een sabbatical kunnen nemen. Ben d'r hier al weer aardig moe van inmiddels:(:D
Reputatie 5
Badge +10
Hoi RicoK en anderen,

Doordat wij niet kunnen zien waardoor er zoveel dataverbruik is geweest, is het erg waardevol dat je zelf hebt kunnen achterhalen waaraan het heeft gelegen. Overigens vind ik het wel jammer om te lezen dat je telefonisch minder prettig te woord bent gestaan.

Groetjes,

Alex
Reputatie 7
Badge +9
 Gelijk maar om verder kwaad te voorkomen de app Google+ gekilled.



Als maagdelijke Android :p gelijk even die app gecontroleerd. Maar blijkt dat ik die al op 'alleen via WiFi' had gezet.
Reputatie 7
Deksels de leon, dat ik daar niet aan had gedacht. Ik heb deze ook gelijk maar aangepast.
Reputatie 7
Badge +9
Zo zie je maar Rico, als net geen Androidmaagd meer weet de Leon toch al van wanten....;):p
Reputatie 7
Jazeker, bedankt! ;)
Reputatie 7
Badge +9
Das ook het mooie van een forum. :o
Badge +8
Als maagdelijke Android :p gelijk even die app gecontroleerd. Maar blijkt dat ik die al op 'alleen via WiFi' had gezet.

Kan je dat op het Appeltje trouwens ook per app kiezen, De Leon?

Groetjes,
Charlene

Reageer