.

Gratis 4G

  • 13 March 2017
  • 46 reacties
  • 3166 Bekeken

Reputatie 7
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 5116 reacties
Hoi allemaal,

Goed nieuws! Vanaf vandaag is 4G gratis voor Sim Only gebruikers 🙂 En omdat we goed begrijpen dat je hier graag gebruik van wilt maken, leggen we hier de belangrijkste punten uit.

Ik heb al 4G
Dat kan! Je hebt er tot aan vandaag altijd € 5,- voor betaald. Vanaf vandaag is dat afgelopen en hoef je niets meer te betalen voor het gebruik van 4G. Maak je geen zorgen, wij zorgen ervoor dat dit automatisch aangepast wordt. Vanaf deze maand betaal je geen maandelijkse kosten meer voor deze optie.

Op de aankomende factuur die wordt afgeschreven, zie je de kosten voor de hele maand maart staan. Op de factuur van april zullen we deze kosten voor je vergoeden. Van de hele maand! We gaan niet lastig doen en je laten betalen tot 14 maart 🙂 Extra verrassing dus!

Ik heb geen 4G
Dan kun je deze optie vanaf nu gratis aanzetten via Mijn Simyo. Deze wijziging zal per direct ingaan.

Let op: Je zal wel altijd je telefoon eerst uit en aan moeten zetten. Je ziet dan vanzelf 4G of LTE bovenin je scherm zien staan.

Ik wil geen 4G
Dat kan! We gaan je natuurlijk niet 'dwingen' om gebruik te maken van 4G. Dat kan handig zijn als je een kleinere internetbundel gebruikt. Om die reden blijft het een aparte optie die je zelf via Mijn Simyo kunt aanzetten en uitzetten. Jij bepaalt het helemaal zelf

Is mijn telefoon 4G-ready?
Niet alle smartphones ondersteunen 4G. Sommige smartphones die wel 4G ondersteunen, kunnen de 800 Mhz frequentie van KPN helaas niet ontvangen. De iPhone 5 is daar een voorbeeld van. Een iPhone 5S en iPhone 5C kunnen wel de 800 Mhz frequentie ontvangen, omdat ze zijn aangepast voor de Europese markt. Weet je niet zeker of jouw telefoon 4G Ready is? Controleer dan de telefoonspecificaties bij je leverancier of in de handleiding van je telefoon.

Zijn je telefooninstellingen goed ingesteld?
Werkt 4G niet automatisch op je telefoon? Controleer dan of je APN instellingen goed staan. In onderstaande topics lees je hoe je dat doet.

Hoe stel ik mijn Android smartphone in voor internet?
Hoe stel ik mijn iPhone in voor internet?

Voorkom hoge kosten, houd je bundel in de gaten
Met 4G is internet echt heel snel. Ook haal je muziek en video’s sneller binnen, en speelt alles in een hogere kwaliteit af. Hierdoor verbruik je al gauw meer data. Je bundel kan dus eerder op zijn.

Je kunt je dataverbruik goed in de gaten houden.

  1. De Mijn Simyo app geeft precies aan hoeveel MB's je nog over hebt tot het einde van de maand.
  2. Simyo stuurt je een sms bericht als je 80% van je internetbundel hebt verbruikt, en ook als je internetbundel helemaal op is.
  3. Als je een extra datameter installeert (zoals de ‘datamanager’), kun je realtime in de gaten houden waar je MB's naartoe gaan. Dit geeft meer inzicht in je verbruik.
  4. Voor meer tips en informatie over dataverbruik, hebben we deze blog geschreven.

Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

46 reacties

Badge +7
Hoi Ingrid73,

Wat fijn dat het inmiddels gelukt is om 4G aan te zetten zonder je bundels te wijzigen 🙂 We willen je hier natuurlijk niet toe verplichten. 4G aanvinken is inderdaad al voldoende.

Ik zie trouwens dat je je internetbundel inmiddels wel hebt gewijzigd. Was dit de bedoeling?

Groetjes,
Samantha

@Ray, Bedankt voor je hulp 🙂
Hoi Samantha,
Ja hoor dat klopt, ik ga toch maar wat meer MBtjes verbuiken.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Ingrid73,

Helemaal goed! Dat zal vast goed lukken met je nieuwe, snelle 4G verbinding 🙂 Als wij je nog ergens mee kunnen helpen, dan zien we je graag terug op het forum!

Groetjes,
Angela
Als ik gratis 4G aanzet, ga ik dan niet opnieuw een jaarcontract aan?
Als ik gratis 4G aanzet, ga ik dan niet opnieuw een jaarcontract aan?

Nee, 4G is een extra optie op het huidige en geen nieuwe verbintenis.
Dank voor het antwoord!
Badge +7
Hoi Jan NE,

Welkom op het Simyo forum :)

Ik snap dat je hier bang voor bent. Maar geen zorgen, door alleen 4G aan te zetten ga je geen nieuwe jaarcontract aan. Dit doe je alleen als je gaat verlengen met een jaar. Als je alleen een vinkje zet bij 4G, ga je gewoon verder met je huidige bundels en hetzelfde abonnement.

Je hebt 4G nu ook aangezet, alles is helemaal goed gegaan. Laat je het weten als je nog andere vragen hebt?

Groetjes,
Samantha

@Ray, heel erg bedankt voor je hulp 🙂
Badge
Ik ben overgestapt van Prepaid naar Sim Only, en heb alle instructies gevolgd (welk toestel, dekking 4g gecheckt, 4g instelling aanmaken, toestel aan- en uitzetten, etc.) maar toch werkt het niet. Mijn Sim Only is ingegaan per 1 juli 2017. De Simkaart is nog niet zo oud, ik denk ongeveer 1 jaar. Wat kan hier mis zijn?
2 vraagjes.. Staat 4G aan op je MijnSimyo?

En welke toestel heb je?
Badge
2 vraagjes.. Staat 4G aan op je MijnSimyo?

En welke toestel heb je?


Ja, 4G staat aangevinkt en het toestel is de Samsung J5 2016.
Kun je bij de instellingen op je telefoon kijken bij mobiele netwerken en dan voorkeursnetwerk?

Deze moet staan op GSM/WCDA/LTE of 2G/3G/4G
Badge
Kun je bij de instellingen op je telefoon kijken bij mobiele netwerken en dan voorkeursnetwerk?

Deze moet staan op GSM/WCDA/LTE of 2G/3G/4G


Bedoel je netwerkmodus? Die staat op 4G/3G/2G (automatisch verbinden)
Bij Netwerkoperators staat: simyo
Klopt, bij sommige heet het netwerkmodus en bij de andere voorkeursnetwerk.

Zo te zien staan je instellingen goed anders kun je ook niet voor die 4G/3G/2G kiezen als ik mij niet vergis.

Heb je wel 3G?
Zet je toestel eens uit en weer aan. Dat kan net voldoende zijn om gebruik te maken van het 4G signaal. Aan en uitzetten gaat niet echt werken..:)
Badge
Klopt, bij sommige heet het netwerkmodus en bij de andere voorkeursnetwerk.

Zo te zien staan je instellingen goed anders kun je ook niet voor die 4G/3G/2G kiezen als ik mij niet vergis.

Heb je wel 3G?


Nee, zodra ik de wifi uitschakel ben ik offline. Kan het aan het simkaartje liggen, want ik denk dat alle instellingen goed staan!
Staat APN goed? Voor de zekerheid geen vliegtuigstand?

Plaats eens een screen shot van de instellingen.

want ik denk dat alle instellingen goed staan!
Badge
Staat APN goed? Voor de zekerheid geen vliegtuigstand?

Plaats eens een screen shot van de instellingen.

want ik denk dat alle instellingen goed staan!


Ja een screenshot kan van zoveel instellingen natuurlijk 😉 Ik bel morgen wel met Simyo, want ook APN en vliegtuigstand staan allemaal goed.
Badge
Ik denk dat ik er uit ben: Simkaart staat op 'Geblokkeerd voor uitgaand verkeer'. Er zal wel iets mis zijn gegaan bij de overstap van Prepaid naar Sim Only, want mijn tegoed is NOOIT onvoldoende geweest 😠 Ik denk dat dat het dus is.
Reputatie 7
Badge +9
Onze kleindochter heeft via mijn vrouw een Sim-Only zonder internet, vanwege de Simyaardag 1000 MB ontvangen en met toestemming van haar moeder mag ze dus deze maand internetten, 4G kan echter niet aangezet worden omdat ze geen bundel heeft, zij heeft deze maand echter wel een, niet reguliere, bundel.
Badge
Simkaart is gedeblokkeerd en nu werkt 4G. Iedereen bedankt voor het meedenken. Uiteindelijk bleken alle instellingen goed te staan en was het eigenlijk iets redelijk simpels... Omdat ik met € 0 tegoed was overgestapt van prepaid naar simonly was de simkaart geblokkeerd.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Ingrid,

Ik ben blij dat je er nu uit bent gekomen 🙂 Ray heeft helemaal gelijk: je kunt 4G aan- en uitzetten onafhankelijk van je internetbundel. Je hoeft namelijk geen grote internetbundel te hebben als je 4G wilt hebben. Het valt wel aan te raden, omdat men vaak meer internet (doordat het sneller is), maar dat is een kwestie van eigen keuze.

Laat je het weten als je nog andere vragen hebt?

@ Ray, dankjewel voor je antwoord!

Groetjes,
Jihane