.

Beantwoord

graag jullie hulp bij het instellen van internet (Samsung Galaxy Ace)

  • 17 April 2013
  • 15 reacties
  • 2479 Bekeken

Badge
Graag jullie hulp,
Vanaf maart heb ik een simyo abo met een 500 mb bundel.
Helaas werkt mijn internet op mijn samsung galaxy ace niet.
Wifi werkt wel maar de dataverbinding niet.
Ik heb momenteel alles geprobeerd(sms met ja naar 1200, instellingen via het forum ingevoerd en via de kpn website).
Helaas is er nog geen verandering merkbaar.

Graag jullie hulp....

mvgr, baukje 
icon

Beste antwoord door Alex 19 April 2013, 14:49

Bekijk originele reactie

15 reacties

Reputatie 7
Badge +9

instellingen via het forum ingevoerd en via de kpn website
 


Kijk eens op je Mijn Simyo pagina (mijn.simyo.nl), dus niet op de KPN website, of "Internet op je mobiel/MMS" aanstaat.
Badge
Hier heb ik inderdaad ook al naar gekeken, alles staat aan
Reputatie 3
Badge +9
Ten eerste de sms met JA moet naar 1300 en niet 1200. 1200 is het gratis telefoonnummer van Simyo.

Lukt het nog niet:

Probeer dan handmatig de instellingen uit het Android forum overnemen.

Zet mobiele gegevens ook aan op je foon.
Badge
Hallo Martijn,
Bedankt voor je reactie.
Beide heb ik nagekeken en gedaan, alleen niks helpt.
Verder nog tips???
Reputatie 3
Badge +9
Zet bij verificatie type op geen. Nu staat hij op PAP. Dus even in je toegangspunt en verificatie opzoeken.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi baukjekg,

De instellingen voor jouw toestel zouden ingesteld moeten staan zoals hieronder staat aangegeven.

Zorg er allereerst voor dat je de huidige internet instellingen hersteld. Dit gaat als volgt:
Ga naar instellingen – draadloos en netwerken – mobiele netwerken – namen toegangspunten – gebruik de menu knop – kies standaardinstellingen herstellen
Vervolgens kun je de internet instellingen handmatig invoeren.
Ga naar instellingen > draadloos en netwerken > mobiele netwerken > namen toegangspunten.
Links onder in uw scherm klikt u op de menu toets > nieuw toegangspunt

Bij Verbindingsnaam: voer Mobiel Internet in (wordt ook wel aangeduid als profielnaam, netwerkaccount, of connection name in sommige toestellen)

APN : internet
Proxy : (geen)
Poort : 5080
Gebruikersnaam : (geen)
Wachtwoord : (geen)
Server : 0.0.0.0
MMSC : (geen)
MMS Proxy : (geen)
MMS Poort : (geen)
MCC : 204
MNC : 08
Verificatietype : PAP
APN-type : Internet of default

- Bij Startpagina: voer http://mobiel.simyo.nl in (wordt ook aangeduid als URL, homepage, of relay address in sommige toestellen)
- Soms is het nodig hierna het betreffende profiel waarin deze instellingen zijn opgeslagen nog handmatig te activeren.
Zorg ook altijd dat de optie pakketgegevens (niet op iedere telefoon terug te vinden) aangevinkt staat. Deze optie kun je terug vinden onder menu ‘mobiele netwerken’
Nadat je bovenstaande stappen heeft uitgevoerd, dien je je toestel uit/aan te zetten.

Kan je even laten weten of de tip van Martijn of deze instellingen hebben geholpen?

Groetjes,

Alex
Badge
Bedankt voor jullie hulp.
Het is inmiddels gelukt!
Reputatie 3
Badge +9
Wat was het nou Baukje?
Hallo,
Ook ik heb het zelfde probleem. Ik heb sinds vandaag een abonnement met een internet bundel van 1000 mb, maar alleen WiFi werkt. Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn? Ik heb trouwens een HTC desire hd.
Reputatie 3
Badge +9
Heb je de instellingen al met sms ja naar 1300 geprobeerd?
Ook de instellingen handmatig geprobeerd?
Ik heb gesmst maar kreeg dit ; Het is helaas niet mogelijk om uw telefoon te configureren. Handmatige instellingen? Staan die onder draadloos en netwerkverbindingen?
Ik heb even gegoogeld en het is gelukt!
Reputatie 7
Badge +9
Google is (soms) je beste vriend 🙂
Reputatie 3
Badge +9
Zeg maar rustig vaak 😉
Badge +6
Ik heb even gegoogeld en het is gelukt!

Hoi Marloes19,

Fijn te horen dat het gelukt is met het instellen van je toestel. Welke instellingen heb je hiervoor gebruikt?
Wellicht kan dit andere klanten ook helpen.

Reageer