.

Beantwoord

GPS en 4G werkt opeens niet meer op smartwatch, wat kan ik doen?

  • 26 June 2022
  • 8 reacties
  • 971 Bekeken

Hallo, de GPS en 4G werken opeens niet meer op smartwatch van mijn dochter. Als de smartwatch op Wifi zit dan werkt alles gewoon, maar zit je buiten WIFI bereik of zet je de WIFI uit, dan werkt GPS niet meer en de 4G ook niet. Het vreemde is dat het wel gewerkt heeft allemaal, maar uit het niets opeens niet meer werkte. Beltegoed is er nog, internet bundel staat aan. Smartwatch geeft ook aan dat er 4G is en geeft ook streepjes aan met bereik (netwerk Volte (?)) . Dus eigenlijk zou alles goed moeten zijn, maar het werkt niet. Via internet verschillende fora gevonden waarbij je de APN instellingen van de smartwatch of wel kan resetten of wel handmatig kan invullen. Dit allemaal gedaan, maar zonder succes… Welke opties heb ik nog? En kan wellicht iemand van Simyo even meekijken of er via jullie kant iets mis gaat? Verneem het graag

icon

Beste antwoord door Roeqajja 27 June 2022, 13:25

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Wat is het resultaat als je de simkaart in een goed werkende mobiel plaatst?

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Heidswaan,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je GPS en 4G niet meer werken op de smartwatch van je dochter. Ik moet wel mededelen dat onze simkaarten voornamelijk voor telefoons zijn gemaakt. Het kan zo zijn dat de simkaart toch functioneert in een ander apparaat zoals een smartwatch, echter zijn onze simkaarten daar niet voor gemaakt. Ik wil toch meekijken of wij dit kunnen oplossen, aangezien de simkaart het eerst wel deed. Ik wil eerst de simkaart resetten, hiermee maakt je de simkaart opnieuw verbinding met het netwerk. Als dit niet werkt dan raad ik je aan om de simkaart in een toestel uit te proberen zoals @Ron H zegt (super bedankt!). Hiermee test je uit of de simkaart defect is of niet.

Kun je mij een privébericht sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens?

Groetjes,
Roeqajja

Ik heb dus precies dezelfde usecase als @Heidswaan . Het gps horloge werkte eerder wel maar nu niet meer icm simyo. Alle tips & Trucs uitgevoerd (resetten, apn instellingen, etc) maar mag niet baten. Je ziet dat ie netwerk bereik heeft evenals een 4g symbool maar geen internetconnectie. Enig idee of dit iets structureels is? Het betreft een se tracker gps horloge (daar zijn heel veel varianten van maar zijn in de basis bijna allemaal hetzelfde, chinese rebrands).

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Renzo4000,

 

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat de simkaart op dit moment niet lijkt te werken in het GPS horloge. Heb je ook al geprobeerd om de simkaart in een toestel te testen? Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag even met je mee 😊!

Groetjes,
Amy

Reputatie 7
Badge +9

Je ziet dat ie netwerk bereik heeft evenals een 4g symbool maar geen internetconnectie. Enig idee of dit iets structureels is? Het betreft een se tracker gps horloge (daar zijn heel veel varianten van maar zijn in de basis bijna allemaal hetzelfde, chinese rebrands).

Ik heb recent iemand met een MIFI geholpen, waar internet ook van de ene naar de andere dag niet meer wou werken. Daar hielpen andere APN instellingen. Welke APN instellingen staan ingesteld in het horloge?

Je ziet dat ie netwerk bereik heeft evenals een 4g symbool maar geen internetconnectie. Enig idee of dit iets structureels is? Het betreft een se tracker gps horloge (daar zijn heel veel varianten van maar zijn in de basis bijna allemaal hetzelfde, chinese rebrands).

Ik heb recent iemand met een MIFI geholpen, waar internet ook van de ene naar de andere dag niet meer wou werken. Daar hielpen andere APN instellingen. Welke APN instellingen staan ingesteld in het horloge?

Ik heb inmiddels verschillende geprobeerd. Zowel die van simyo zelf als die van kpn. Het heeft in het begin gewerkt maar van de ene dag op de andere niet meer. Nu heb ik deze apn instellingen erin staan:

https://forum.simyo.nl/internet-4g-62/zijn-de-apn-instellingen-in-2020-nog-up-to-date-44129

 

Grappig zie dat jij zelf ook al gereageerd had in dat topic ;)

Reputatie 7
Badge +9

Probeer eens als APN: portalmmm.nl
in plaats van de APN: internet

Probeer eens als APN: portalmmm.nl
in plaats van de APN: internet

Helaas...dat maakt geen verschil.

Reageer