.

Beantwoord

Gefeliciteerd Simyo, jullie hebben mijn geld binnen.

  • 11 June 2013
  • 45 reacties
  • 3996 Bekeken

Ben na een week door 500 mb internet heen gegaan waarbij ik bij T-mobile dit niet in een maand op maakte. Naïf als ik was, ben ik niet naar de website gegaan om te bekijken hoeveel ik er over heen was.

Dit is een groote fout geweest. Simyo rekent namelijk niet twee keer zo veel, niet drie keer zo veel, niet vier keer zo veel, niet.. je begrijpt hem, nee Simyo rekent tien keer meer (!) voor een MB buiten de bundel dan een MB binnen de bundel. Buiten het feit dat ik (en vele andere, als ik het forum zo zie) grote vraagtekens zet bij de nauwkeurigheid van de metingen van Simyo, is dit een geval van onwetende klanten naaien. Natuurlijk had ik in het contract moeten kijken  wat de prijs buiten de bundel zou zijn, en had ik gelijk al mijn internetdiensten moeten uitschakelen, maar is het redelijk om 10 keer meer te moeten betalen voor dezelfde hoeveelheid data? Helemaal als er telecombedrijven te vinden zijn waarbij je nagenoeg evenveel buiten en binnen je bundel betaald.

Ik heb fouten gemaakt, de grootste was om voor Simyo te kiezen en dit bedrijf aan te bevelen bij vrienden (welke nu helaas ook klanten zijn van Simyo). Dit laatste zal uiteraard veranderen in negatieve mond tot mond reclame.

Mvg.
H
icon

Beste antwoord door Charlene 12 June 2013, 11:33

Bekijk originele reactie

45 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Sjah een bundel is een bundel, je moet zelf bepalen wat je nodig denkt te hebben en ook in de gaten houden wat je gebruikt. Zeker als het je eerste maand is en je naar ratio bundel toegewezen krijgt voor het gedeelte van de maand dat je het gebruikt. Maar dit is wel een typisch verhaal verantwoordelijkheid afschuiven aangezien alle tarieven (ook bten bundel) gewoon op de site vermeld staan, je bent als gebruiker nog altijd zelf verantwoordelijk voor wat je met je spullen doet 😉
Sjah een bundel is een bundel, je moet zelf bepalen wat je nodig denkt te hebben en ook in de gaten houden wat je gebruikt. Zeker als het je eerste maand is en je naar ratio bundel toegewezen krijgt voor het gedeelte van de maand dat je het gebruikt. Maar dit is wel een typisch verhaal verantwoordelijkheid afschuiven aangezien alle tarieven (ook bten bundel) gewoon op de site vermeld staan, je bent als gebruiker nog altijd zelf verantwoordelijk voor wat je met je spullen doet ;)

Ik heb ook niet gezegd dat ik niet verantwoordelijk was of dat ik geen blaam tref, maar mijn punten dat de tarieven belachelijk hoog zijn en dat er bij veel mensen niet of slecht te verklaren hoge verbruiken gemeten worden staan nog steeds.
Badge +8
Ben na een week door 500 mb internet heen gegaan waarbij ik bij T-mobile dit niet in een maand op maakte. Naïf als ik was, ben ik niet naar de website gegaan om te bekijken hoeveel ik er over heen was.

Dit is een groote fout geweest. Simyo rekent namelijk niet twee keer zo veel, niet drie keer zo veel, niet vier keer zo veel, niet.. je begrijpt hem, nee Simyo rekent tien keer meer (!) voor een MB buiten de bundel dan een MB binnen de bundel. Buiten het feit dat ik (en vele andere, als ik het forum zo zie) grote vraagtekens zet bij de nauwkeurigheid van de metingen van Simyo, is dit een geval van onwetende klanten nxxxxx. Natuurlijk had ik in het contract moeten kijken  wat de prijs buiten de bundel zou zijn, en had ik gelijk al mijn internetdiensten moeten uitschakelen, maar is het redelijk om 10 keer meer te moeten betalen voor dezelfde hoeveelheid data? Helemaal als er telecombedrijven te vinden zijn waarbij je nagenoeg evenveel buiten en binnen je bundel betaald.

Ik heb fouten gemaakt, de grootste was om voor Simyo te kiezen en dit bedrijf aan te bevelen bij vrienden (welke nu helaas ook klanten zijn van Simyo). Dit laatste zal uiteraard veranderen in negatieve mond tot mond reclame.

Mvg.
H


Hoi ontevredenklant#100000,

Welkom op het forum.

Ik kan me voorstellen dat het heel vervelend is om zulke hoge rekeningen aan te treffen. Al helemaal als je niet weet waar het verbruik vandaan komt. Hier op het forum zijn tips te vinden om je verbruik in de gaten te houden. Sommige forumgebruikers raden apps aan die je kunnen vertellen waaraan je MB's aan op zijn gegaan. Dit kan soms heel veel duidelijkheid geven. Wij mogen dit helaas niet bijhouden van de wet, anders vertelde ik je ook graag hoe het komt dat je meer hebt verbruikt dan je gewend bent.
De buiten bundel tarieven zijn echter geen geheim, en worden niet verstopt. Daarnaast heb je natuurlijk de mogelijkheid om je verbruik in te zien tijdens de maand, en je bundels aan te passen voor een komende maand wanneer je merkt dat je er niet genoeg aan hebt.
Natuurlijk zijn er providers te vinden, waar het verschil kleiner is, maar dat houdt vaak wel hogere tarieven binnen de bundels in.
Dat kan iets zijn om te overwegen.

Groetjes,
Charlene
Hoi Charlene,

Bedankt voor je reactie, helaas heb ik de tarieven niet goed bekeken. Ik vind het geen goede service om klanten zo te benadelen wanneer ze meer van jullie diensten gebruik maken. 

Wanneer ik elke week bij de supermarkt een contract  heb om 10 pakken koffie te halen voor een bepaald bedrag, de volgende week haal ik 30 pakken. Dan zou ik, wanneer het Simyo betreft, moeten betalen voor 190 pakken koffie. 

Staat Simyo in zijn recht? Ja. Maar is dit redelijk en klantvriendelijk? In mijn ogen absoluut niet.

Vandaar mijn eerdere reacties.
Badge +8
Hoi Charlene,

Bedankt voor je reactie, helaas heb ik de tarieven niet goed bekeken. Ik vind het geen goede service om klanten zo te benadelen wanneer ze meer van jullie diensten gebruik maken. 

Wanneer ik elke week bij de supermarkt een contract  heb om 10 pakken koffie te halen voor een bepaald bedrag, de volgende week haal ik 30 pakken. Dan zou ik, wanneer het Simyo betreft, moeten betalen voor 190 pakken koffie. 

Staat Simyo in zijn recht? Ja. Maar is dit redelijk en klantvriendelijk? In mijn ogen absoluut niet.

Vandaar mijn eerdere reacties.


Hoi ontevredenklant#100000,

Zo kan je het bekijken, maar dat is echter niet wat we aanbieden. Bij ons heb je een groot pak van 10 pakken koffie besteld en gekregen, en de pakken koffie die je daarna koopt, koop je voor de losse prijs. Of je hebt een kaartje gekocht in de voorverkoop, en je koopt er later nog wat bij aan de deur. Je bundel is een soort aanbieding waar je gebruik van maakt. Welke aanbieding je kiest (hoeveelheid) schat je vantevoren in, en kun je maandelijks wijzigen. Wil je later toch meer gebruiken, dan is dat helaas niet voor dezelfde prijs.
Hierdoor is het mogelijk om binnen de bundel zulke lage tarieven aan te kunnen bieden.
Gelukkig is dit nu duidelijk, en kun je daar nu in de toekomst rekening mee houden.

Groetjes,
Charlene
Hoi Charlene,

Het lijkt me eerlijk dat pakken koffie in de bundel goedkoper zijn dan de pakken de pakken buiten de bundel.

Mijn punt is dat de verhouding in hoeveel duurder het is, daarvan ver zoek is. Bij mij 10 en bij de andere meneer/mevrouw in dit topic 18 keer duurder.

Wat is de reden hiervoor? Betalen jullie aan KPN ook 10/18 keer zo veel per MB? Of is het businessmodel zo gemaakt dat het vaak voorkomt dat mensen te veel betalen en zo het voor de andere mensen goedkoop houden?

Helaas maakt het niet zo veel meer uit. Het geld ben ik kwijt 😞.

Met vriendelijke groet,
Reputatie 5
Badge +10
Hoi ontevredenklant,

Door het hanteren van deze tarieven, kan Simyo goedkopere bundelprijzen aanbieden. Ook is het voor ons mogelijk om deze prijzen te hanteren doordat we een online provider zijn en geen winkels hebben. Het is natuurlijk vervelend dat jij nu kosten hebt gegenereerd. Als je merkt dat je buiten de bundel kosten hebt gemaakt, kun je er voor kiezen om je internet bundel te wijzigen. Dan betaal je wel een hogere vaste prijs per maand, maar daarmee voorkom je wellicht wel die buiten de bundel kosten.

Is dat een optie voor jou?

Groetjes,

Alex
Hoi ontevredenklant,

Door het hanteren van deze tarieven, kan Simyo goedkopere bundelprijzen aanbieden. Ook is het voor ons mogelijk om deze prijzen te hanteren doordat we een online provider zijn en geen winkels hebben. Het is natuurlijk vervelend dat jij nu kosten hebt gegenereerd. Als je merkt dat je buiten de bundel kosten hebt gemaakt, kun je er voor kiezen om je internet bundel te wijzigen. Dan betaal je wel een hogere vaste prijs per maand, maar daarmee voorkom je wellicht wel die buiten de bundel kosten.

Is dat een optie voor jou?

Groetjes,

Alex


Als ik nu mijn bundel zou veranderen, zou het dan werken het met terugwerkende kracht?
Reputatie 5
Badge +10
Als ik nu mijn bundel zou veranderen, zou het dan werken het met terugwerkende kracht?

Nee, dat niet. Als je de bundel voor de 25ste van deze maand wijzigt, dan zal de bundel per de 1ste van de eerstvolgende maand in gaan.

Groetjes,

Alex
Op een forum gebruik je btw geen aanhef en groet. Een topic is als een dialoog. maar dit te zijde
Reputatie 5
Badge +10
Hoi DaBuzzzzz,

Wij gebruiken bewust een aanhef om voor o.a. herkenning + duidelijkheid te zorgen. Op veel forums is het inderdaad niet nodig, maar we hebben hier bewust voor gekozen.

Groetjes,

Alex
Wat wordt er nu precies berekend per mb buiten je bundel? 31 euro boor 21 mb kan dat kloppen? Wat een afzetterij!
Reputatie 7
Badge +9
Hoi dinielos,

Volgens de prijslijst is de prijs € 0,15/MB, dus 21 MB zou € 3,15 zijn. € 31,50 krijg je bij 210 MB overschrijding.
Reputatie 5
Badge +11
Wat wordt er nu precies berekend per mb buiten je bundel? 31 euro boor 21 mb kan dat kloppen? Wat een afzetterij!

Hoi dinielos,

Ik zou graag van je vernemen op welke factuur je deze bedragen terugziet voor internet buiten je bundel. Ik zie bij jou nog helemaal geen internetverbruik buiten je bundel 😕
Heb je misschien een andere aansluiting waaraan je refereert?

Franswon, dank je voor het rekenvoorbeeld 🙂
Wat wordt er nu precies berekend per mb buiten je bundel? 31 euro boor 21 mb kan dat kloppen????!!!!!!!Wat een afzetterij!!!!!!!!!!

Hoi dinielos,

Ik zou graag van je vernemen op welke factuur je deze bedragen terugziet voor internet buiten je bundel. Ik zie bij jou nog helemaal geen internetverbruik buiten je bundel 😕
Heb je misschien een andere aansluiting waaraan je refereert?

Franswon, dank je voor het rekenvoorbeeld :)


op de rekening van september staat meer dan 31 euro berkend buiten mijn bundel, ik moest totaal meer dan 71 euro betalen en volgens jullie was datm bellen buiten de bundel. En wat is in hemelsnaam verbruikerskosten als ik een abo heb voor 13,50 en ik moet bijna 15 euro betalen?
Reputatie 5
Badge +11
op de rekening van september staat meer dan 31 euro berkend buiten mijn bundel, ik moest totaal meer dan 71 euro betalen en volgens jullie was datm bellen buiten de bundel. En wat is in hemelsnaam verbruikerskosten als ik een abo heb voor 13,50 en ik moet bijna 15 euro betalen?

Aha, het ging over bellen buiten de bundel. Je had het over
31 euro boor 21 mb kan dat kloppen?
dus ik ging er van uit dat je ergens internetverbruik buiten je bundel had gezien.

Ik heb je factuur en verbruiksgegevens er even bij gepakt en hieruit blijkt het volgende:
Op 5 september zijn je bundels ingegaan. Je Simyo 200 bundel was dis voor de rest van september 173 minuten/SMS
Het buiten bundel tarief voor bellen is €0,31 per minuut. Met dien verstande dat je gesprekken naar boven op hele minuten worden afgerond.
Op 19 september heb je je bundel verbruikt en daarna ben je tegen het buiten bundel gaan bellen. Je hebt aardig wat langere gesprekken, maar ook heel veel van maar een paar seconden. Die kosten €0,31, ook voor een paar seconden.

Op Mijn Simyo, en via de Mijn Simyo app kun je je verbruik op elk moment van de dag inzien en zul je niet meer verrast worden.
Reputatie 3
Badge +9
Wat wordt er nu precies berekend per mb buiten je bundel? 31 euro boor 21 mb kan dat kloppen?Wat een afzetterij!

Ik ga er vanuit dat je nieuw bent met bellen en internet, omdat je MB's en bellen door elkaar haalt. En dat je een provider beschuldigd van afzetterij terwijl je zelf gewoon meer verbruikt dan je betaald. Ik denk ook dat je uitroepteken toets soms vast zit.

Bij iedere provider betaal je meer als je buiten je bundel gaat bellen. Je koop je bepaalde bundel omdat je denkt daar genoeg aan te hebben. Als blijkt dat je daar niet genoeg aan hebt, kan je 1x per maand je bundel naar boven en naar beneden wijzigen. Hier zijn geen kosten aan verbonden.

Een grotere belbundel is meestal goedkoper dan buiten je bundel komen. Helemaal met dit aantal minuten.
TIP wijzig je bundel en/of neem de Simyo app om je bundel in de gaten te houden.
Bedankt.
En wat zijn verbruikerskosten als ik totaal niet buiten mijn bundel ben gegaan. Voor mij is een abo van 13,50 een abo van 13,50 als je binnen je bundel blijft, toch?
Reputatie 7
Ja, als je binnen je bundel blijft en dus nog minuten/sms'jes/data over hebt betaal je wel de volledige abonnementskosten.
Reputatie 7
Badge +9
Je eerste factuur bevat bovendien de inschrijfkosten, de naar ratio berekende abonnementskosten voor de lopende maand + abonnementskosten volgende maand.

Zie voor een uitgebreide uitleg dit topic.
Ja, als je binnen je bundel blijft en dus nog minuten/sms'jes/data over hebt betaal je wel de volledige abonnementskosten.


ja, dus gewoon die 13,50 en niet nog eens verbruikerskosten toch?
Ik moest dus ongeveer 15 euro betalen?
Reputatie 3
Badge +9
Zoals moderator -Ernst in een eerder bericht aangeeft, is dat je helaas buiten je bundel bent gaan bellen op 19 september.
Als je bijvoorbeeld 300 belminuten hebt en je belt 400 minuten, dan betaal je die 100 minuten tegen het buiten de bundel tarief.
Dit is een voorbeeld, want ik ken jou bundel niet.
Vandaar dat ik eerder aangaf dat je beter een grotere bundel kan kopen, mits je nu niet meer buiten je bundel komt.
Want buiten de bundel bellen is vele malen duurder.
Die € 13,50 betaal je ongeacht je de belminuten opmaakt of niet, maar kom je buiten je bundel tja!

p.s. heb je een smartphone dit  ivm een Simyo app waarmee je je beltegoed zo nu en dan kan checken, heel handig.
Reputatie 5
Badge +11
ja, dus gewoon die 13,50 en niet nog eens verbruikerskosten toch?
Ik moest dus ongeveer 15 euro betalen???!!!!!!!!!!


Hi dinielos,

Ik heb je een privébericht gestuurd met een uitgebreide uitleg van je factuur over september.
dank je, en oktober dan?
ja, dus gewoon die 13,50 en niet nog eens verbruikerskosten toch?
Ik moest dus ongeveer 15 euro betalen???!!!!!!!!!!


Hi dinielos,

Ik heb je een privébericht gestuurd met een uitgebreide uitleg van je factuur over september.
Reputatie 7
dank je, en oktober dan?

Misschien had je beter eerder kunnen aangeven dat je naast de factuur van september ook die van oktober wilt laten checken......:p

Reageer