.

Vraag

Geen mobiel internet. Wat moet ik doen?

  • 24 May 2022
  • 5 reacties
  • 247 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 9 reacties

Ik heb sinds enkele dagen spontaan geen mobiel internet meer, zover ik kan zien staan de instellingen in Mijn Simyo goed (internet Nederland AAN, enz.). Ik heb al van alles geprobeerd: Toestel uitgezet, Sim kaart eruit gehaald, 10 minuten wachten, kaart er terug in, toestel opnieuw aangezet, geen resultaat. Zowat heel internet (en dit forum :-)) afgezocht en alle tips en raadgevingen opgevolgd, maar nog steeds geen mobiel internet. Kan wel bellen en gebeld worden en WIFI gebruiken, maar mobiel internetten dus niet. Kan het zijn dat de Sim kaart gereset moet worden of er een instelling gewijzigd moet worden in de Namen toegangspunten ? (APN ? etc.)

Ik heb een Samsung J7 (Prime 2) telefoon, en een SIM only abonnement. Verder zijn er geen storingen bekend bij mij in de regio, en doet genoemde probleem zich ook elders voor.

Deze vraag is door mij ook gesteld in “Instellingen” en loopt daardoor misschien “dubbel”, sorry daarvoor.

Alvast bedankt voor reactie.


5 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Swa,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend om te horen dat je geen internet meer hebt. Goed te lezen dat je zelf al bezig bent gegaan om je internet weer werkend te krijgen.

Ik wil je vragen om als eerst even naar deze website te gaan: https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp#/device/samsung/galaxy-j7-2016-j710. Klik voor de optie '’Internet handmatig instellen'’ (APN-instellingen). Mocht dit niet werken wil ik je vragen om je simkaart in een ander toestel te stoppen en te kijken of je het zelfde probleem hebt. Zo kunnen we uitsluiten of het probleem aan je simkaart ligt of aan je toestel.

Laat je mij even weten wat de uitkomsten zijn? Dan kijken we daarna verder 😊.

Groetjes,
Seren 

Badge

Hoi Seren,

Ik heb via de link internet handmatig ingesteld op mijn toestel. Dit hielp helaas niet, en vervolgens heb ik de sim kaart in een ander toestel geprobeerd. En jawel, op dat toestel zelfde probleem: Geen mobiel internet. Voor alle zekerheid ook nog sim kaart uit een andere telefoon in mijn Samung telefoon gedaan, en dan WEL mobiel internet. Dus mijn conclusie is dat het probleem mee gaat met mijn eigen sim kaart (want als ik die in een ander toestel doe, is er geen mobiel internet mogelijk).

Alvast bedankt weer.

 

Reputatie 3
Badge +1

Hoi @Swa,

Bedankt voor je bericht. Ik denk dat we dan inderdaad de conclusie kunnen trekken dat het aan de simkaart zelf ligt. Ik kan je hier een gratis nieuwe simkaart voor opsturen. Zou je mij hiervoor een prive-bericht kunnen sturen? Dan help ik je daar even verder. 😊

Groetjes,
Rutger

Badge

Vandaag mijn nieuwe SIM kaart ontvangen en probleem is hiermee opgelost! Gelijk weer 4G mobiel internet, is dus opgelost dankzij de hulp van Seren en Rutger.

Dank je wel, en groeten.

Swa

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Swa,

Graag gedaan! Wat fijn om te horen dat de vervangende simkaart je probleem heeft verholpen. 

Groetjes,
Seren​​​​​​​

Reageer