.

Beantwoord

geen KPN-Roaming in buitenland, wat kan ik doen?

  • 6 September 2020
  • 6 reacties
  • 672 Bekeken

  • Beginner
  • 2 reacties

Ben in bezit van TP-Link MiFi type M7350. Provider bellen en data: KPN.

Gebruik Simyo Simkaart in deze router als datakaart; kan dus niet daarmee bellen of sms'en. Op de site waarmee de MiFi is te benaderen (http://tplinkmifi.net ) kon zo nodig de buitenlandse roaming partner van KPN worden ingevuld en vaak was dat voldoende om internetverbinding te krijgen. De provider in het buitenland handmatig wijzigen is sinds dit voorjaar, toen ik de Simyokaart ben gaan gebruiken, niet meer mogelijk. En KPN werkt dus niet over de grens, dus geen internet.

Iemand enig idee wat daar achter zit en hoe dit weer werkbaar te krijgen?

icon

Beste antwoord door Scotsman 6 September 2020, 20:54

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Voor alle duidelijkheid, om de Simyo aansluiting in het buitenland te kunnen gebruiken moet je op Mijn Simyo kijken of bellen en internet in het buitenland aan staat. Vaak is het dan niet nodig om handmatig een buitenlands netwerk te kiezen, automatisch kiezen werkt in 9 van de 10 gevallen.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi GJO,

 

Super balen dat jouw mifi apparaat het niet in het buitenland doet. Ik zie wel dat de opties aan staan, heb je al geprobeerd de simkaart in een toestel te plaatsen en daar handmatig een netwerk te selecteren? 

 

Groetjes,

Daisy

Voor alle duidelijkheid, om de Simyo aansluiting in het buitenland te kunnen gebruiken moet je op Mijn Simyo kijken of bellen en internet in het buitenland aan staat. Vaak is het dan niet nodig om handmatig een buitenlands netwerk te kiezen, automatisch kiezen werkt in 9 van de 10 gevallen.

 

Reputatie 7
Badge +6

Is het inmiddels gelukt? 

 

Nee Daisy. Maar bedankt voor je hulp. Ben wat dit soort problemen betreft totaal digibeet. Dat helpt ook niet echt.

Maar ik blijf zoeken. 

Vr.groet,

GJO

Reputatie 7
Badge +6

Hoi GJO,

 

Super jammer, is er ook niet iemand in de buurt die kan helpen? Op de website van het mifi apparaatje gaf je aan iets te kunnen invullen/selecteren? Helpt het misschien om onderstaande gegevens in te vullen:

 

Naam: mobiel internet

APN: internet

Proxy: leeg laten

Poort: leeg laten

Gebruikersnaam: KPN

Wachtwoord: gprs

MCC: 204

MC: 08

 

 

Reageer