.

Beantwoord

Geen internet via browser bij 3G, hoe los ik dat op?


Badge
Hallo, ik heb geen internet meer bij 3G. Ik heb alle instelingen doorgelopen en afvies opgevolgd van Simyo services: instellingen opnieuw ingesteld etc.
icon

Beste antwoord door Ruud 6 July 2015, 17:25

Bekijk originele reactie

29 reacties

Goedemorgen,

Wat voor telefoon heb je? Bij Iphone helpt soms synchroniseren met iTunes.

Kun je wel bellen / smsen?

Heb je ook al eens je telefoon herstart en daarbij de simkaart 15 minuten uit het toestel gehaald voor je hem weer aanzet?

Voor de zekerheid plaats ik toch de algemene APN instellingen voor je om eens na te lopen. (check check, dubbel check :D)


Bij Verbindingsnaam: voer Mobiel Internet in (wordt ook wel aangeduid als profielnaam, netwerkaccount, of connection name in sommige toestellen);
Bij Gebruikersnaam/login: voer niets in;
Bij Wachtwoord: voer niets in;
Bij Gegevensdrager: kies GPRS (wordt ook wel aangeduid als type overdracht of bearer in sommige toestellen);
Bij Toegangspuntnaam: voer portalmmm.nl in. (Toegangspuntnaam wordt ook aangeduid als APN, access point name, of GPRS/EDGE-toegangspunt in sommige toestellen);
Bij IP-adres: voer 0.0.0.0 in. (wordt ook aangeduid als IP server, proxy (primair) gateway, of inbelnummer in sommige toestellen);
Bij Proxy- of IP Poort: voer niets in;
Bij Startpagina: voer http://mobiel.simyo.nl in (wordt ook aangeduid als URL, homepage, of relay address in sommige toestellen);
Soms is het nodig hierna het betreffende profiel waarin deze instellingen zijn opgeslagen nog handmatig te activeren.
Zet je telefoon uit en weer aan. Na ongeveer tien minuten kun je gebruik maken van internet op je mobiel. Controleer of de optie 'Internet op je mobiel' aan staat op Mijn Simyo. Je vindt deze optie onder het tabblad Mijn instellingen & simkaart.


Laat je weten of je weer verbinding hebt?
Badge
Ik heb een iphone 4s. Ik heb alles wat u beschrijft al geprobeerd.
Je kunt hier kijken of er misschien en storing is op jouw postcode.

Kan ook zijn dat je simkaart vanuit Simyo een reset nodig heeft maar dat kan morgen, vanwege het weekend, pas.

Kijk eens of je wel wel internet heb door een kruistest uit te voeren. Jouw simkaart in een ander toestel en andersom. Zo sluit je uit of het aan de simkaart of aan de telefoon ligt.
Badge
1562lz
Badge
Nee nog steeds geen internet met 3 G wel met wifi. In 3 g doet whatsapp het wel. Waar vind ik de verbindingsnaam?
Je moet je postcode niet hier op het forum invoeren maar op de site van KPN die ik gaf. Het woordje hier in dat bericht is blauw (betekend link).

Voor de Iphone 4 met iOS 7 volg je de stappen in deze link.
https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp#/apple/iphone-4-ios-7/internet/usecase/apn-handmatig-instellen

Voor iPhone 4s met iOS 8 deze.
https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp#/apple/iphone-4s-ios-8/internet/usecase/apn-handmatig-instellen
Badge
Geen problemen in postcode gebied. Instellingen nagelopen. Nog steeds geen internet met 3g wel met wifi. Gebruik iphone 4s, os 8.4
Staat internet op je mobiel bij je Mijn Simyo omgeving, tabblad Mijn Instellingen & Simkaart nog aan?
Badge
Ja. Als ik mijn simkaart in een ander tst plaats heb ik wel internet. Ligt dus aan de instellingen op telefoon. Maar welke?
Dat is een goeie vraag want je geeft zelf aan dat je alles hebt gecontroleerd, gesynced met iTunes en dat je telefoon volledig up to date is. Misschien is je telefoon wel defect?
Badge
Via wifi werkt alles
Wifi gaat ook niet via je Simyo aansluiting.

Je hebt jouw simkaart in een andere telefoon geprobeerd en dat werkte.. En een andere simkaart in jouw telefoon? Want dat is de kruistest waar ik het eerder over had..
Badge
Nog even een toelichting: ik kan wel whatsapp berichten versturen in 3G en heb toegand tot alle apps incl de simyo app.
Badge
ook kan ik emails versturen en omtvangen. de fout melding is: safari kan de pagina niet openen omdat uw iphone niet is verbonden met internet.
Badge
andere simkaart (simyo van mijn vrouw) werkt ook niet in mijn tst
Dus je 3G doet het wel.. Maar met welke pagina op safari heb je dat?
Badge
geen enkele pagine opent. ik heb de instellingen al verandert in yahoo bing en google, helpt ook niet
Badge
sorry, geen enkele internet pagina.
Als je Apps het wel doen lijkt het me meer een Safari probleem dan 3G probleem (aangezien je Apps het dus doen).

Je kan safari verwijderen en opnieuw installeren, andere browser proberen, een back up maken en je hele telefoon herstellen.

Ik ben zelf verder uit de opties na deze want mijn kennis over Iphone is niet heel groot.
Badge
Dank je. Ik wil dit graag proberen maar safari is volgens mij een vaste app die niet kunt verwijderen.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Sluijter,

Welkom op het Simyo Forum!

Ik zie dat je al enorm goed bent geholpen door je medegebruiker van het forum(Raytje super bedankt!)
Als ik de conversatie zo lees zit het probleem vooral in de Safari browser.

Heb je al kunnen testen of een andere browser het wel doet op je telefoon?
Badge
Probleem inmiddels opgelost. Bedankt allemaal.
Vertel, wat was de oplossing?:?
Daar ben ik ook heel benieuwd naar.. 🙂
Badge
Iphone4. Ga naar jnstellingen. Ga naar mobiel netwerk. Activeer Safari. Sls deze uitstaat doet Safari het niet in 3G. Durf het nauwelijks te zeggen: ik had hem zelf voor de vakantie gedeactiveert.

Reageer