.

Beantwoord

geen internet op mijn mobiel

  • 25 February 2014
  • 9 reacties
  • 583 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 2 reacties
Ik heb sinds gisteren een actief internet bundel.
Op de site onder "mijn Simyo"is internet aan gevinkt.
Er zijn een aantal sms'sjes binnen gekomen , maar deze vertellen alleen dat er zo meteen een aantal sms'sjes binnen komen.
Deze moet ik dan opslaan en activeren.
Wanneer kan ik deze sms'sjes verwachten of is er een andere reden dat internet het niet doet?
mvgr Ruud
icon

Beste antwoord door Alex 26 February 2014, 17:00

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Ruud6,

Ik zie dat je inderdaad sinds 24/2/14 een internet bundel hebt geactiveerd. Ik vermoed dat je geen sms berichten ontvangt, omdat je gebruik maakt van een telefoon met het Android, Windows of iOS besturingssysteem. Want dan is het niet mogelijk om configuratie berichten te ontvangen. Ik zie echter wel meerdere internetverbindingen terug op je aansluiting 🙂.

Heb je los van je vraag over de niet ontvangen sms berichten nog een vraag over het wel/niet werken van internet?

Groetjes,

Alex
Beste Alex,
Het toestel heeft internet. We hebben "ja ' geantwoordt naar 1300.
Echter klinkt het wel vreemd dat er meerdere internet verbindingen aanwezig zijn.
Hoe kan dit dan?
Waarschijnlijk onze interne WiFi?
 groeten Ruud
Reputatie 2
Badge +6
Beste Alex,
Het toestel heeft internet. We hebben "ja ' geantwoordt naar 1300.
Echter klinkt het wel vreemd dat er meerdere internet verbindingen aanwezig zijn.
Hoe kan dit dan?
Waarschijnlijk onze interne WiFi?
 groeten Ruud


Hoi Ruud6,

Wat Alex bedoelt, is dat wij zien dat je meerdere malen contact hebt gemaakt met het 3G netwerk. Wij zien dus dat je contact maakt met internet en dat het werkt 🙂 Je gebruik van wifi staat los daarvan. Dat kunnen wij ook niet zien.

Klopt het ook dat het nu werkt?
Beste Dries,
Alles werkt nu naar behoren. Bedankt voor het advies en de info.
Ook Alex bedankt.
gr Ruud
Vandaag mijn sim gekregen , dus direct ik heb alle instellingen voor mijn Htc wildfire S ingevoerd
om internetverbinding te maken maar het werkt niet....
op mijn Simyo staat internet  "aan"
ik heb geen idee nu meer waarom ik geen verbinding heb
Reputatie 5
Badge +11
Vandaag mijn sim gekregen , dus direct ik heb alle instellingen voor mijn Htc wildfire S ingevoerd
om internetverbinding te maken maar het werkt niet....
op mijn Simyo staat internet  "aan"
ik heb geen idee nu meer waarom ik geen verbinding heb


Hoi Tannus, welkom op ons forum :)

In je gegevens zie ik datje inmiddels gebruikt maakt van internet :D

Hoe heb je 't aan de praat gekregen?
Ik heb sinds begin deze maand internet aan mijn abonnement toegevoegd, maar kan mobiel internet op mijn telefoon niet activeren. Het tegoed is en blijft 371 MB. Ik heb (zonder success) deze instructies gevolgd  http://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/internetinstellingen-iphone-s-en-s-22392068

Wat doe ik verkeerd?

Alvast dank voor het hopelijk verlossende antwoord!
Oplossing gevonden. Als je internet hebt aangevraagd, moet je zelf, handmatig, op de pagina 'Mijn Simyo' onder 'Mijn instelling' nog het schuifje 'Internet op je mobiel - Nederland' op 'aan' zetten en desgewenst eveneens  'Internet op je mobiel - buitenland'. In het veleden zelf uitgezet omdat ik (zonder dataabbonement) niet op kosten gejaagd wilden worden, maar natuurlijk niet meer aan gedacht om het weer aan te zetten toen ik eenmaal een dataabbonement had genomen.
Reputatie 2
Badge +6
Hoi safman,

Leuk dat je ons forum bezoekt, welkom! :)

Ik zie dat je je antwoord zelf al hebt gevonden, helemaal top! Het klopt dat je inderdaad wel de optie 'internet op je mobiel' aan moet zetten, anders werkt het niet. Deze optie staat standaard aan als je een nieuwe aansluiting activeert. Dat wordt uiteraard ook meerdere malen gecommuniceerd. Heel goed dus ook dat je deze optie toen hebt uitgezet omdat je nog geen databundel wou hebben.

Ik zie dat je inmiddels ook al wat data hebt verbruikt. Het lijkt er dus op dat het nu allemaal goed werkt, super! Veel plezier met je nieuwe databundel 🙂

Reageer