.

Beantwoord

Geen internet met 3G wel bij G en H+ bij samsung s2

  • 16 September 2012
  • 16 reacties
  • 3395 Bekeken

Vreemd verhaal, ik heb internet bij slecht signaal G en bij heel goed signaal H+. Maar omdat ik meestal 3G singaal heb is dit HEEL irritant.
Van alles geprobeerd tot aan factory reset toe. Dit probleem heb ik op alle locaties en het heeft wel gewerkt.

Weet iemand een oplossing, help
icon

Beste antwoord door Alex 17 September 2012, 14:05

Bekijk originele reactie

16 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum stephan11,

Wanneer je een 'H' op je scherm ziet staan, is je toestel verbonden met het HSDPA netwerk. Dit is snelste verbinding. Er zijn echter plekken waar je geen verbinding met dit type netwerk hebt, omdat het daar niet wordt aangeboden. We kunnen hier helaas niets aan doen, omdat we nog niet de mogelijkheid hebben om in heel Nederland een HSDPA verbinding aan te bieden.

Groetjes,

Alex
dat klopt en is waar. MAAR Ik heb geen internet met 3G. als ik geluk heb springt ie door naar H+ en werkt het wel. Dus met vol signaal 3g heb ik geen internet. Dit geld voor alle lokaties waar ik de afgelopen week ben geweest, 3g heeft nooit maar dan ook nooit meer gewerkt.

groetjes, stephan
Reputatie 5
Badge +10
Hoi stephan,

Dat is vreemd. We hebben hier namelijk geen landelijke meldingen over gehad. Ervaar je dit probleem ook in een ander toestel?

Groetjes,

Alex
het probleem lijkt erger, geregeld ben ik niet meer op mijn 06 te bereiken en heb geen signaal meer op mijn telefoon terwijl anderen met kpn abbo wel goed signaal hebben. Wordt er niet vrolijk van.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi stephan,

Dat kan ik me voorstellen. Aangezien de andere KPN netwerk gebruikers er geen last van hebben, raad ik je aan jouw simkaart in een ander simlock vrij toestel te proberen (bij voorkeur 1 van de KPN abonnees met een goed signaal, mits simlock vrij). Kan je me laten weten wat je bevindingen dan zijn?

Groetjes,

Alex
mijn oude n900 lijkt er goed op te werken maar dat deed mij s2 ook, ik ga nog wel verderder google, rooten en custom roms op mijn telefoon zetten heeft ook niet geholpen. Anders maar mijn 1gb data bunedel maar vlink terug schroeven, heb er zo niets aan.
geweldig kan nu nog allen een noodoproep doen.
Alles wekt weer behalve 3g: Nu blijk ik niet de enigste te zijn met dit probleem (zie:http://forum.vodafone.co.uk/t5/Samsung-Galaxy-S2/3G-doesnt-work-but-H-is-fine/td-p/1008625/page/2)

hierbij is het volgende misschien het probleem:
But 3G does not work H does same as customer

Now this was with the wap settings

But it did work using the Internet settings

found

http://devicehelp.vodafone.co.uk/filestore/devices?/Samsung/i9000%20Galaxy%20S/SamsungGalaxySi9000_W...

Can you try this first ?????

if this does not work the a Samsung service centre needs to have a look, if it does follow bellow

So i registered the phone with the IMEI

and it now works

Now this still could be the simm i think there is some sort of confermation that is needed on the 3G on who you are and the H works the same as the Internet

This is a First for me and i have never seen that before

so when you get your new simm you need to make sure the IMEI number is right in your account with Vodafone

Zou dit bij mij ook aan de hand kunnen zijn??
Ik ben er helemaal klaar mee, Hij gaat ter reperatie,
Reputatie 5
Badge +10
Hoi stephan11,

Ik ben benieuwd naar de uitkomst.

Groetjes,

Alex
Nou ik ben ook benieuwd naar een antwoord want zit met hetzelfde issue. 3G werkt niet maar HDSPA werkt prima. Dit is met een HTC Sensation XE met standaard ROM, nieuwste versie die erop kan. Zit er iemand op de helpdesk die inmiddels een oplossing heeft voor dit issue?
Reputatie 5
Badge +11
Nou ik ben ook benieuwd naar een antwoord want zit met hetzelfde issue. 3G werkt niet maar HDSPA werkt prima. Dit is met een HTC Sensation XE met standaard ROM, nieuwste versie die erop kan. Zit er iemand op de helpdesk die inmiddels een oplossing heeft voor dit issue?

Hoi harmen66, welkom op het Simyo forum :)

HDSPA (ook wel HSPA), oftewel High-Speed Downlink Packet Access is een aanvulling op UMTS/3G. Feitelijk betekent dit dat HDSPA sneller is dan 3G. Het wordt ook weleens 3.5G of 3G+ genoemd.
Hoe vaker je H of H+ in je scherm ziet, hoe beter dus ;)

Hier vind je nog wat meer technische informatie, mocht je geïnteresseerd zijn.
Dat een altijd fijn is om H te hebben in plaats van 3G daar ben ik mij van bewust. Het is echter niet de bedoeling dat internet compleet uitvalt als 3G bovenaan verschijnt. Staat er G dan is er traag internet, staat er H dan is er snel internet, maar staat er 3G dan is er helemaal geen internet.

Kijk, hier een voorbeeld van een ander slachtoffer van dezelfde storing:
https://forum.t-mobile.nl/netwerk-347/gprs-hsdpa-geen-3g-198768/
Ik heb het probleem opgelost. Toestel is gewoon stuk, een verse gekocht. Alles werkt weer goed.
Ah, dat is dan wel weer verontrustend. Ik ben nog aan het testen met een ander toestel met mijn sim erin en zal eens een andere sim in dit toestel stoppen. Het is een beetje lastig te testen alleen omdat er niks aan de hand is op de meeste plaatsen want daar is gewoon hdspa internet.
Reputatie 5
Badge +11
Ah, dat is dan wel weer verontrustend. Ik ben nog aan het testen met een ander toestel met mijn sim erin en zal eens een andere sim in dit toestel stoppen. Het is een beetje lastig te testen alleen omdat er niks aan de hand is op de meeste plaatsen want daar is gewoon hdspa internet.

Hi harmen66,

Als dit op een ander netwerk ook gebeurt, dan volg ik stephan11; het ligt aan je toestel... :(
Hou ons op de hoogte!

Reageer