.

Beantwoord

geen internet in het buitenland, wat nu?

  • 22 September 2022
  • 6 reacties
  • 116 Bekeken

Badge
  • Beginner
  • 8 reacties

Hallo,

Ik had een si only abonnement genomen om op vakantie

E google maps of waze te gebruiken,  maar in Duitsland dus geen internet. Hoe kan dat en hoe op te lossen? 

icon

Beste antwoord door Roeqajja 23 September 2022, 13:42

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Heb je je instellingen in je toestel en in mijn Simyo gecontroleerd?

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @mcl,

Bedankt voor je bericht. Wat lastig dat je geen internetverbinding hebt in het buitenland. Ik vraag me, net zoals @wimj12 (bedankt!), af of je instellingen in je toestel en in Mijn Simyo goed staan. Het is belangrijk dat je roaming en mobiele gegevens in je toestel aan staan en de optie “internet in het buitenland” in Mijn Simyo. Als dit allemaal goed staat dan kun je via onze Toestelhulp je internet handmatig instellen door middel van de APN-instellingen. Je zoekt eerst je toestel op, kiest daarna welke software versie je gebruikt en dan klik je op “handmatig instellen” onder het kopje Internet. Ook kun je via de Toestelhulp zien hoe je handmatig een netwerk selecteert op je toestel. Dit wilt vaak ook helpen!

Als dit allemaal niet heeft geholpen dan wil ik graag een reset uitvoeren op je simkaart. Hiermee maakt je simkaart opnieuw verbinding met het netwerk waardoor eventuele blokkades komen te vervallen. Dit zou ook nog kunnen helpen. Je kunt mij hier gerust een privébericht voor sturen.

Groetjes,
Roeqajja

Badge

IK kom net terug van vakantie en heb mijn Simyo met internet voor het eerst gebruikt.

Hoe kan het dat in bepaalde gedeelten van Duitsland en Oostenrijk je geen bereik hebt met Simyo?

Hoe kan je zien of je via wifi if met Simyo internet verbondej bent?

 

Reputatie 7
Badge +9

IK kom net terug van vakantie en heb mijn Simyo met internet voor het eerst gebruikt.

Hoe kan het dat in bepaalde gedeelten van Duitsland en Oostenrijk je geen bereik hebt met Simyo?

Hoe kan je zien of je via wifi if met Simyo internet verbondej bent?

 

De dekking in Duitsland weet ik uit ervaring: Die laat ter wensen over.

Vooral tussen bergen kan het wel eens zijn de dekking van de lokale providers van dat land simpelweg niet de allerbeste is.

Simyo kan daar weinig aan doen; Als hun roaming partners op een plek geen dekking hebben, dan is dat helaas zo.

 

Simyo's internet gaat via 2g/3g/4g (en misschien 5g tijdens roaming). Mobiele toestellen geven doorgaans voorrang om via Wifi te werken (als Wifi-assistentie uit staat zeker; zie dit blog), dus door te kijken of er een wifi-icoon in de statusbalk staat kun je doorgaans met vrij veel zekerheid weten of het via wifi of Simyo gaat.

Reputatie 7
Badge +7

Simyo (of KPN) kan daar wel degelijk iets aan doen, door genoeg afspraken met Roaming partners te maken.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @mcl,

Bedankt voor je bericht. Ik zie dat @wimj12 en @Groentjuh al goede informatie met je hebben gedeeld. Bedankt heren! Dit helpt enorm. Er kan een reset uit worden gevoerd op je simkaart en op je dataroaming alleen kan je enkel pas testen of het werkt als je weer in het buitenland bent! Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan voer ik de reset graag voor je uit 😊.

Groetjes,
Amy

Reageer