.

Beantwoord

Geen internet in het buitenland. Wat kan ik doen?

  • 23 June 2017
  • 5 reacties
  • 120 Bekeken

Hallo,

Ik heb geen internet in het buitenland.
Alle opties die hier vermeldt staan geprobeerd niets helpt.
Ik kan het telnr ook niet bereiken want dat is restricted via Orange....vreemd.
Handmatig vind de telefoon geen provider en de instellingen zijn in orde
icon

Beste antwoord door Caspar 26 June 2017, 13:28

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hoi Gino14,

Welkom op 't forum :)

Wat vervelend dat je geen internet in het buitenland hebt!

Goed van je dat je de instellingen al hebt gecheckt. Ik heb deze instellingen gereset om ervoor te zorgen dat de instellingen opnieuw op het netwerk aangemeld worden. Doe alleen even je toestel uit en aan om de reset te voltooien.

Kijk verder eens op deze pagina of de instellingen in je toestel goed staan.

Laat je me weten of het heeft geholpen?

Groetjes,
Caspar
Hetzelfde voor mij, internet heeft nooit gewerkt in het buitenland behalve een keer, na een reset van de instellingen door Simyo. Kort daarna lukte het niet meer.

Ik heb alles gecontroleerd in mijn instellingen, Roaming staat aan op "mijn Simyo", staat aan op mijn toestel, netwerk selectie is automatisch zoals aanbevolen.

Kunt u mijn instellingen opnieuw resetten? Alvast bedankt.

Mijn toestel is een Nokia Lumia 1020.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Yvdp,

Wat jammer dat je niet kunt internetten in het buitenland 😞 Zeker als het eventjes wel lukte en daarna ineens niet meer. Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik heb meteen een reset uitgevoerd op je buitenlandoptie. Dat betekent dat ik de instellingen op 't netwerk vernieuwd heb. Wil jij je toestel uit- en aanzetten?

Verder raad ik je aan om je APN instellingen na te kijken. Je vindt die door op je mobiel te gaan naar Instellingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten. Daar kun je dan een nieuwe APN toevoegen met de volgende gegevens:

APN: portalmmm.nl
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: GPRS

Ook is het handig om handmatig netwerken te zoeken. Je doet dat door op je mobiel te gaan naar Instellingen > Aanbieder. Daar vink je juist uit dat je mobiel automatisch netwerken zoekt, zodat je zelf uit de lijst kunt kiezen. Je mag ze allemaal uitproberen, totdat je op een netwerk stuit met voldoende dekking.

Laat je me weten of je er zo uitkomt?

Groetjes,
Jihane
Hoi Jihane,

Bedankt voor je hulp. Ik heb tijdens de reis alles geprobeerd zoals in je bericht, het lukte niet. Een vriend van mij is in dezelfde situatie, ook met een Nokia.
Het lijkt dat roaming met Simyo gewoon op Nokia toestellen niet werkt. Bij mij vriendin (Simyo op iPhone 6 Plus) gaat alles prima...

Hi Yvdp,

Wat jammer dat je niet kunt internetten in het buitenland 😞 Zeker als het eventjes wel lukte en daarna ineens niet meer. Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik heb meteen een reset uitgevoerd op je buitenlandoptie. Dat betekent dat ik de instellingen op 't netwerk vernieuwd heb. Wil jij je toestel uit- en aanzetten?

Verder raad ik je aan om je APN instellingen na te kijken. Je vindt die door op je mobiel te gaan naar Instellingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten. Daar kun je dan een nieuwe APN toevoegen met de volgende gegevens:

APN: portalmmm.nl
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: GPRS

Ook is het handig om handmatig netwerken te zoeken. Je doet dat door op je mobiel te gaan naar Instellingen > Aanbieder. Daar vink je juist uit dat je mobiel automatisch netwerken zoekt, zodat je zelf uit de lijst kunt kiezen. Je mag ze allemaal uitproberen, totdat je op een netwerk stuit met voldoende dekking.

Laat je me weten of je er zo uitkomt?

Groetjes,
Jihane
Reputatie 7
Badge +10
Hi Yvdp,

Wat gek dat het niet wilde werken! Wil je je simkaart in een ander toestel proberen en kijken of het daarmee wel lukt? Wil je dan ook een andere simkaart juist in jouw toestel stoppen om te testen of hij het blijft doen in jouw telefoon of niet?

Op deze manier komen we erachter waar de kern van het probleem zich bevindt.

Hou je me op de hoogte?

Groetjes,
Jihane

Reageer