.

Beantwoord

Geen internet in buitenland, wat nu?

  • 11 August 2016
  • 16 reacties
  • 295 Bekeken

Badge
Ik heb op mijn telefoon roaming aangezet, via my simyo alle vinkjes binnen en buitenland aangezet maar kan nog steeds niet internetten.
De Pokémon vliegen hier om mijn oren maar ik kan ze niet pakken. Kan iemand me helpen????
Grt.Rik
icon

Beste antwoord door Ray 11 August 2016, 12:05

Bekijk originele reactie

16 reacties

Al geprobeerd handmatig een netwerk te selecteren?
Badge
Ik weet niet welk netwerk ik moet kiezen.
Badge
Jaaaaaaaa, het is gelukt!!!!!!!!!! Bedankt!!!!!!!
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Hockey12,

Wat fijn dat het opgelost is! 😃 Nu kun je gerust internetten in Frankrijk. Let je er voortaan op dat het niet nodig is om twee keer hetzelfde bericht te plaatsen? Dat scheelt weer, in efficiĂ«ntie!

Als je nog andere vragen hebt, dan hoor ik dat graag.

@ Raytje: Dankjewel voor je hulp!

Groetjes,
Jihane
Beste Simyo medewerkers, ook ik heb last van dit probleem (al een lange tijd, maar nooit echt de moeite genomen om er actie in te ondernemen, tot nu toe dan). Zowel met roaming (nationaal en internationaal) en het mobiele dataverkeer (ja ik weet het, logische stap, maar je weet het maar nooit met mensen, bij deze bevestig ik de intelligentie) aan, heb ik eigenlijk nooit ontvangst in het buitenland. Ook niet op het netwerk van andere providers. Zou hier een reset nodig zijn denk je?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi DNC,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend dat je geen bereik hebt in het buitenland! Bedoel je slechts internetbereik, of kun je ook niet bellen en SMS'en? Ik heb al jouw buitenlandopties een reset gegeven - wil jij je toestel een kwartiertje uitzetten en daarna weer aan doen? Hopelijk kun je dan gebruik maken van je aansluiting, zodra je weer in het buitenland bent.

Als dit niet helpt, wil ik je vragen om te controleren of al jouw instellingen wel goed staan. Dit is vooral belangrijk voor het internet! Je kunt dit het beste doen met de Toestelhulp tool. Je klikt dan op jouw telefoon en vervolgens op 'Internet'. De instructies zijn helder en visueel, dus hiermee moet het lukken :)

Laat je me weten of je er zo uit komt?

Groetjes,
Jihane
Hoi DNC,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend dat je geen bereik hebt in het buitenland! Bedoel je slechts internetbereik, of kun je ook niet bellen en SMS'en? Ik heb al jouw buitenlandopties een reset gegeven - wil jij je toestel een kwartiertje uitzetten en daarna weer aan doen? Hopelijk kun je dan gebruik maken van je aansluiting, zodra je weer in het buitenland bent.

Als dit niet helpt, wil ik je vragen om te controleren of al jouw instellingen wel goed staan. Dit is vooral belangrijk voor het internet! Je kunt dit het beste doen met de Toestelhulp tool. Je klikt dan op jouw telefoon en vervolgens op 'Internet'. De instructies zijn helder en visueel, dus hiermee moet het lukken :)

Laat je me weten of je er zo uit komt?

Groetjes,
Jihane


Hallo,

zou U dat ook svp bij mij willen doen ? Ik heb sinds begin dit jaar een andere telefoon, de kaart is dezelfde Simyo kaart wat ik in mijn vorige telefoon had. Met de vorige telefoon kon ik op het internet in het buitenland, met de huidige vreemd genoeg niet, ondanks dat ik roaming heb aangevinkt.

Telefoneren gaat zover ik weet wel, ik kan in ieder geval naar het buitenland bellen, maar ik weet niet of ik ook vanuit het buitenland naar Nederland kan telefoneren.

Alvast bedankt !
internet in het buitenland staat trouwens op aan in mijn simyo.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi RPN,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend dat het internet in het buitenland ook niet werkt bij jou 😞 Ik heb jouw internetopties ook even een reset gegeven. Wil jij je toestel een kwartiertje uitzetten en daarna weer aan doen? Hopelijk kun je dan weer gewoon het web op, in het buitenland!

Als dat niet werkt, wil ik ook jou verwijzen naar de Toestelhulp tool om je internetinstellingen te controleren. Je klikt dan op jouw toestel en vervolgens op 'Internet'.

Als dat ook niet werkt, dan wil ik aan je vragen of jij je simkaart in een andere telefoon wilt plaatsen en andersom. Zo komen we erachter waar het probleem zich precies bevindt!

Laat je het me weten?

Groetjes,
Jihane
Hallo,

bedankt voor het resetten, maar het heeft helaas niks geholpen. Ik zal eens die toestel tool bekijken, en dus mocht dat niet helpen even in een andere telefoon plaatsen en andersom.

Ik hou je natuurlijk op de hoogte.

Groetjes,
René
Reputatie 5
Badge +8
Hoi RPN,

Wat jammer dat de reset geen effect heeft gehad.

We wachten je update af. Heb je ook al geprobeerd handmatig een netwerk met goede dekking te selecteren?

Groetjes,
Sean
Hallo,

ik heb afgelopen weekend de kaart in mijn oude telefoon gedaan (Galaxy Ace 2) en daarmee kwam ik op het internet in Duitsland; Whatsapp, Facebook, Google etc etc, ging gewoon, dus zou het niet aan de kaart maar aan het nieuwe toestel (Galaxy S4) moeten liggen.

Een optie hou ik nog ff open, mbv de toestel hulptool (APN handmatig instellen) verleden week heb ik een punt (van de 26 voor mijn telefoon) misschien iets verkeerd begrepen, daar ga ik nog eens naar kijken.

@ Sean, nee, ik heb nog niet geprobeerd handmatig een netwerk met goede dekking te selecteren, hoe kan ik dat dan doen? Alvast bedankt

Groeten, René
mogelijk heb ik verleden week hier een fout gemaakt "Bij Type toegangspunt, kies Internet. Is deze optie niet beschikbaar, voer dan default in. (let op: in kleine letters)" (ff copy paste gedaan)

Ik had daar toen "Internet" ingevuld, maar bij mijn S4 viel niks te kiezen, dus nu maar "default", zoals het er staat, ingevuld. Ff afwachten nu, misschien dat ik om te testen morgen al de grens overga om te testen, maar iig deze week, hoef ik niet veel voor om te rijden vanaf hier in het zuid oosten van Limburg ;-)

Ik laat erna iig weer hier iets weten, ook als ik nu wel op het internet zou kunnen met de S4.

Groeten, René
Reputatie 3
Badge +5
Hoi RPN,

Foutje moet kunnen! Zolang we er samen maar uitkomen! Ik kijk uit naar je volgende update. Laten we hopen dat 'default' de redder in nood is 😛.

Wat een luxe trouwens, even snel over de grens en dan weer terug. Dat heb ik altijd fijn gevonden aan het Zuiden. Hier in Amsterdam hebben we die luxe niet 😛.

Groetjes,
Ilias
Hallo Mensen,

ik heb nu na ruim een half jaar sinds ik deze telefoon in mijn bezit heb eindelijk internet in het buitenland, me happy ! 🆒

@ Ilias: "default" zal idd waarschijnlijk de redder in nood zijn geweest, maar zelfs met dat had ik aanvankelijk geen internetverbinding in het buitenland. Ik werd ter plekke door de telefoon naar de instellingen verwezen (om het zo ff te zeggen) en heb ter plekke meteen "mobiel internet" aangevinkt, wat ik trouwens de avond ervoor zover ik me kan herinneren thuis wel vreemd genoeg had aangevinkt (had thuis meteen erna ook nog de telefoon uitgezet), maar dat stond de dag erna niet meer aangevinkt, dat dus ter plekke weer aangevinkt, et voila, ik heb nu dus internet in het buitenland ! :)

Hartstikke bedankt allemaal voor de hulp en het meedenken !

Groetjes, René
Reputatie 5
Badge +9
Hoi RPN,

Yess!! Mooi dat het eindelijk gelukt is 😃 Ik zal het onder andere aan Ilias laten weten!

Voor verdere vragen weet je ons te vinden.

Groetjes,
Caspar

Reageer