.

Vraag

Geen internet in buitenland


Badge
Ik ben in Italie en heb alleen internet via wifi.
Ik heb vervolgens de simcard van mijn vriendin van kpn in mijn toestel gedaan, galaxy s plus, en die werkt prima, wel internet dus. Daarom ga ik er van uit dat mijn toestelinstellingen goed staan.
Ik heb een internetbundel bij simyo etc.
Moet er soms bij simyo iets aangezet worden voor internet buitenland?
Ik heb zojuist een mail gestuurd maar misschien is hier iemand die t antwoord weet.

13 reacties

Badge
ik lees net meerdere berichten die er op duiden dat simyo geen internet via data ondersteunt in het buitenland en dat ik t dus gewoon niet kan hebben/gebruiken. Misschien beetje dom van mij maar ik ging er toch echt volledig van uit dat dat vandaag de dag volkomen normaal was.
Vandaar mijn onwetendheid.
Maar ik heb simyo afgespeurd naar oplossingen voor mijn probleempje en ben nergens de vermelding tegen gekomen dat dit zo in elkaar zat. Dat vind ik wel slordig en onaangenaam.
Badge
Er is inderdaad nog geen mogelijkheid voor internet in het buitenland. Schijnbaar wordt hier wel aan gewerkt.

Joost
Reputatie 5
Badge +10
ik lees net meerdere berichten die er op duiden dat simyo geen internet via data ondersteunt in het buitenland en dat ik t dus gewoon niet kan hebben/gebruiken. Misschien beetje dom van mij maar ik ging er toch echt volledig van uit dat dat vandaag de dag volkomen normaal was.
Vandaar mijn onwetendheid.
Maar ik heb simyo afgespeurd naar oplossingen voor mijn probleempje en ben nergens de vermelding tegen gekomen dat dit zo in elkaar zat. Dat vind ik wel slordig en onaangenaam.


Bij Simyo is het inderdaad niet mogelijk om gebruik te maken van internet in het buitenland. Dat staat hier op de website aangegeven.

Er is inderdaad nog geen mogelijkheid voor internet in het buitenland. Schijnbaar wordt hier wel aan gewerkt.

Dit is niet helemaal correct. Simyo heeft het nog niet op de planning staan om internet gebruik in het buitenland mogelijk te maken.

Groetjes,

Alex
Misschien een "niet-PC" veronderstelling maar heeft dit te maken met het feit dat simyo het netwerk van KPN gebruikt en het het introductie van zulke dienst hun belangen zou aantasten en ze de samenwerking zodanig kunnen aanpassen dat simyo klanten dan grote prijsstijgingen tegen zouden komen.
Badge
Binnenkort ga ik naar frankrijk en daar zou ik graag willen internetten met een bundel. Onlangs toen ik in duitsland was kreeg ik een smsje van hi (!) waarin stond dat ik met het smsen van de tekst vakinternet aan naar 1266 voor 9,95 een bundel zou kunnen nemen. Werkt dit in frankrijk ook?
Badge +2
Beste smmadge,

Of dit bij Hi zo is kan ik je niet vertellen. Wij ondersteunen in ieder geval geen internet in het buitenland. Het spijt ons je niet anders te kunnen melden.

Groetjes,

Arie
Wat is dit van onzin dat het niet kan? Vorig jaar nog gedaan, werkte prima. Waarom zou het nu niet meer willen?

Had iets van 200 MB dacht ik voor een tientje.
Reputatie 5
Badge +10
Wat is dit van onzin dat het niet kan? Vorig jaar nog gedaan, werkte prima. Waarom zou het nu niet meer willen?

Had iets van 200 MB dacht ik voor een tientje.


Welkom op het forum gerwim,

Internet in het buitenland heeft nooit gewerkt bij Simyo. Waarschijnlijk heb je dan niet met een Simyo simkaart geïnternet.

Groetjes,

Alex
Hoi Alex,

Het spijt me zeer, maar ik ben vorig jaar in België geweest (oftewel in het buitenland) en Simyo had zeker weten een bundel voor in het buitenland.

Blijkbaar ben je hier bij Simyo nieuw, ben al een aantal jaar trouwe klant en vind dit écht behoorlijk raar.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi gerwim,

We hebben bij Simyo nooit een internet bundel gehad. Voor zowel prepaid als sim only niet. Ik heb je verbruik van de afgelopen 24 maanden bekeken, maar ik zie ook geen internet verbinding terug in het buitenland. Is het misschien mogelijk dat je je op dat moment op de grens Nederland/België bevond. Dan is het wel mogelijk dat je nog op het KPN netwerk stond aangemeld.

Groetjes,

Alex
Hoi Alex,

Vorig jaar, 2011, heb ik een databundel in het buitenland genomen van Simyo. Ik kan me herinneren dat ik expliciet een app had draaien om mijn dataverbruik te monitoren dat er ik niet overheen ging.

Ik weet 100% zeker dat ik hier ong een tientje voor had neergelegd.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi gerwin,

Hoe en waar heb je dit precies besteld en aan wie heb je de betaling gedaan? Dit is echt nooit mogelijk geweest. Ik heb dit voor de zekerheid ook nagevraagd.

Groetjes,

Alex
Hoi Alex,

Dit kon je vorig jaar doen via de website. Ik geloof dat dit een "vakantiebundel" genoemd werd, maar pin me d'r niet op vast.

Reageer