.

Beantwoord

Geen 3G op iPhone 4 dus ook geen internet

  • 4 October 2012
  • 6 reacties
  • 2179 Bekeken

Mijn nummer is gisteren geporteerd, bellen en SMSen gaat prima, maar internet werkt niet.
Ik krijg geen '3G' in beeld. Als ik WiFi aanzet kan ik wel internetten.
Ik heb een Vodafone sim van mijn werk, als ik die gebruik heb ik meteen 3G en werkt Internet.
Ik heb al veel van de instellingen geprobeerd die ik hier op het forum zie maar tot dusver zonder resultaat.
icon

Beste antwoord door Arie 6 October 2012, 18:40

Bekijk originele reactie

6 reacties

Okee, stap 1 was dat in 'mijn Simyo' Internet opeens uit bleek te staan. Nu heb ik weer 3G.
Volgende stap is het weer proberen van alle instellingen die hier her en der op het forum te vinden zijn. Ik laat het wel weten hoe dat loopt.
Na een aantal instellingen geprobeerd te hebben is mijn conclusie dat het af en toe lijkt te werken maar dat is dan slechts voor korte tijd.
Welke APN instelling ik ook gebruik, internet werkt niet. Ik zie in het overzicht op Mijn Simyo dat ik af en toe data schijn te gebruiken maar dat wil niet zeggen dat het er echt mee te werken is.
Badge +2
Beste Andre_,

Wij adviseren je de instellingen in je toestel de vergelijken met onze internetinstellingen en indien nodig te wijzigen. Klik hier om doorverwezen te worden naar het topic met de juiste internetinstellingen voor de iPhone 4.

Groetjes,

Arie
Ik heb inmiddels de oplossing en bovenstaande instellingen (b)lijken niet eens nodig te zijn.

Wat er aan de hand was is het volgende:
Ik ben overgestapt van Vodafone naar Simyo. Mijn theorie is dat er een stukje van de APN instellingen achterblijft.
Ik was klaar om het hele toestel te resetten maar kwam de instelling tegen: Algemeen -> Stel opnieuw in -> Herstel netwerkinstellingen
Hierna werkte het internet meteen, ondanks dat ik op m'n iPhone nu de standaard APN iphonekpn.nl is (zonder usernaam en wachtwoord).

Let wel even op: je moet hierna je eigen WiFi netwerk wel even opnieuw instellen.
Badge +2
Beste Andre_,

Als eerst goed om te weten dat het is gelukt. De manier waarop jij het internet echter hebt ingesteld was bij ons nog niet bekend. Wij moeten intern nagaan of dit wel altijd en bij elke iPhone werkt. Als dit het geval is kunnen wij dit ook aanbevelen. Het is sneller en simpeler. Heel erg bedankt voor het delen van jou oplossing. Als je verder nog vragen hebt horen wij die graag.

Groetjes,

Arie

Reageer