.

Beantwoord

Geen 3G meer, hoe kan dit?


Ey,

Sinds een 2/3tal dagen heb ik last dat ik geen 3G meer heb en wel nog 2G. Ik zie het teken wel van 3G bovenin me HTC one m8 maar er komt geen data door. Als ik deze hard op 2G zet werkt het wel. Ik heb dit getest op meerdere plekken rondom Ede. Iemand een idee? Opnieuw opstarten/instellen heb ik allemaal al gedaan.
icon

Beste antwoord door Tiury 19 May 2016, 17:21

Bekijk originele reactie

131 reacties

Ik heb het zelfde probleem, 3G werkt niet maar HSDPA(H/H+) wel dit vindt ik vreemd aangezien beide op het zelfde netwerk zitten. ik heb meerdere telefoons geprobeerd (een adroid en een windowsphone). Op beide toestellen het zelfde probleem. Geen internet wel een 3g symbool boven in beeld maar geen verbinding. Zodra ik internet of whatsapp open gaan hij over op hsdpa en dan krijg ik wel verbinding. Maar op deze manier krijg ik wanneer ik mijn telefoon vergrendeld heb geen berichten binnen en dit is erg vervelend vooral voor mijn werk. ik heb inderdaad dit probleem ook sinds een dag of 2/3 ik zit in het oosten van het land.
Ik heb het zelfde probleem, 3G werkt niet maar HSDPA(H/H+) wel dit vindt ik vreemd aangezien beide op het zelfde netwerk zitten. ik heb meerdere telefoons geprobeerd (een adroid en een windowsphone). Op beide toestellen het zelfde probleem. Geen internet wel een 3g symbool boven in beeld maar geen verbinding. Zodra ik internet of whatsapp open gaan hij over op hsdpa en dan krijg ik wel verbinding. Maar op deze manier krijg ik wanneer ik mijn telefoon vergrendeld heb geen berichten binnen en dit is erg vervelend vooral voor mijn werk. ik heb inderdaad dit probleem ook sinds een dag of 2/3 ik zit in het oosten van het land.

Idd, H/H+ werkt wel, en zie ook wel verbinding 3G maar thats it, geen data. En ook in het oosten van NL (achtig 😉 )
Reputatie 7
Badge +9
Beste nummer,

In de eerste plaats is het niet verstandig om je nummer hier te plaatsen, een moderator zal je gebruikersnaam aanpassen.

Ik hoop dat de netwerkspecialisten je kunnen helpen, de kans is groot dat dit pas maandag kan.
Hier werkt het ook niet.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi TDJ en Casper15567,

Casper15567, wat vervelend dat het nog steeds niet opgelost is! Ik heb je aansluiting er wederom bij gepakt en een reset uitgevoerd. Wil jij je toestel een kwartiertje uitzetten en daarna weer aan doen? Hopelijk lost dit het probleem op. Hou je me op de hoogte?

TDJ, dat is jammer om te horen! Ook voor jou heb ik een reset uitgevoerd. Wil ook jij je toestel een kwartiertje uitzetten en daarna weer aan doen? Ik hoor graag nog van je!

Groetjes,
Jihane
Fijn, nu doet het internet het helemaal niet meer. Ik heb alle instellingen dubbelgechecked, telefoon half uur uitgehad etc... Wat een gepruts zeg!!! Ik heb vanavond het nodig en natuurlijk niet bereikbaar.
Reputatie 7
Kun je iets specifieker zijn?

Waar ervaar je de problemen (welke postcode)? En alleen daar of op meerdere willekeurige plekken? En altijd op die plekken? Of de ene keer wel en de andere keer niet?
Ik heb sinds de reset geen 3G/4G zelfs geen 2G. Vanuit Arnhem naar Ede. De melding is: dienst niet beschikbaar
Ook hier geen verbinding meer, helemaal niks.

Het is nu onderhand 2 a 3 maand geleden sinds we dit voor het eerst aangekaart hebben en nog is het niet opgelost. Mijn excuus maar ik vind het nu wel erg lang duren.

Ik moet berijkbaar zijn voor mijn werk en uiteraard ook voor mijn privé, daar betaal ik ook voor. Dus ik verwacht ook dat in het geval van een storing er snel een oplossing komt. En 2 a 3 maand vind ik persoonlijk niet erg snel.
Idd, dit is te gek voor woorden, ik ga zo meteen bellen.
Ik heb ze gesproken, er schijnt "iets" op het netwerk niet goed te staan. Dit gaan ze aanpassen fixe en ze bellen.

Dit gaat ergens op de dag gebeuren 😞
En het doet het weer, er was een netwerkfout gemaakt.

Edit: 3G werkt nog NIET!!!! Zelfde als voorheen weer.
Reputatie 7
Fijn, dat het is opgelost!
Nee nog niet, 3G werkt niet. Ik ga weer es ff bellen, ik ben er nu wel moe van te worden.
Na wat geklooi ben ik weer op 4G, dat werkt wel weer.
Reputatie 3
Badge +5
Hoi TDJ,

Wat enorm vervelend dat het probleem zolang blijft aanhouden. Ik zie dat je hebt gebeld en dat het opgelost leek te zijn. Helaas leek dit vals alarm. Je hebt wéér moeten bellen om het op te laten lossen en nu zit je neem ik aan op 4G zonder enig probleem.

Ik hoop dat de oplossing blijvend is en dat je er geen last meer van ondervindt. Goed dat je er zo achteraan gaat. Laat je het weten als er weer wat speelt.

@Casper15567, wat vervelend dat het ook bij jou niet goed werkt. Dat moeten we natuurlijk oplossen. Ik snap dat je het te lang vindt duren. Ik hoop enorm dat het in de tussentijd al is opgelost. Desalniettemin zal ik meteen reset uitvoeren op de instellingen van jouw simkaart. Kun je jouw simkaart opnieuw opstarten en mij laten weten wat het resultaat daarvan is? Als dit niet heeft gewerkt gaan wij een nieuwe simkaart opsturen. Is dat goed?

@RicoK, dankjewel voor je hulp!

Onze excuses voor het laat reageren. We kregen het bericht niet gepusht en hebben het dus niet kunnen behandelen. Dat is ook opgelost.

Groetjes,
Ilias
@Ilias

Zoals ik eerder aangegeven heb, heb ik al een nieuwe simkaart gekregen. Dit heeft het probleem niet opgelost.

Ik heb ook nog steeds geen 3G. Gisteren had ik wel een moment dat ik helemaal geen internet verbinding had (op de ring Utrecht voor navigatie) toen auto aan de kant gezet en opnieuw opgestart, waarna de verbinding terug was.

Gr. Casper
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Casper,

Sorry! Je hebt inderdaad al een nieuwe simkaart van ons gekregen. Omdat de 'algehele' problemen die aan het begin van dit topic speelde al een tijdje opgelost zijn, moeten we dit zien als individuele issues. Het is dus ook toevallig dat jullie hier allemaal nog last van hebben.

Graag bel ik de netwerkspecialisten voor je. Kun je mij vertellen of de simkaart ook niet werkt in een andere telefoon en of dit probleem zich vooral op 1 locatie (postcode) voordoet of op meerdere? Als het 1 locatie is, ontvang ik hiervan graag een postcode en huisnummer. Deze mag je sturen via een privébericht. Je stuurt mij een bericht door op mijn naam te klikken. De optie verschijnt dan vanzelf 🙂

Groetjes,
Angela
Reputatie 7
Badge +9
Hallo TDJ,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat jammer dat 3G het niet doet op jouw toestel.

Heb je al gecontroleerd of er misschien een storing of werkzaamheden zijn op jouw postcode? https://www.kpn.com/prive/mobiel/service/problemen-storingen.htm

Als dit niet het geval is dan wil het nogal eens helpen om de internet instellingen opnieuw in te voeren en de telefoon hierna te herstarten.

Succes!
Reputatie 7
Badge +9
Hallo Caspar15567,

H+ is sneller dan 3G, ik zie dat er op het KPN-forum vanaf 9 mei diverse meldingen staan.

De Webcare raadt aan de instellingen te herstellen.
Frans bedankt voor de hulp,

Ik heb mijn instellingen hersteld ik heb op het met de KPN instellingen geprobeerd de Simyo instellingen ik heb het handmatig ingesteld en de telefoon gereset, maar nietslijkt te werken.

Ik weet dat inderdaad HSDPA sneller is dan UMTS(3G) maar mijn telefoon (en volgensmij de meeste telefoons) schakelt tijdens vergrendelstand terug naar 3g omdat dit minder batterijverbruik heeft, hierdoor krijg ik geen berichtjes binnen wanneer ik hem in mijn broekzak heb. en daarnaast is het zo dat hier (in het oosten) niet zo'n geweldige dekking is waardoor ik en groot deel van de tijd HSDPA niet kan krijgen. En op dat moment heb ik dus helemaal geen verbinding.

Ik heb ook al gekeken of ik fast dormancy uit schakelen kan maar hiervoor moet ik bij dit toestel eerst mijn telefoon rooten en ik kan me niet indenken dat ik zover in mijn instellingen van mijn telefoon moet gaan om mobiel internet te ontvangen.

Op dit moment gebruik ik trouwens een HTC one mini 2 en ik heb het ook getest op een Lumia 640(Windows 10).

Bedankt voor de hulp:D
Reputatie 7
Badge +9
Ik denk dat we moeten wachten totdat de netwerkspecialisten hier een oplossing voor hebben. Voorlopig zou ik de telefoons op 2G zetten. Je boet een hoop snelheid in maar de verbinding werkt in ieder geval.
Dat kan ik inderdaad even proberen. ik heb alleen geen idee hoe ik dat op deze telefoon kan instellen.
Reputatie 7
Badge +9
Op mijn Samsung stel ik dit als volgt in: Instellingen - meer netwerken - mobiele netwerken - netwerkmodus Simyo (ik heb dual sim) - netwerkmodus. Hier heb ik de keuzes:

LTE/WCDMA/GSM - automatisch verbinden
WCDMA/GSM - automatisch verbinden
Alleen WCDMA
Alleen GSM

De laatste optie alleen GSM is 2G

Op jouw toestel kan het iets afwijken, maar het helpt je misschien op weg.
Hier werkt dat idd em hard op 2g zetten.

Reageer