.

Beantwoord

Geen 3G meer, hoe kan dit?


Ey,

Sinds een 2/3tal dagen heb ik last dat ik geen 3G meer heb en wel nog 2G. Ik zie het teken wel van 3G bovenin me HTC one m8 maar er komt geen data door. Als ik deze hard op 2G zet werkt het wel. Ik heb dit getest op meerdere plekken rondom Ede. Iemand een idee? Opnieuw opstarten/instellen heb ik allemaal al gedaan.
icon

Beste antwoord door Tiury 19 May 2016, 17:21

Bekijk originele reactie

131 reacties

Reputatie 7
Badge +10
@MMP, zou je als APN eens KPN4G.nl willen instellen? Ik heb erg benieuwd of dit het oplost voor je.

@TDJ, bedankt voor het testen! Het ziet er dus nog niet zo goed uit op 3G, helaas. Op welke postcode heb jij er last van?

Groetjes,
Angela
Hoi Angela,

Mijn APN staat nog steeds op portalmmm.nl

En nog steeds zonder internet 😞

@TDJ, bedankt voor het testen! Het ziet er dus nog niet zo goed uit op 3G, helaas. Op welke postcode heb jij er last van?


671* op verschillende plekken (alleen met 3g)
Ik zie bij mij de 4G symbool verschijnen, maar doet net als 3G ook niks. Ik heb nog niks gemerkt van verbetering.
Simyo/Angela,

Goedenavond.
Een dag verder en nog steeds geen 3G of 4G.

Nogmaals mijn bericht van gister:

Dit duurt te lang en álle oplossingen die aangedragen worden werken niet!
Geen 2g, 3g, geen 4g oftewel al bijna twee weken geen internet.
Ik gebruik mijn telefoon zakelijk en mijn bereikbaarheid onderweg is minimaal.

Dit is voor mijn werk zeer onwenselijk en ik verwacht een oplossing van Simyo in de komende dagen.
Mocht dit om wat voor reden niet lukken zal ik mijn bereikbaarheid bij een andere provider gaan zoeken en de samenwerking met Simyo beëindigen.
Reputatie 5
Badge +8
Goedemiddag allemaal,

Wat vervelend om te lezen dat er nog steeds zoveel problemen zijn met het mobiele internet :(

Ik begrijp heel goed dat dit te lang duurt en dat het frustrerend is dat de aangedragen oplossingen nog niet hebben geholpen. We doen echt ons uiterste om jullie zo goed en zo snel mogelijk te helpen, helaas is de oplossing niet voor elke klant hetzelfde.

Voor Appiechappie, TDJ en DijkMijk is de optie 4G aangezet. Gek genoeg werkt het alleen bij TDJ.

@Appiechappie en DijkMijk Ik las dat jullie beiden gebruik maken van een iPhone 6. Zouden jullie op je telefoon via 'Instellingen > Mobiel netwerk > Opties mobiele data', willen kijken of Gesprekken en data op 4G staan?

@Ruud1988 Voor jou heb ik nu de optie 4G aangezet. Het kan even duren voordat dit is verwerkt. Zou jij je telefoon over een uurtje uit en weer aan willen zetten? Ik hoor graag van je of dit het probleem heeft opgelost.

Groetjes,
Sean
Staan de MCC / MNC / APN-type wel ok ?
Beste Sean,

Gesprekken en data staan op 4G maar helaas werkt het nog steeds niet.

groet,

Appie
Ha Angela,

Sinds vanochtend lijkt 4G zo waar te werken wanneer de APN op KPN4G staat. Heel prettig dat ik na ruim 2 weken weer bereikbaar ben. Ik hoop dat het 3G probleem ook spoedig opgelost kan worden.
Beste Simyo,

Sinds vanochtend werkt de 4G weer bij mij en heb ik eindelijk weer internet, (maar 3G werkt nog niet)

Ik heb vorige maand een extra bundel (500MB ) van 5 euro aangeschaft, waar ik door deze problemen geen gebruik van heb kunnen maken, zou ik dit terug kunnen krijgen?

Groeten,

Appie
Beste Simyo,

Op de plekken waar ik 4G heb (ik heb een Oneplus One toestel, die werkt alleen op de 1800MHz band) werkt mijn verbinding goed. Wanneer ik echter op plekken kom waar geen 4G verbinding is, dan is het (in plat Hollands) weer helemaal ruk. 3G werkt nog steeds niet lekker... 😞
4G werkt sinds vandaag nu ook bij mij. Ik heb 3G nog niet goed kunnen controleren, maar ik denk dat het nog niet werkt.
Simyo,

Goedemorgen.
4g doet het, fijn. 3g werkt (nog) niet.

Ik verneem graag wanneer 3g het weer doet.
Reputatie 5
Badge +8
Goedemiddag allemaal,

Gelukkig zijn de berichten die ik nu lees iets positiever dan de vorige keer.

Fijn dat jullie met 4G weer allemaal online zijn 😃 Heel vervelend dat het zo lang heeft geduurd.

Zodra we jullie terugzetten naar 3G zal ik een seintje geven! Als tegemoetkoming wil ik jullie graag een cadeautje aanbieden in de vorm van 1000 MB. Dan kunnen jullie deze maand wat meer internetten. Ik hoor graag van jullie wie ik hier blij mee kan maken.

@TDJ, bedankt voor je hulp!

@Appiechappie, de kosten voor de extra bundel ga ik uiteraard vergoeden.

Groetjes,
Sean
Ik was al voordat ik 4G kreeg al online. De H en de H+ netwerk werkt gewoon prima bij mij. Alleen de 3G netwerk is tot nu toe nog het probleem.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Ruud1988,

Het klopt dat het probleem echt tot 3G beperkt lijkt te zijn. H en H+ werken wel gewoon. We wachten het nog even af!

Groetjes,
Angela
Beste Simyo,

Ook ik heb vorige maand mijn bundel uitgebreid door voor €5,- extra 500MB aan te schaffen. Helaas heb ik daar geen enkel moment gebruik van kunnen maken aangezien later bleek dat 3G al voordat ik deze aanschaf deed niet werkte. Ook ik zou het op prijs stellen als deze alsnog ongedaan kan maken/vergoed kan worden. Ik hoor het graag.

Verder ben ik blij dat mobiel internet sinds juni weer gewoon mogelijk is!
Reputatie 7
Badge +10
Hoi MMP,

Hier kan ik zeker naar kijken voor je! Kleine moeite natuurlijk 🙂 Zodra ik hier wat meer over weet, stuur ik je een bericht.

Kun je mij vertellen of jij op dit moment een werkende verbinding hebt op 3G? Of maak je nog gebruik van 4G?

Groetjes,
Angela
Hoi Angela,

Dank je wel! Op dit moment heb ik verbinding met 4G, 3G lijkt het nog niet te doen.

Groetjes
Hier werkt 4G wel,
@Sean ik heb de extra MB's nog niet zien verschijnen

groet,
casper
Reputatie 7
Badge +10
Hoi MMP & Casper15567,

@MMP, het verzoek ligt nog bij mijn collega's. Ik hoop hier in de loop van de week meer over te horen.

@Casper, dat kan kloppen! Sean heeft gevraagd of degene die hier blij van worden ons even een seintje wilden geven 🙂 Bij deze heb ik het voor jou aangezet. Je zal dit cadeautje zelf nog wel moeten uitpakken via Mijn Simyo. Als je inlogt, zie je direct de mogelijkheid om je cadeau uit te pakken.

Groetjes,
Angela
Is er misschien al een idee waaraan het kan liggen? Ik vind het helemaal niet erg om 4G atm te hebben hoor 😉 🙂
Reputatie 7
Badge +10
Hoi TDJ,

Het lastige aan de situatie is, dat het probleem door KPN opgelost is. We kunnen dan ook plaatsen waarom jullie er nog wel last van hebben. Ben je in de mogelijkheid om 4G weer eens uit te schakelen en 3G te testen?

Groetjes,
Angela
Even getest maar met 3G werkt het nog niet (wel met H/H+)
Vandaag even getest: HSDPA heeft een snelheid van 1,8 Mbit u en 0,8 Mbit down. Schiet nog niet echt op dus... 3G doet het überhaupt niet.

Reageer