.

Vraag

foutmelding bij installeren internet op htc wildfire

  • 7 February 2012
  • 3 reacties
  • 900 Bekeken

Badge
Ik heb een HTC wildfire en vanaf vandaag is mijn simyo abonnement met internet actief. Heb geen sms ontvangen en toen ik er een verstuurde kreeg ik het volgende anwtoord: 'Het is helaas niet mogelijk om uw telefoon te configureren. Voor assistentie kunt u cointact opnemen met customer support. ./simyo'

Vervolgens heb ik via de aanwijzigingen op het forum handmatig geprobeerd internet te activeren, door de aanwijzingen op de kpn site te volgen. Op het laatste moment kreeg ik dara echter een foutmelding. Nu lees ik dat ik een andere handleiding zou moeten volgen, maar elke keer als ik naar Mobiele netwerken- Namen toegangspunten ga kreeg ik nu meteen de volgende foutmelding: 'De applicatie Instellingen (proces com.android.settings) is onverwachts gestopt. Probeer het opnieuw'

He de telefoon al opnieuw opgestart maar krijg dezelfde melding. Internet via mijn eigen wifi verbinding lukt wel.

Wat moet ik doen?

3 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Het is helaas niet mogelijk om een toestel met Android te configureren. M.a.w. je kunt geen sms met instellingen ontvangen. Je moet daarom inderdaad de instellingen handmatig invoeren. De melding die je krijgt is software gerelateerd en heeft betrekking tot je toestel. Welke Android versie gebruik je precies? Dit kun je terug vinden via instellingen - over de telefoon - software informatie. Voor dit probleem zou ik een zoekmachine gebruiken.
Badge +3
Hallo Alex,
Ik heb een galaxy S2, na activeren sim, de oude T-mobile uit de telefoon gehaald die van Simyo geplaats. Toestel weer aangezet en verder helemaal niets zelf gedaan en in de telefoon staat nu alleen maar het toegangspunt KPN Internet (van T-mobile is weg). Dus ook geen sms geaccepteerd etc.
Anders gezegd het is een Android maar toch zijn de instellingen automatisch gewijzigd.
Naam: KPN Internet
APN: portalmmm.nl
MMSC: http://mp.mobiel.kpn/mmsc
MMS-proxy: 10.10.100.20
MMS-poort: 5080
Mobiele landcode: 204
Mobiele netwerkcode: 08
Type toegangspunt: internet + mms
Proxy,Poort, Gebruikersnaam, Wachtwoord, Server, Verificatetype: niet ingesteld

En dit werkt als een speer. Waarom is het bij dan wel volledig automatisch gegaan en ondervinden andere problemen?
Zou het helpen om de sim even uit het toestel te halen?

Groet,
Peter
Badge
Beste Alex,



Ik heb android versie 2.2.1... is dat te oud?
ik ga even googlen. Internet lijkt het overigens wel te doen.... ondanks de foutmelding. Apart.

Reageer