.

FAQ: Simyo internet instellen op je telefoon

  • 6 December 2011
  • 369 reacties
  • 79223 Bekeken

Badge +5
  • Oud moderator
  • 163 reacties
Als nieuwe klant van Simyo ontvang je een sms met afzender 1300 met de juiste instelleingen voor internet op je mobiel.

Heb je deze sms niet ontvangen of verwijderd? Stuur dan een sms met de tekst Ja naar 1300.

Je ontvangt binnen enkele minuten twee smsjes met daarin de juiste instellingen.Accepteer deze instellingen als je toestel daarom vraagt en je kunt internetten op je mobiel!

Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

369 reacties

ik heb een sms ontvangen dat mijn telefoon niet te configureren is. Ik heb een Samsung Galay Gio.

Kan iemand mij daarbij helpen?
@marita2308
De moderators zijn, net als gewone mensen, vrij dit weekend. Misschien krijg je ook wel sneller antwoord als je je vraag wat vriendelijker formuleert.
Hallo,

Sinds 7 maart heb ik een abonnement met 500mb internet bij Simyo. Echter heb ik nog niet kunnen internetten. Ik heb een HTC Desire met android 2.2.2. Op een smsje naar 1300 kreeg ik terug dat mijn telefoon niet te configureren is. Ook heb ik het handmatig proberen in te stellen bij APN-settings, maar ook dat bleek niet te werken. Wat kan ik doen?


Hoi Sophia,

Welkom op het forum!
Hierbij de instellingen voor het internet voor je toestel.
• Startscherm.
• Kies het pijl-symbool.
• Kies Instellingen.
• Kies Draadloos en netwerken.
• Kies Gegevensverbinding en vink deze aan.
• Kies Mobiele netwerken.
• Kies Namen toegangspunten.
• Verwijder alle bestaande APN's (met uitzondering van Mobiel Internet) door erop te tikken en te kiezen voor de menu-toets, APN verwijderen. (Lukt het niet om de bestaande APN’s te verwijderen dan ANP van KPN bewerken).
• Kies de menu-toets en kies Nieuwe APN.
• Bij Naam, voer Mobiel Internet in.
• Bij APN, voer internet in.
• Bij Proxy, voer niets in.
• Bij Poort, voer niets in.
• Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
• Bij Wachtwoord, voer niets in.
• Scroll naar beneden.
• Bij MCC, voer 204 in.
• Bij MNC, voer 08 in.
• Bij Verificatietype, kies PAP.
• Bij APN-type, voer default in. (let op: in kleine letters)
• Kies de menu-toets.
• Kies Opslaan.
• Kies Mobiel Internet en stip deze aan.
• Keer terug naar het Hoofdmenu.

• Kies Internet.
• Kies de menu-toets, Meer en kies Instellingen.
• Kies Startpagina instellen.
• Kies Startpagina instellen.
• Voer http://mobiel.simyo.nl in en kies OK.
• Keer terug naar het Startscherm.

Startscherm.
Zet de HTC Desire uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.


Deze instellingen had ik al ingevoerd, maar helaas werkt het nog steeds niet.
Badge
@Caspar? Ik stuur een bericht naar Symyo gericht (SIMYO FORUM TOCH??) en de service die daarbij hoort, wanneer een moderator hier al van schrikt, is het misschien raadzaam om een andere job te zoeken.
Mijn eerste gefrustreerde reactie was trouwens VĂ“Ă“R de paasdagen na ettelijke telefoontjes en beloftes van de Simyo klantenservice.
Trouwens wel vreemd dat de klantenservice volgens simyo gratis is maar almijn telefoontjes vervolgens wel aftikt op mijn tegoed!!!
In ieder geval NOG STEEDS GEEN INTERNET!
Badge +6
Deze instellingen had ik al ingevoerd, maar helaas werkt het nog steeds niet.

Hoi Sophia,

Welke melding krijg je te zien op je toestel wanneer de browser wilt openen op je toestel.
Wellicht kan je aan de hand van de melding verder helpen.
hallo ik heb ook ploblemen met de 3 g verbinding ik ben bij casema.nl en t mobille nooit ploblemen gehad

ik een maand internet in zou 4 berichten ontvangen maar niks

wat moet ik ermee

joop
Hi! I just got a Simyo SIM only with 500 MB of data/month, but I can't get the internet to work. I've saved the setting Simyo sends by SMS at the activation, but no good. I have a Nokia 808. Any ideas? Thanks!
Badge
Dag Niels,
Heb je toevallig ook een handleiding hoe je een Blackberry moet instellen? Bij voorbaat dank!
Zoals Bibi hierboven aangeeft, kan het automatisch via sms (gratis).
Mocht dit niet lukken, dan moet het handmatig ingesteld worden.
Daar komt binnenkort een korte handleiding met screenshots voor die ik hier op het forum zal posten.
Deze instellingen had ik al ingevoerd, maar helaas werkt het nog steeds niet.

Hoi Sophia,

Welke melding krijg je te zien op je toestel wanneer de browser wilt openen op je toestel.
Wellicht kan je aan de hand van de melding verder helpen.



"The Web page at http://mobiel.simyo.nl/ might be temporarily down or it may have moved permanently to a new web address."

In de notification bar waar ook de tijd en batterij status staan, zie ik ook geen verbindingsicoontje.
hallo.

Ik heb sinds 1 dag internet op mijn mobiel.

Nu kan ik wel internetten, facebook enz, maar ik kan niet naar mijn gmail.

Ik heb ook het smsje al geprobeert

yvonne
Oh, en ook 'No network connection. Browser cannot load this page because there is no internet connection.'
Als nieuwe klant van Simyo ontvang je een sms met afzender 1300 met de juiste instelleingen voor internet op je mobiel. Heb je deze sms niet ontvangen of verwijderd? Stuur dan een sms met de tekst Ja naar 1300. Je ontvangt binnen enkele minuten twee smsjes met daarin de juiste instellingen.Accepteer deze instellingen als je toestel daarom vraagt en je kunt internetten op je mobiel!




Hoi, ik heb wel internet op mijn mob, maar ik kan niet inloggen naar mijn gmail.

yvonne
Ik heb vandaag net mij simkaart binnen en kreeg rond 12.30 een bericht dat ik ander smsje kreeg waar ik internet kreeg om deze te activeren. Daarna heb ik geen sms meer ontvangen. Hoe moet ik nou internet instellen??? Ik heb android en een samsung galaxy.
Reputatie 5
Badge +10
marita2308 en andere forumgebruikers,

Off topic: Het Simyo forum is bedoeld zodat mensen elkaar kunnen helpen. Het is ook niet verboden om elkaar te corrigeren. Ook wij (moderators) proberen de klanten zo goed mogelijk te helpen. Wij proberen iedereen binnen 24 uur van een antwoord te voorzien (uitzonderingen zijn feestdagen en het weekend). Als je het idee hebt niet snel of goed genoeg geholpen te worden, ben je vrij om mij of een andere moderator een privé berichtje te sturen. Het gebruik van vele uitroeptekens, andere speciale tekens en/of het bewust weglaten van onkuise taal is ook niet toegestaan. Hier wordt het forum onoverzichtelijk van en haalt het niveau naar beneden.

On topic:

De klantenservice is een gratis telefoonummer en gaat niet van je verbruik af. Je kunt het echter wel zien op je persoonlijke pagina zodat je zelf inzage hebt naar wie je hebt gebeld.

Netwerktechnisch staat je aansluiting goed in het systeem. Graag hoor ik van je wat voor toestel je gebruikt? Waarschijnlijk gaat het namelijk mis met bepaalde instellingen op je telefoon.



Dag Niels,
Heb je toevallig ook een handleiding hoe je een Blackberry moet instellen? Bij voorbaat dank!



Voor Blackberry internet zijn geen aparte instellingen nodig. Je hoeft hiervoor enkel een Blackberry bundel aan te schaffen.



Hoi, ik heb wel internet op mijn mob, maar ik kan niet inloggen naar mijn gmail.

yvonne



Waarschijnlijk moet je je email nog sychroniseren met je gmail account. Van wat voor toestel maak je gebruik?
Badge +6
Oh, en ook 'No network connection. Browser cannot load this page because there is no internet connection.'

Hoi Sophia,

Ik zie in het systeem dat je de optie 'Internet op je mobiel/MMS' had uitgezet en deze op 19 maart weer hebt aangezet.
Kan je nu gebruik maken van het internet?
marita2308 en andere forumgebruikers, Off topic: Het Simyo forum is bedoeld zodat mensen elkaar kunnen helpen. Het is ook niet verboden om elkaar te corrigeren. Ook wij (moderators) proberen de klanten zo goed mogelijk te helpen. Wij proberen iedereen binnen 24 uur van een antwoord te voorzien (uitzonderingen zijn feestdagen en het weekend). Als je het idee hebt niet snel of goed genoeg geholpen te worden, ben je vrij om mij of een andere moderator een privé berichtje te sturen. Het gebruik van vele uitroeptekens, andere speciale tekens en/of het bewust weglaten van onkuise taal is ook niet toegestaan. Hier wordt het forum onoverzichtelijk van en haalt het niveau naar beneden. On topic: De klantenservice is een gratis telefoonummer en gaat niet van je verbruik af. Je kunt het echter wel zien op je persoonlijke pagina zodat je zelf inzage hebt naar wie je hebt gebeld. Netwerktechnisch staat je aansluiting goed in het systeem. Graag hoor ik van je wat voor toestel je gebruikt? Waarschijnlijk gaat het namelijk mis met bepaalde instellingen op je telefoon. Dag Niels, Heb je toevallig ook een handleiding hoe je een Blackberry moet instellen? Bij voorbaat dank! Voor Blackberry internet zijn geen aparte instellingen nodig. Je hoeft hiervoor enkel een Blackberry bundel aan te schaffen. Hoi, ik heb wel internet op mijn mob, maar ik kan niet inloggen naar mijn gmail. yvonne Waarschijnlijk moet je je email nog sychroniseren met je gmail account. Van wat voor toestel maak je gebruik?




Ik heb een sony ericsson xperia x10 mini pro.

Ik heb echt vanalles al geprobeert
Badge +6
Ik heb vandaag net mij simkaart binnen en kreeg rond 12.30 een bericht dat ik ander smsje kreeg waar ik internet kreeg om deze te activeren. Daarna heb ik geen sms meer ontvangen. Hoe moet ik nou internet instellen??? Ik heb android en een samsung galaxy.

Hoi Liset,

Welkom op het forum!
Om je te kunnen voorzien van de juiste instellingen verneem ik graag van welke Samsung Galaxy je gebruik maakt.
Reputatie 2
Badge +4
Beste Yvonne62,

Om je beter van dienst te kunnen zijn vernemen we graag welke internetinstellingen je nu hebt staan in het toestel.

Alvast bedankt.

Groetjes,

Manisha
Ik heb vandaag net mij simkaart binnen en kreeg rond 12.30 een bericht dat ik ander smsje kreeg waar ik internet kreeg om deze te activeren. Daarna heb ik geen sms meer ontvangen. Hoe moet ik nou internet instellen??? Ik heb android en een samsung galaxy.

Hoi Liset,

Welkom op het forum!
Om je te kunnen voorzien van de juiste instellingen verneem ik graag van welke Samsung Galaxy je gebruik maakt.


Het is al gelukt door een bericht naar 1300 te sturen. Toch bedankt!
Beste Simyo,
Mijn internet doet het sinds zaterdag niet. Ik heb standaard instellingen en alle simyo instelling te vinden op deze site geprobeerd. Mijn huide instellingen zijn :
APN: internet
Proxy: (geen)
Poort: 5080
Gebruikersnaam: (geen)
Wachtwoord: (geen)
Server: 0.0.0.0
MMSC: (geen)
MMS Proxy: (geen)
MMS Poort: (geen)
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
APN-type: Internet
Ik heb een Samsung Galaxy s2 I-9100 met ICS 4.03 en heb dringend internet nodig.
Graag zo spoedig mogelijk een reactie,
Vriendelijke Groeten,
Raymond
Oh, en ook 'No network connection. Browser cannot load this page because there is no internet connection.'

Hoi Sophia,

Ik zie in het systeem dat je de optie 'Internet op je mobiel/MMS' had uitgezet en deze op 19 maart weer hebt aangezet.
Kan je nu gebruik maken van het internet?


Ik heb hem inderdaad aangezet op de 19e. Nogal vreemd, want toen ik de simkaart in mijn telefoon deed, heb ik gelijk gecheckt of het aanstond en dat was ook zo, maar goed, nu doet het internet het eindelijk!
Beste Yvonne62, Om je beter van dienst te kunnen zijn vernemen we graag welke internetinstellingen je nu hebt staan in het toestel. Alvast bedankt. Groetjes, Manisha


Hallo,

Waar kan ik de internetinstellingen vinden op mijn mob.

Sorry. maar ik ben echt een leek in deze wereld van internet op mijn mob.

"Ze" zeggen dat het zo eenvoudig is, maar als je nergens iets van weet, vind ik het moeilijk.

gr Yvonne
Ik heb een iphone 4 en mij lukt het ook niet met internet en als ik sms stuur naar 1300 zegt die ook dat die de telefoon niet kan confrigueren wat nu!
Beste Yvonne62, Om je beter van dienst te kunnen zijn vernemen we graag welke internetinstellingen je nu hebt staan in het toestel. Alvast bedankt. Groetjes, Manisha
Hallo, Waar kan ik de internetinstellingen vinden op mijn mob. Sorry. maar ik ben echt een leek in deze wereld van internet op mijn mob. "Ze" zeggen dat het zo eenvoudig is, maar als je nergens iets van weet, vind ik het moeilijk. gr Yvonne




Hoi, ik heb toch iets gevonden van internet instellingen

naam - niets

apn - niets

proxy - niets

poort - niets

gebruikersnaam - niets

wachtwoord - - niets

server - niets

mmsc - niets

mms-proxy - niets

mms-poort - niets

mcc - 204

mnc - 08

verificatietype - pap

apn-type - niets

Ik hoop dat je dit bedoelde

yvonne
Reputatie 2
Badge +1
Hey Jolanda van rooij,

Je krijgt toegang tot mobiel internet op je iPhone 4s als je de juiste GPRS/EDGE instellingen op de iPhone 4s instelt.

Dit kan vanaf het startscherm van je iPhone 4s via Instellingen - algemeen - Netwerk.
Kies mobiele Data en schakel deze in
Kies Mobiel Datanetwerk

Is de optie Mobiel datanetwerk niet beschikbaar, dan is handmatig instellen helaas niet mogelijk. In dat geval, sluit het toestel aan op de PC en start iTunes om de zogeheten 'Carrier Settings' te installeren.

Bewerk de details voor Mobiele Data als volgt:
APN: Internet
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: GPRS
Keer nu terug naar het startscherm
Zet de iPhone 4s uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.

Zou je even kunnen laten weten of het gelukt is om verbinding met het internet te maken?