.

FAQ: Simyo internet instellen op je telefoon

  • 6 December 2011
  • 369 reacties
  • 79220 Bekeken

Badge +5
  • Oud moderator
  • 163 reacties
Als nieuwe klant van Simyo ontvang je een sms met afzender 1300 met de juiste instelleingen voor internet op je mobiel.

Heb je deze sms niet ontvangen of verwijderd? Stuur dan een sms met de tekst Ja naar 1300.

Je ontvangt binnen enkele minuten twee smsjes met daarin de juiste instellingen.Accepteer deze instellingen als je toestel daarom vraagt en je kunt internetten op je mobiel!

Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

369 reacties

Reputatie 3
Badge +5
Zoals Bibi hierboven aangeeft, kan het automatisch via sms (gratis).
Mocht dit niet lukken, dan moet het handmatig ingesteld worden.
Daar komt binnenkort een korte handleiding met screenshots voor die ik hier op het forum zal posten.
Badge
Dat heb ik dus ook geprobeert maar was geen succes, kreeg wel een stuk of 4 sms berichten maar zag op mijn telefoon niet dat er een bericht binnen was gekomen dus kon geen van allen openen.
Heb verschillende keren daarna mijn telefoon opgestart maar kreeg geen internet, het enigste wat ik kreeg was de volgende de dag 10 euro van mijn tegoed af was, voor 30 dagen internet waarvan nu bijna de helft om is zonder internet.
Harry
Badge +5
Graag vernemen wij je mobiele nummer per privebericht zodat wij dit voor je uit kunnen zoeken. Zou je ook kunnen vermelden van welk toestel je gebruik maakt?
Ik heb alle stappen gevolgd, want ik had geen sms gehad. maar waar moet ik de instellingen dan accepteren. want hij doet het nu nog steeds niet!
Badge +4
Ik heb alle stappen gevolgd, want ik had geen sms gehad. maar waar moet ik de instellingen dan accepteren. want hij doet het nu nog steeds niet!


Wat voor merk en type toestel gebruik je?
Ik heb een internet bundel... Maar ik krijg het internet niet ingesteld op mijn telefoon


Ik heb een Nokia C3..


Kan iemand mij helpen

Badge +5
Hi Chantal, klik hier om je toestel handmatig in te stellen. Bij stap 11 dien je in plaats van portalmmm.nl, internet in te vullen. Ik hoor graag of het is gelukt.
Dank je wel. Het is gelukt..
ik heb een sms ontvangen dat mijn telefoon niet te configureren is. Ik heb een Samsung Galay Gio.

Kan iemand mij daarbij helpen?
Reputatie 5
Badge +10
De Samsung Galaxy Gio maakt gebruik van het Android besturings systeem. Klik hier voor de juiste instellingen.
het is inmddels gelukt om internet in te stellen met behulp van de website van KPN.
Badge
Hallo. Ik heb al maanden een abbo bij Simyo. Namelijk voor 6.99 bellen/smsen en 1000 smsjes extra voor 9.99
Nu wil ik me deze week een LOS TOESTEL kopen, namelijk de Samsung Galaxy S Plus. Ik koop hem los omdat ik dan gewoon op dezelfde abboprijs blijf zitten bij Simyo. Want dan doe ik mijn 1000 smsjes voor 9.99 weg en pak ik 500mb internet voor 9.99. Prijsverhouding: hetzelfde.
Nu is mijn grootste onwetendheid mobiel internet. De klantenservice van Simyo heeft mij via de mail de handmatige instellingen voor mobiel internet doorgemaild. Maar nu is mijn vraag of mobiel internet via Simyo wel echt werkt op de Samsung galaxy S Plus (Android 2.3)? Omdat ik hier vaker heb gelezen dat het instellen (de eerste keer) niet lukt. En ik las iets over oudere besturingsystemen... Android 2.3 is redelijk nieuw..
Kan iemand mij er van verzekeren dat ik gewoon mobiel internet kan hebben via Simyo op de galaxy s plus?

Alvast bedankt,
Groet Michelle Pieters
Reputatie 5
Badge +10
Mobiel internet werkt prima op een Samsung Galaxy S Plus. Kan je mij een privé bericht sturen met je Simyo telefoonnummer? Dan kan ik je beter helpen.
Ik heb mijn toestel (Samsung Galaxy S Plus) wel handmatig in kunnen stellen maar kan niet in het buitenland internetten. Kleine letters die ik niet gelezen heb. Nederland lukt prima maar buitenland niet. Komt die mogelijkheid er wel op korte termijn? Weet iemand van Simyo dat? Ik heb juist met opzet een smartphone aangeschaft om (ook) op internet te kunnen. Ik ben al heel veel jaren een tevreden Simyo belklant maar begeef me nu op het gladde internetpad. Ik hoop op een positief antwoord. Groeten Jan
Badge
Mij is het nog steeds niet gelukt dus 10 euro voor niets betaald voor een maand internet, wel een email sturen of ik opnieuw wil verlengen.
Ze kunnen verloping op het dak gaan zitten het hun internet !!!!!!


Gr Harry
Beste Harry. Ik wil wel proberen om je stap voor stap te helpen. Het probleem is mogelijk dat het automatische toegangspunt wat door de telefoon aangemaakt wordt als het jouw simyo SIM kaart detecteert niet klopt. Ga daarvoor naar draadloos en netwerk vervolgens naar mobiele netwerken en tenslotte naat toegangspunten. Standaard werd bij mij een KPN toegangspunt aangemaakt met als APN: 'portalmmm.nl'. Dat is fout. Als jij een nieuw toegangspunt aanmaakt met de naam SIMYO en je neemt als APN : 'basicinternet' (zonder aanhalingstekens) ben je al een heel eind. De rest van de gegevens klopte wel aardig geloof ik. Als het dan nog niet lukt zal ik je de andere gegevens ook even melden.

Met vriendelijke groet,

Jan
Badge
Ik ben op het ogenblik in Belgie zodra ik weer thuis ben zal ik eens kijken.
In Belgie lees ik 2 toegqanspunten n.m.
KPN internet - portalmmm.nl
en
simyo internet.
Internetten in buitenland kan niet met Simyo dus inderdaad even wachten totdat je in Nederland bent. Nu Simyo al als toegangspunt vermeld staat zou ik dat toegangspunt kiezen (moet dat een groen rondje hebben) en vervolgens erop klikken om de onderliggenende instellingen te zien. Dan APN eventueel veranderen in basicinternet en dan zou het internetten moeten lukken.
Ben benieuwd

Jan
Badge
Dat groene puntje staat al bij Simyo
De APN stond op internet en heb de naam veranderd naar basicinternet.
Ik wacht af tot ik in NL ben en weer opnieuw internet tegoed heb aangemaakt.


Gr Harry
Gewoon proberen of alles werkt voordat je internettegoed hebt aangemaakt. Internetten kan ook zonder bundel. Je betaalt dat per MB iets meer (1 euro) maar om te proberen kun je dat volgens mij beter doen. Zodra je merkt dat alles nu wel goed werkt kun je altijd weer een bundel kopen als je wel veel gaat internetten.

Grt Jan
Reputatie 5
Badge +10
De apn hoort ook op internet te staan. Harry, kan je mij anders je Simyo telefoon nummer per privé bericht sturen en eventueel ook een alternatief telefoonnummer?
Hallo ben sinds kort in bezit van een simyo kaart met internet heb de kaart in de lockvrije iPhone 4 maar ik krijg het internet niet aan de gang heeft iemand de juiste instelllingen voor mij ???
Badge +5
Hi bhp2603,

De iPhone 4 dient handmatig ingesteld te worden, klik hier voor de juiste instellingen.

Groetjes, Bibi
Goedemorgen BiBi,


Het zal wel aan mij liggen maar wat jij zegt had ik al gevonden op forum maar helaas gaat dat niet werken
ik heb de 3G aan maar komt niet in beeld en als ik in het eerste vak interent etc in vul uit doe etc dan gaat ie het niet doen helaas


Ik hoor het wel groet bhp
Badge +5
Hi bhp2603,

Zou je je mobiele nummer per privebericht willen toesturen?

Groet, Bibi