.

FAQ: Internet op mijn Smartphone doet het niet.

  • 7 December 2011
  • 120 reacties
  • 21693 Bekeken

Badge +5
  • Oud moderator
  • 163 reacties
Indien je geen verbinding krijgt met internet, ligt dit waarschijnlijk aan de instellingen.
Controleer onderstaande gegevens:
• Staat de optie Internet op je Mobiel aan?
o Zet eerst de optie ‘Internet op je mobiel’ via Mijn Simyo.
• Zijn de instellingen per sms ontvangen?
o Je kunt de instellingen voor Internet op je Mobiel aanvragen door een gratis SMS bericht met de tekst 'ja' naar 1300 te verzenden. Je ontvangt de instellingen dan automatisch. Ontvang je niets, dan maakt je toestel gebruik van een besturingssysteem welke geen configuratie sms ondersteunt. Neem in dat geval een kijkje in één van de onderstaande topics.

Android
iPhone
Nokia
Samsung
LG

120 reacties

Badge +6
Ik heb contact gemaakt met jullie klantenservice en alles is verholpen. Internet doet het weer
Bedankt!


Hoi CSani,

Fijn te horen dat je nu wel gebruik kan maken van het internet en dat het probleem is opgelost.
Badge
Goedendag,

Het lukt me niet om internet van mijn symio bundel op mijn telefoon te activeren.
Ik heb een Samsung Galaxy Express i8730
Graag hoor ik van jullie.

Met vriendelijke groet,
Gisela
Badge +8
Goedendag,

Het lukt me niet om internet van mijn symio bundel op mijn telefoon te activeren.
Ik heb een Samsung Galaxy Express i8730
Graag hoor ik van jullie.

Met vriendelijke groet,
Gisela


Hoi Gisela,

Ik zie dat je ook een email hebt gestuurd en dat mijn collega je de instellingen voor je toestel heeft toegestuurd. Is het daarmee gelukt om het internet werkend te krijgen?
Ik hoor het graag van je.

Groetjes,
Charlene
Badge
Dank je wel. Het is gelukt!
Reputatie 5
Badge +10
Bedankt voor je terugkoppeling gksimyo :D

Goed om te lezen dat het werkt.
Ik gebruik een Samsung Galaxy S duos.
Mijn internet via mobiel netwerk werkt alleen voor whatsapp,
op het moment dat ik iets wil opzoeken op internet, een bericht wil plaatsen op facebook, etc. dan werkt niks.
Ik heb al gecheckt of alles aanstaat en goed ingesteld is, en dat is het dus ook.
Is er iets wat ik zou kunnen doen, of ligt het ergens anders aan?
Badge +8
Ik gebruik een Samsung Galaxy S duos.
Mijn internet via mobiel netwerk werkt alleen voor whatsapp,
op het moment dat ik iets wil opzoeken op internet, een bericht wil plaatsen op facebook, etc. dan werkt niks.
Ik heb al gecheckt of alles aanstaat en goed ingesteld is, en dat is het dus ook.
Is er iets wat ik zou kunnen doen, of ligt het ergens anders aan?


Hoi Heleen1995,

Dat is een mysterieus probleem.. Ik zie inderdaad wel internetverbruik, maar meestal heel klein. Gisteren zijn er wat grotere pakketten doorgegeven, wat erop kan duiden dat je nu iets meer dan Whatsapp gedaan krijgt. In jouw toestel is plek voor 2 simkaarten. Heb je al eens geprobeerd om je simkaart in het andere vakje te stoppen?
Zou je sowieso je simkaart eens in een ander toestel kunnen proberen, of je daar wel kunt surfen op het net? Over het algemeen werkt internet via je simkaart wel, of niet. Bij slecht bereik kan het traag gaan, maar dan is alles traag. Niet dat het 1 het wel doet en het andere niet. Ik denk daarom dat het aan (een instelling op) je toestel ligt.
Ik hoor graag van je wat het wisselen van de sim oplevert.

groetjes,
Charlene
Ik gebruik een Samsung Galaxy S duos.
Mijn internet via mobiel netwerk werkt alleen voor whatsapp,
op het moment dat ik iets wil opzoeken op internet, een bericht wil plaatsen op facebook, etc. dan werkt niks.
Ik heb al gecheckt of alles aanstaat en goed ingesteld is, en dat is het dus ook.
Is er iets wat ik zou kunnen doen, of ligt het ergens anders aan?


Hoi Heleen1995,

Dat is een mysterieus probleem.. Ik zie inderdaad wel internetverbruik, maar meestal heel klein. Gisteren zijn er wat grotere pakketten doorgegeven, wat erop kan duiden dat je nu iets meer dan Whatsapp gedaan krijgt. In jouw toestel is plek voor 2 simkaarten. Heb je al eens geprobeerd om je simkaart in het andere vakje te stoppen?
Zou je sowieso je simkaart eens in een ander toestel kunnen proberen, of je daar wel kunt surfen op het net? Over het algemeen werkt internet via je simkaart wel, of niet. Bij slecht bereik kan het traag gaan, maar dan is alles traag. Niet dat het 1 het wel doet en het andere niet. Ik denk daarom dat het aan (een instelling op) je toestel ligt.
Ik hoor graag van je wat het wisselen van de sim oplevert.

groetjes,
Charlene


dankjewel voor je reactie. op magische wijze ging het gisteren werken. ik heb de instellingen voor mobiele netwerken gereset, en het werkte opeens. dat waren dus de grotere pakketten die je zag. het is dus al opgelost. toch bedankt voor je hulp!
Badge +6
Hoi Heleen1995,

Fijn om te horen dat alles inmiddels weer werkt, fijne jaarwisseling gewenst mét internet! 😉
Badge +1
Hallo,

Mijn mobiel internet doet het ook niet 
mijn telefoon is Samsung Galaxy s Advance i9070

Alvast bedankt, Tim
Hoi,ik heb Samsung Galaxy Young,ik heb internet dagbundel en ik heb ook mobiel netwerk al aangezet maar werk niet ,dus geen internet .Hoe kan dat?
Hallo kinlok.

Controleer de instellingen via deze pagina.

Groetjes,
Friesian
En zorg er voor dat je een datamanager installeert via Google Play.
Een erg goede is 3G watchdog. 
Mobiele netwerken alleen inschakelen indien nodig.
Bij wifigebruik ook uit.

Mobiel datagebruik loopt in de cijfertjes/kosten.
Ik heb je dus gewaarschuwd.

Groetjes,
Friesian
Reputatie 5
Badge +10
Hallo,

Mijn mobiel internet doet het ook niet
mijn telefoon is Samsung Galaxy s Advance i9070

Alvast bedankt, Tim


Hoi timmy122,

Ik zie dat je je vraag ook
hier hebt gesteld. Ik je vraag inmiddels daar beantwoord. Om het overzichtelijker te houden, wil ik je vragen in het vervolg niet in meerdere topics dezelfde vraag te stellen 🙂.

Hoi,ik heb Samsung Galaxy Young,ik heb internet dagbundel en ik heb ook mobiel netwerk al aangezet maar werk niet ,dus geen internet .Hoe kan dat?

Welkom op het forum kinlok,

Vervelend dat het niet direct werkt 😞. Heb je de instellingen van Friesian geprobeerd? Dat zijn namelijk de juiste instellingen voor je telefoon. Ook zie ik dat je per email inmiddels ook de juiste instellingen toegestuurd hebt gekregen.

Het simpelweg uit/aan zetten van je telefoon wil trouwens ook vaak helpen.

Kan je even laten weten of het werkt?

Groetjes,

Alex
Hallo, ik heb een nieuwe HTC One Mini gekocht laatst en het internet doet het hier niet op. Ik heb ook geprobeerd een smsje te sturen naar 1300 maar daarop kreeg ik de reactie dat ik contact op moest nemen met de costumer support.

Wat kan ik hieraan doen?

Groetjes Chris
Hallo, ik heb een nieuwe HTC One Mini gekocht laatst en het internet doet het hier niet op. Ik heb ook geprobeerd een smsje te sturen naar 1300 maar daarop kreeg ik de reactie dat ik contact op moest nemen met de costumer support.

Wat kan ik hieraan doen?

Groetjes Chris


vLaat maar het is al gelukt
Reputatie 7
@Chrisvegmond: Wil je ook de oplossing hier delen?
@Chrisvegmond: Wil je ook de oplossing hier delen?


Op de simyo site vond ik instructies.


https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/internetinstellingen-htc-one-x-157?c=56
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Chrisvegmond,

Wat fijn dat je de oplossing zelf al hebt gevonden. En helemaal fijn dat je dat hier nog even deelt;)
@Ricok, dank voor het meedenken:D
Reputatie 6
Badge +10
Werkt het internet na het volgen van dit topic niet? Neem dan een kijkje in het topic: Hoe stel ik mijn telefoon in voor internet?

Reageer