.

FAQ: Internet op mijn Smartphone doet het niet.

  • 7 December 2011
  • 120 reacties
  • 21693 Bekeken

Badge +5
  • Oud moderator
  • 163 reacties
Indien je geen verbinding krijgt met internet, ligt dit waarschijnlijk aan de instellingen.
Controleer onderstaande gegevens:
• Staat de optie Internet op je Mobiel aan?
o Zet eerst de optie ‘Internet op je mobiel’ via Mijn Simyo.
• Zijn de instellingen per sms ontvangen?
o Je kunt de instellingen voor Internet op je Mobiel aanvragen door een gratis SMS bericht met de tekst 'ja' naar 1300 te verzenden. Je ontvangt de instellingen dan automatisch. Ontvang je niets, dan maakt je toestel gebruik van een besturingssysteem welke geen configuratie sms ondersteunt. Neem in dat geval een kijkje in één van de onderstaande topics.

Android
iPhone
Nokia
Samsung
LG

120 reacties

hallo,
Ik heb vandaag een HTC Sensation XL gekocht maar mijn simyo internet doet het niet op de mobiel.
kan iemand me vertellen welke instellingen ik moet instellen om internet te krijgen of wat ik moet doen?


Mvg. Brett
Badge +2
Hi svsbrett,

klik hier voor instucties om mobiel internet op je HTC Sensation XL. Laat ons even weten of het is gelukt.

Groetjes, Arie
Badge
Waarom kan ik geen gebruik maken van het internet terwijl ik dat wel heb aangevraagd?
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Hasna,

Van wat voor toestel maak je gebruik? Ik heb je gegevens ook even gecontroleerd. Je aansluiting staat verder goed in ons systeem. Je vraag past echter beter in het internet forum. Daarom heb ik je reactie verplaatst.

Groetjes,

Alex
Ben net overgestapt op simyo met een blackberry internet bundel. Sinds vandaag is mn telefoon nummer overgezet, dus simkaart in gebruik genomen op mn blackberry bold. Echter werkt internet niet, ping niet en whatsapp niet. Graag hulp!
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Alexander,

Volgens onze gegevens staan je gegevens goed op het netwerk. Je hebt ook al verbinding kunnen krijgen met internet via ons netwerk. Is hiermee je vraag beantwoord?

Groetjes,

Alex
Ik weet niet zo goed waar ik mijn vraag kwijt moet maar ik krijg helemaal geen internet?! Dit is mijn eerste maand ...........
Ik heb een alcatel one touch 918d.Ik heb een abo. met internet, kreeg geen s.m.s., dus stuurde: Ja naar 1300. Antwoord: Het is helaas niet mogelijk om uw telefoon te configureren. Voor assistentie kunt u contact opnemen met Customer Support. /Simyo
Mijn vraag: Wat nu??
Reputatie 5
Badge +10
Ik weet niet zo goed waar ik mijn vraag kwijt moet maar ik krijg helemaal geen internet?! Dit is mijn eerste maand ...........

Ik heb je reactie even naar dit topic geplaatst. Van wat voor toestel maak je gebruik?

Ik heb een alcatel one touch 918d.Ik heb een abo. met internet, kreeg geen s.m.s., dus stuurde: Ja naar 1300. Antwoord: Het is helaas niet mogelijk om uw telefoon te configureren. Voor assistentie kunt u contact opnemen met Customer Support. /Simyo
Mijn vraag: Wat nu??


Je toestel maakt gebruik van het Android besturings systeem. Je kunt het best een kijkje nemen in dit topic . Kan je me laten weten of het is gelukt?

Groetjes,

Simyo
Beste,

Afgelopen maand ben ik overgestapt van HI naar Simyo met nummerbehoud. Ik kan inmiddels bellen, maar het internet op mijn Blackberry werkt niet.

Ik heb het stappenplan voor de instellingen al gevolgd, daar ligt het niet aan. Wat kan ik nog meer doen?

Groet Malti
Was ontevreden over internet. Ontving alleen mijn mail, maar buienradar o.i.d. deed het niet. Nu ben ik niet technisch aangelegd en dus dacht ik dat ik wel werkend internet had, maar met een belabberde dekking.
Mijn fout, maar ik meende internet te hebben omdat ik wel mail ontving. Moest ik weten dat er meer nodig is?
Op mijn symio zag ik ook dat er data gebruikt was. Dus internet deed het toch????

Gelukkig kwam ik op het forum uiteindelijk snel achter het probleem.
Even een sms naar 1300 en je gsm wordt dan op afstand geschikt gemaakt voor echt internet.
Werkt nu naar tevredenheid.
Ik heb dus niet goed genoeg gekeken of het niet goed begrepen.
Maar is het mogelijk dat symio uit zichzelf nog wat duidelijker communiceert  wat je (allemaal) moet doen als je internet op je gsm wil?
Het forum was voor mij duidelijk.
Badge +6
Beste Stobal,

Welkom op het forum van Simyo!
Dank je wel voor tip. Ik zal dat zeker door geven aan de desbetreffende afdeling.
De meeste toestellen kunnen de instellingen per sms ontvangen maar de nieuwere toestellen niet.
Mocht je twijfelen vraag het aan de klantenservice en zij kunnen je van de juiste instellingen voorzien.
Hoi,

Ik heb een Alcatel Onetouch 918D en heb alles in dit forum geprobeerd maar nog steeds geen internet. Kan iemand mij helpen A.U.B.
Het is al gelukt, mijn internet/mms stond nog uit
sorry
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum LarsHors,

Goed om te horen dat het is gelukt.

Groetjes,

Alex
Hallo,

mijn internet op mijn Samsung Galaxy Gio S5660 met Android versie 2.2 krijg ik niet aan de praat. Ik heb alle instellingen ingesteld, maar het lukt niet om 'm aan te krijgen. Wifi werkt wel.

Wie kan mij helpen?
Hallo,

het is al opgelost, nadat ik met de Klantenservice heb gebeld!
Badge +6
Beste Assie258,

Blij te horen dat het gelukt is met het instellen van het internet op je toestel.
Indien je geen verbinding krijgt met internet, ligt dit waarschijnlijk aan de instellingen. Controleer onderstaande gegevens: • Staat de optie Internet op je Mobiel aan? o Zet eerst de optie ‘Internet op je mobiel’ via Mijn Simyo. • Zijn de instellingen per sms ontvangen? o Je kunt de instellingen voor Internet op je Mobiel aanvragen door een gratis SMS bericht met de tekst 'ja' naar 1300 te verzenden. Je ontvangt de instellingen dan automatisch. Ontvang je niets, dan maakt je toestel gebruik van een besturingssysteem welke geen configuratie sms ondersteunt. Neem in dat geval een kijkje in één van de onderstaande topics. Android iPhone Nokia Samsung LG


ik heb een motorola defy plus, gekocht met android besturing, heb een sms gestuurd naar 1300, en geinstalleerd, maar geen internet, help
Badge +2
ik heb een motorola defy plus, gekocht met android besturing, heb een sms gestuurd naar 1300, en geinstalleerd, maar geen internet, help

Hey Verald,

Als je hier klikt wordt je doorverwezen naar de pagina waar je de instructies terugvindt om het internet op je Android toestel in te stellen.

Groetjes,

Arie
Badge
helemaal super bedankt
Badge +6
helemaal super bedankt

Beste Peter50,

Blij te horen dat het werkt!
Hallo allemaal, ik heb net een half uur geleden op mijn prepay card een maandbundel aangeschaft.
Ik heb ook internet op mijn telefoon aangezet in de instellingen op mijn simyo.
Er staat dat ik binnen 30 min 4 smsjes krijg maar die heb ik niet gekrege.
Ik heb inmiddels ook al gesms (Ja) naar 1300 en krijg een melding terug dat mijn gsm niet bekend is bij simyo.
Ik heb daarna de handmatige manier probeerd , instellen lukt allemaal goed maar ik krijg geen internet verbinding op mijn gsm.

Ik heb trouwens een HTC Desire C met android 4.0.3

Hoelang duurt het dat je internet hebt na het activeren van de maandbundel.
En waarom krijg ik geen sms gestuurd.

Grt Rool
Hallo allemaal, ik heb net een half uur geleden op mijn prepay card een maandbundel aangeschaft.
Ik heb ook internet op mijn telefoon aangezet in de instellingen op mijn simyo.
Er staat dat ik binnen 30 min 4 smsjes krijg maar die heb ik niet gekrege.
Ik heb inmiddels ook al gesms (Ja) naar 1300 en krijg een melding terug dat mijn gsm niet bekend is bij simyo.
Ik heb daarna de handmatige manier probeerd , instellen lukt allemaal goed maar ik krijg geen internet verbinding op mijn gsm.

Ik heb trouwens een HTC Desire C met android 4.0.3

Hoelang duurt het dat je internet hebt na het activeren van de maandbundel.
En waarom krijg ik geen sms gestuurd.

Grt Rool

Ooh ja ik heb ook al de instellingen voor android meerdere malen doorlopen zonder resultaat.
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Rool,

Volgens onze gegevens heb je sinds je berichtje op het forum gebruik kunnen maken van internet op je mobiel via ons netwerk. Werkt het internet inderdaad op je HTC?

Groetjes,

Alex

Reageer