.

Beantwoord

Extreem verbruik internet te voorkomen?

  • 13 August 2012
  • 7 reacties
  • 1454 Bekeken

Badge
Beste Simyo & Simyo gebruikers,
Binnenkort krijg ik een nieuwe telefoon en wil, voor het eerst, mobiel internet aanschaffen.
Ik heb mij eerst verdiept in de mogelijkheden en tevredenheid hierover. Zowel op het forum van Simyo als andere aanbieders, kom ik veel klachten tegen over extreem dataverbruik. Dit gebeurt volgens velen dan 's nachts of wanneer ze hun telefoon uit hebben staan, of op het WiFi netwerk aangesloten zijn.

Mijn vraag is, is dit onverklaarbare (en vaak extreme) dataverbruik te voorkomen?
Ik heb al wat tips van moderators op het Simyo forum gelezen en begrijp dan ook dat streamen, downloaden & updaten heel zwaar is.

Ik krijg de indruk dat het onverklaarbare verbruik ligt aan bepaalde apps op je telefoon die automatisch verbinding met internet maken.

Wie kan me meer vertellen hierover?

Alvast dank!!
Groetjes,
Janelle
icon

Beste antwoord door Alex 14 August 2012, 13:49

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum cindymayweather,

Zoals je zelf aangeeft zorgt het streamen van muziek/video, downloaden en updaten voor veel data verbruik. Ook zoekt een toestel altijd naar het sterkste internet signaal. Als je op een wifi netwerk bent aangesloten, raad ik je aan de mobiele data verbinding uit te zetten via je toestel. Wil je voorkomen dat het toestel ongewenst verbinding maakt met het netwerk van je provider dan kun je het best de mobiele data verbinding uit zetten. Dit kan heel eenvoudig via je toestel.

Het updaten van apps kan je op automatisch instellen, maar ook op handmatig. Vaak is dit in te stellen vanaf de App store/play store. Daarnaast zijn er verschillende apps te downloaden waarbij je kunt achterhalen welke app. een bepaalde hoeveelheid data gebruikt. Voorbeelden hiervan zijn My data manager en Data monitor. Dit zijn geen officiële Simyo applicaties, maar ze geven je wel een inzicht in hoeverre bepaalde apps data verbruiken.

Tips van anderen zijn uiteraard welkom.

Groetjes,

Alex
Reputatie 7
Badge +9
Een van de meest belangrijke tips die ik verder kan geven is het goed in de gaten houden van je verbruik. In mijn simyo kan je goed je verbruik terug vinden. Kijk daar zeker in het begin vaak naar! Zo leer je hoeveel je toestel standaard voor email en dergelijk verbruikt maar ook wat je zelf gebruikt door je even controleren van het nieuws.

Mocht je te snel door je bundel gaan, zet internet tijdelijk uit en zoek uit wat zorgt voor het verbruik. Android ICS en JB hebben een data-teller ingebouwd! Net zo als de aangeraden data teller apps laten die zien wat zorgt voor het meeste verkeer.
Reputatie 5
Badge +10
Ik vergeet er inderdaad bij te vermelden je je verbruik kunt bijhouden via je persoonlijke pagina.
Badge
Bedankt Alex & groentjuh voor jullie reacties 🙂 Heel erg fijn, ik ben vooruit geholpen
Reputatie 5
Badge +10
Geen dank.
Om de gegevens die je normaal op Mijn Simyo ziet (o.a. hoeveel MB je al verbruikt hebt), in te kunnen zien op je mobiele telefoon is er een gratis app in de Google Play Store verkrijgbaar, genaamd "Bundeltegoed Checker." Deze heeft een tijdje niet gewerkt, maar doet het nu weer. Deze app is niet door Simyo ontwikkeld en Simyo is dus niet verantwoordelijk voor een eventuele foutieve werking (al is die nog niet geconstateerd in de nieuwste versie).
Op dit moment is de app alleen door abonnementhouders te gebruiken en niet door prepaid klanten, maar dat verandert waarschijnlijk in de nabije toekomst (wordt aan gewerkt).
Let er wel op dat de gegevens op Mijn Simyo altijd iets achterlopen op de werkelijkheid (de datum en tijd van "bijgewerkt tot..." staat op de overzichtspagina als je inlogt op Mijn Simyo.
Reputatie 5
Badge +10
Bedankt voor je bijdrage Marchinghome. Dit wordt erg gewaardeerd.

Groetjes,

Alex

Reageer