.

Beantwoord

extreem hoge kosten door verbruik buiten bundel, wat nu?

  • 3 February 2023
  • 1 reactie
  • 198 Bekeken

Hoi,

Ik maak nog niet zolang gebruik van 3g/4g en heb bij jullie een bundel afgesloten. Nu heb ik op 1 februari met mijn zus een film gekeken op mobiele hotspot, ook de eerste keer in mijn leven dat ik dat gedaan heb en dat ging gelijk goed mis. Ik had voor deze maand juist mijn bundel aangepast naar veel minder GB omdat ik dacht dat dit wel kon, echter een film kijken op data kost blijkbaar gigantisch veel GBs. Toen de film was afgelopen zag ik een smsje dat mijn simkaart was geblokkeerd vanwege extreem hoge kosten en de volgende dag toen ik ergens wifi had zag ik twee mails van Simyo waarin stond om welke kosten het zou gaan. De laatste mail ging over €250,- maar in de Simyo app staat nu al iets in de €800,- . Dit is echt extreem veel, als student kan ik dit echt niet missen. Ik hoop dat jullie een coulance regeling kunnen toepassen?

Met vriendelijke groet,

Myrthe 't Lam

icon

Beste antwoord door Roeqajja 3 February 2023, 12:45

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @MyrtheL,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer dat er zulke hoge kosten zijn gemaakt buiten de bundel! Ik kan me goed voorstellen dat je hiervan geschrokken bent.

Wij hebben bij Simyo geen dataplafond. Om deze reden sturen wij 2 waarschuwingsberichten per sms bij 80% en 100% verbruik van je internetbundel. Deze sms’jes worden real time vanuit het netwerk verstuurd zodat je op tijd actie kunt ondernemen. Ik raad aan om in het vervolg goed op deze sms’jes te letten! Hierin vermelden wij dat je €0,15 cent per MB betaald zodra je internetbundel op is en dat je het best verder via wifi kunt internetten of MB's bijkopen via Mijn Simyo.  Als je binnen een korte tijd hoge kosten maakt, blokkeren wij je simkaart uit voorzorg zodat de kosten niet hogerop lopen. Door middel van een aanbetaling kun je je simkaart dan deblokkeren. In jouw geval zijn er in een korte tijd heel veel MB's verbruikt, waardoor de kosten toch wel hoog op zijn gelopen. Het verbruik wordt namelijk altijd met een vertraging op het netwerk verwerkt.

Het klopt inderdaad dat het kijken van een film (en al helemaal via hotspot) enorm veel MB's verbruikt! Je kunt dit beter niet doen als je geen grote internetbundel hebt. Je bundel is anders namelijk zo op. Op onze website hebben wij eventueel een blog met databesparingstips, misschien komt dit van pas in de toekomst.

Uit je bericht begrijp ik dat je de kosten niet bewust hebt gemaakt. Ik kan begrijpen dat het een keer mis kan gaan en wil daarom graag met je meekijken of er éénmalig iets mogelijk is. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Dan pak ik je aansluiting erbij en overleg ik even met de financiële afdeling :).

Ik hoor graag van je!

Groetjes,
Roeqajja

Reageer