.

Beantwoord

Extreem hoge buitenbundelkosten, waarom?

  • 23 February 2015
  • 33 reacties
  • 1346 Bekeken

Badge
Hallo, ik ben zeer teleurgesteld in de service van Simyo. De afgelopen 2 maanden zijn mijn buitenbundel kosten zo enorm hoog. Simyo waarschuwt de klanten niet en laat de kosten zo oplopen tot honderden euro's. Als student kan ik deze kosten nooit betalen. De forums staan vol met deze klachten. En ook mijn broertje heeft hetzelfde probleem. Ik ben echt enorm teleurgesteld in Simyo. Helaas heb ik nog niet eerder tijd gehad om hier werk van te maken. Ik zie dit probleem als serieuze oplichtpraktijken en zal mijn familie en vrienden waarschuwen voor Simyo. Ik hoop dat jullie dit op een of andere manier kunnen rechtzetten en verklaren.
Vriendelijke groet,
Nikki
icon

Beste antwoord door Ali 24 February 2015, 14:30

Bekijk originele reactie

33 reacties

Dat zeg ik ook niet, dat je het uit je duim zuigt. Maar dat doe ik ook niet als ik zeg dat er voor mij niks veranderd is al die tijd, omdat ik niks heb aangepast. Ja ik heb 1x Data omhoog gegooid maar dat was voor 1 januari.

Er staat dat als je niks veranderd alles bij het oude blijft. Is met een huurhuis toch ook? Als mijn buurman, die bijna 200 euro minder betaald omdat ie er al 30 jaar woont uit gaat, dan gaat de huur van die woning flink omhoog.

En met zomaar iets aanpassen heb ik het natuurlijk bij de bundels van klanten. Want dat mag niet zomaar.
Beste Raytje, kerel.

Jij trapt graag:P, dus bij deze zal ik het nog èèn keer proberen. maar dit is de laatste.🆒
De prijs van 100 min/sms was op de site van simyo sim only eerst 3 euro en is verhoogd naar 4 euro. Dus +1 euro.
200 MB was eerst 5 euro nu 6 euro..................................................................................................................Dus +1 euro.
Ik weet best dat wanneer je klant bent en niks wijzigt dat alles ongewijzigd blijft.
Maar bij de laagste bel/sms bundel en die van MB bundel heeft Simyo de prijs verhoogd hoe je het ook wendt of keert.
Hierbij moet ik waarheidsgetrouw wel vermelden de allerbelangrijkste regel.
Simyo is het bedrijf dat de diensten levert en bepaalt dus ook als er andere bundels komen en bepaalt als bedrijf de prijs....

En over trappen gesproken.
Er schijnt een marathon te bestaan waarbij je ook het Empire State building moet bestijgen. Dan heb je heeeeel veeeel trappen.:D:cool: Kan jij je heerlijk uitleven !:D

Groetjes,
Friesian.
(zondererg ingelogd met Friesian-510, klein foutje van mijn kant, neem me niet kwalijk !)

En simyo dit is een discussie in een topic, sorry daarvoor Topic Starter en Simyo.:)
Reputatie 6
Badge +10
En simyo dit is een discussie in een topic, sorry daarvoor Topic Starter en Simyo.:)

We zien het dit keer door de vingers 😉. Fijn dat je ook je excuses maakt naar de TS.
Goedemiddag Simyo,

Blijkbaar heb ik in vergelijking met andere maanden, de vorige maand uitzonderlijk veel gebeld. Normaal gesproken enkel de abonnementskosten van 17 euro, volgende week wordt er daarentegen 80 euro afgeschreven. Hier schrik ik wel behoorlijk van, en ben ik toch even het e.e.a. aan het berekenen (lastig aangezien de factuur een PDF file betreft). Er vanuitgaande dat dit wel klopt, wil ik toch graag een terugkoppeling geven.

Dit forum gaat over een geval waarbij kosten is rekening zijn gebracht als gevolg van internetgebruik buiten de bundle, waarbij de klant aangeeft hier geen bericht over te hebben gekregen. Jullie geven als reactie dat de klant hier van op de hoogte had kunnen zijn omdat dit meerdere malen gebeurd is.

In tegenstelling tot deze klant - en sluit ik me dus aan bij een andere klant - heb ik altijd een smsje ontvangen zodra ik op de helft, of in uitzonderlijke gevallen op 80% van de internetbundel zat. Heel fijn om je hiervan bewust te zijn en geen grote verrassingen te krijgen.

Wat me nu dus wel rauw op mijn dak valt, is dat jullie dus geen bericht laten uitgaan zodra de belminuten op zijn en je buiten de bundel belt. Gek en jammer, want hierdoor heb ik uitzonderlijk hoge kosten, vooral als je het met de andere maanden vergelijkt en ik zo'n 4 jaar klant van Simyo ben geweest. Toevallig de vorige maand een abonnement bij KPN aangegaan, en is vandaag mijn nummer van Simyo overgezet. De telefoontjes zal ik toch echt gepleegd hebben, maar toch jammer dat ik niet net zo'n correct smsje kreeg als bij de internetbundel. Het gaat tenslotte toch ook om het verbruik?!
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Kiki29, welkom op het Simyo forum :)

Ik begrijp dat het jammer is wanneer je factuurkosten hoger zijn dan verwacht. Bij je internetbundel sturen we een 80 % en 100 % sms, omdat het verbruik hier eerder onbewuster plaats kan vinden. Als je je belbundel gebruikt, dan vind dit verbruik bewuster plaatst.

Op je factuur zie ik dat je voor € 60, 45 buiten je bundel hebt gebeld. Dit betekent dat je echt veel hebt verbruikt buiten je belbundel. Op 15 juli was je al buiten je bundel. Tot en met 28 juli ben je nog wezen bellen via je simkaart. Als je op je Mijn Simyo app en / of pagina had gekeken, dan wist je vanaf 15 / 16 juli al dat je belbundel op was.

Ook heb je daarnaast bij ons ervaren dat er bij je belbundel geen speciale sms komt. Het is dus belangrijk om altijd je Mijn Simyo app en pagina bij te houden. Zo blijf je op de hoogte van je aantal belminuten. Ik begrijp dat het nu achteraf praten is, maar het is echt belangrijk om je eigen verbruik in de gaten te houden.

Daarbij kun je op je Mijn Simyo pagina tijdens de lopende maand zien wat je bel en sms verbruik was. En zie je daar of je al buiten je bundel verbruikt. Op deze manier heb je handvatten om je verbruik in de hand te houden.

Is je vraag duidelijk beantwoord?
Nog los van het feit dat sommige mensen het stom vinden als je buiten je bundle op internet zit. Ik heb een contract afgesloten voor een van mijn kids. Inderdaad heb ik hem duidelijk gezegd hoe hij er mee om moet gaan maar het blijven kids. Ik hou in de gaten wat hij doet, maar als hij opeens heel veel doet kan ik het niet meer controleren. Wat ik gewoon niet snap is waarom ik nergens in kan stellen dat internet gewoon moet stoppen als de bundel op is. Dat zou pas een mooie service zijn, geen ontzettend hoge kosten, maar gewoon geen internet meer. Koop ik wel een extra bundel als ik hem toch nodig heb. Maar dit is niet mogelijk, overigens bij andere providers (t-mobile) wel. Daarom vind ik dat Simyo overduidelijk niet kan zeggen dat je zelf de kosten in de hand hebt.
. Koop ik wel een extra bundel als ik hem toch nodig heb. Maar dit is niet mogelijk, overigens bij andere providers (t-mobile) wel. Daarom vind ik dat Simyo overduidelijk niet kan zeggen dat je zelf de kosten in de hand hebt.

Bij Simyo is het ook mogelijk om extra MB's aan te schaffen. 500 MB a €5,- om precies te zijn. Dat doe je via je mijn Simyo - instellingen abonnement.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Zeer ontevreden bijna ex klant,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat jammer om te lezen dat je zo ontevreden bent over Simyo. Dat is natuurlijk niet het beeld wat we jou willen geven.

De kosten heb je in principe zelf in de hand. In jouw geval is het lastiger omdat jij niet de gebruiker bent van de aansluiting. We doen er zoveel mogelijk aan om jou op de hoogte te houden van het verbruik. Zo kun je altijd Mijn Simyo bekijken of de Simyo App raadplegen. Daarnaast sturen we realtime een sms'je vanuit het netwerk als de bundel voor 80% en 100% op is.

Zoals Raytje aangeeft, geven we je ook nog de mogelijkheid om extra MB's te kopen zodra je bundel op is. Zo voorkom je dat je eventuele kosten buiten je bundel gaat maken. Ik begrijp dat je dit alleen wilt kopen als jij dit zelf nodig vindt. Dan kan zeker. Als jij dit niet wilt, kun je namelijk via Mijn Simyo de internetoptie uitzetten tot de nieuwe maand ingaat. Je kunt dan helemaal geen connectie maken met ons netwerk, buiten wifi om. Zo houd je het zelf in de hand.

Ik zou het jammer vinden als je besluit jouw contract bij ons op te zeggen. Als dit contract niet bij jou en je zoon past, is het wellicht wel de beste keuze. Ik zou dit dan ook begrijpen.

Mocht je nog vragen hebben, laat je het dan weten?

@Raytje, bedankt voor je toelichting.

Groetjes,
Angela

Reageer