.

Beantwoord

Extreem hoge buitenbundelkosten, waarom?

  • 23 February 2015
  • 33 reacties
  • 1347 Bekeken

Badge
Hallo, ik ben zeer teleurgesteld in de service van Simyo. De afgelopen 2 maanden zijn mijn buitenbundel kosten zo enorm hoog. Simyo waarschuwt de klanten niet en laat de kosten zo oplopen tot honderden euro's. Als student kan ik deze kosten nooit betalen. De forums staan vol met deze klachten. En ook mijn broertje heeft hetzelfde probleem. Ik ben echt enorm teleurgesteld in Simyo. Helaas heb ik nog niet eerder tijd gehad om hier werk van te maken. Ik zie dit probleem als serieuze oplichtpraktijken en zal mijn familie en vrienden waarschuwen voor Simyo. Ik hoop dat jullie dit op een of andere manier kunnen rechtzetten en verklaren.
Vriendelijke groet,
Nikki
icon

Beste antwoord door Ali 24 February 2015, 14:30

Bekijk originele reactie

33 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Wat vreemd. Ik krijg netjes een SMS als ik op de helft van mijn Mb's zit. Ben er nog nooit boven geweest, dus daar kan ik niet over mee praten.
Reputatie 7
Badge +9
Dubbele post.

Het is niet nodig om op meer dan 1 plek hetzelfde bericht te plaatsen, alle posts worden door Simyo gelezen.

Verder heb je als het goed is en zoals koorelle aangeeft bij 50% en 100% een sms gekregen, die heb je vast over het hoofd gezien. Deze worden geheel automatisch verstuurd.
Reputatie 7
Hoe luidt of luidde de slogan ook al weer? 'Baas in eigen bundel'?  :p

Ofwel iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen bundel en is vrij om deze iedere maand aan te passen al naar gelang het verwachte verbruik. 
Schat van te voren goed je gebruik in en pas daar de bundel op aan!
Reputatie 3
Badge +7
Hoi nvn1993,

Welkom op het forum.

Wat jammer dat je van Simyo zo'n indruk hebt.

Je topic heb ik topic even in het subforum Internet gezet. Andere forumgebruikers met eenzelfde vraag kunnen zo makkelijker hun antwoord vinden. Overigens is één topic over deze kwestie voldoende 🙂 Op het forum proberen wij het binnen één werkdag te reageren op alle geplaatste reacties. Je hoeft dus niet bang te zijn dat we je bericht over het hoofd zien.

Ik kan me goed voorstellen dat je verrast bent door het hoge verbruik. Wanneer je onverwachts hoge facturen krijgt is het logisch dat je gauw denkt 'er is iets mis' met de rekening. Echter wil het niet zeggen dat er daadwerkelijk iets niet klopt.

Op het internet zijn niet alleen klachten te vinden over Simyo, ongetwijfeld zal dit bij meer providers het geval zijn. En natuurlijk kan het weleens voorkomen dat dingen niet goed lopen. Als dit zo is zijn wij sportief genoeg om dit toe te geven en te proberen om samen met de klant tot een passend oplossing te komen.

Over je internetverbruik; volgens onze gegevens is het internetverbruik correct in rekening gebracht. Het verbruik is rechtstreeks vanaf je simkaart geregistreerd. De systemen van KPN die daarvoor gebruikt worden, worden regelmatig gecontroleerd en geijkt. We kunnen dus met zekerheid vaststellen dat er verbinding is geweest via je simkaart.

Veel mensen weten niet dat hun toestel bijvoorbeeld uit zichzelf updates kan binnenhalen. Wanneer je gebruik maakt van Wifi dan kan het voorkomen dat je toestel automatisch overschakelt naar het Simyo-netwerk als je Wifi-verbinding zwak is of is weggevallen. Daarnaast wordt je door Simyo netjes geïnformeerd over het je internetverbruik als je op 50% en 100% van je bundel zit.

Als ik naar je verbruik van de afgelopen jaar kijk zie ik dat je meerdere keren kosten buiten de bundel hebt gemaakt. De hoge facturen van de afgelopen twee maanden staan niet los van je voorgaande 'verbruikspatroon'.
Je had op de hoogte kunnen zijn van de kosten, daar wij dit, naar mijn inziens, meerdere keren duidelijk naar je hebben gecommuniceerd.

Op Mijn Simyo kan je bijvoorbeeld 24 uur per dag terecht om het verbruik tot in detail te bekijken en nagaan hoeveel je van je bundel al verbruikt hebt. Daarnaast heb je maandelijks inzicht in je facturen via de Simyo App. Op deze manier had je vanaf augustus al op de hoogte kunnen zijn over je verbruikskosten en volgens het 'Baas in eigen bundel' concept kunnen kiezen voor een grotere internetbundel.

Ik zie dat je gisteren contact hierover hebt gehad via Twitter. Mijn collega Ruud is zo aardig geweest om, uit coulance, de gemaakte kosten van deze maand en de kosten van de maand november eenmalig te verrekenen met een extra internetbundel.

Heb je zijn e-mail niet ontvangen? Jammer om te zien dat, na al zijn inzet, je het abonnement hebt opgezegd :(

Ik zou je willen vragen om in het vervolg via één kanaal te communiceren. Op deze manier blijft het voor ons en voor jou veel overzichtelijker.

Mocht je nog met vragen zitten dan vernemen wij dat graag.

@koorelle, Scotsman en RicoK; bedankt voor jullie bijdrages en het meedenken.
Reputatie 4
Badge +8
Ik moet wederom zeggen chapeau voor Simyo.
Alweer een coulance regeling; waar vind je dat tegenwoordig nog?
Wat mij wel opvalt is de onnozelheid waarmee men omgaat met zijn of haar bel- en/of internetpretpakket. En nu doel ik niet op dit specifieke geval, mark my words. Het lijkt wel of het eigen verantwoordelijkheids besef niet meer aanwezig is, -of niet is aangeleerd- bij heel veel jonge mensen. Als dit als stuitend wordt gezien Simyo, haal mijn woorden dan maar weg. Ik móést het ergens kwijt hier op het forum.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi koorelle,

Bedankt voor je compliment 😮 Niet iedereen is op de hoogte van hoe zijn of haar telefoon in elkaar zit.

We proberen klanten op verschillende manieren te informeren. Zo kun je op onze site via verschillende blogs en op onze Facebookpagina artikels lezen als 'Nooit meer over je mobiele datalimiet heen' en 'Krijg inzicht in het datagebruik van je apps'. Hopelijk worden mensen onder andere op deze manier bewuster van hun datagebruik en smartphone 😉
Reputatie 4
Badge +8
Het is te hopen Naomi! Aan jullie ligt het in ieder geval niet.
🙂
Reputatie 3
Badge +7
Het is te hopen Naomi! Aan jullie ligt het in ieder geval niet.
:)


Hoi koorelle,

Dat is leuk om te horen. Hopelijk denken meer forumleden daar hetzelfde over 🙂
Hallo, ik ben zeer teleurgesteld in de service van Simyo. De afgelopen 2 maanden zijn mijn buitenbundel kosten zo enorm hoog. Simyo waarschuwt de klanten niet en laat de kosten zo oplopen tot honderden euro's. Als student kan ik deze kosten nooit betalen. De forums staan vol met deze klachten. En ook mijn broertje heeft hetzelfde probleem. Ik ben echt enorm teleurgesteld in Simyo. Helaas heb ik nog niet eerder tijd gehad om hier werk van te maken. Ik zie dit probleem als serieuze oplichtpraktijken en zal mijn familie en vrienden waarschuwen voor Simyo. Ik hoop dat jullie dit op een of andere manier kunnen rechtzetten en verklaren.
Vriendelijke groet,
Nikki


Ik heb geen internet bundel, wilde alleen via wifi internetten maar per abuis wel internet gebruikt omdat mijn telefoon niet goed stond ingesteld. Ik kom daar 3 weken later en dus 60 euro foetsie pas achter. Ik heb nooit enige sms gehad!! Baal hier goed van! En vind het vreemd dat ik geen sms heb gehad, dan had ik het na 1 dag (zeg 10 cent kosten) al kunnen aanpassen....
Reputatie 7

Ik heb geen internet bundel, wilde alleen via wifi internetten maar per abuis wel internet gebruikt omdat mijn telefoon niet goed stond ingesteld. Ik kom daar 3 weken later en dus 60 euro foetsie pas achter. Ik heb nooit enige sms gehad!! Baal hier goed van! En vind het vreemd dat ik geen sms heb gehad, dan had ik het na 1 dag (zeg 10 cent kosten) al kunnen aanpassen....


Hallo, wat vervelend. Ik kan me goed voorstellen dat je hiervan baalt. Echter, zoals je zelf al aangeeft, je hebt geen internetbundel. Om die reden krijg je ook geen waarschuwingssms'jes bij het bereiken van een bepaald verbruik.

Als je geen internet wilt, maar uitsluitend via WiFi, moet je datagebruik op je Mijn Simyo uitzetten. Dan ben je er zeker van dat je geen data zult verbruiken.
Ja dat heb ik nu ook inde gaten!!! , Overal op het forum wordt vermeld door Simyo dat je een sms krijgt bij overschrijding! Blijft wel een beetje achterlijk dat internet gebruiken terwijl je géén bundel hebt, geen overschrijding is in de ogen van SImyo... echt belachelijk!
Reputatie 7
Badge +9
....en om helemaal zeker te zijn zou je ook nog je internetprofiel op je telefoon zelf weg kunnen halen bij dataverbindingen. Dan weet je heel zeker dat je alleen maar via wifi kunt internetten.

Ik snap dat je baalt maar bij de komst van de smartphones is direct ook een stukje eigen verantwoordelijkheid t.a.v. internetten meegekomen.
Simyo had er natuurlijk ook voor kunnen kiezen dat internetten default op uit staat indien je geen bundel hebt. Lijkt mij niet geheel onlogisch. Maar goed... dure leerschool.
Reputatie 7
Badge +9
Vanuit uw oogpunt en vast ook van anderen, valt daar wel wat voor te zeggen. Er zijn mensen die absoluut alleen maar willen internetten via wifi. Bij Simyo gaan ze er vanuit, denk ik, dat er echter meer mensen zijn die wèl willen / zullen internetten via een dataverbinding. Daarom staat het standaard aan.
Nou of Simyo daar van uit gaat is maar de vraag, alles rondom "mijn simyo" wordt gewoon geprogrammeerd. Voor het zelfde geld heeft er een programmeur lopen slapen. Dat geldt zowel voor bepalen van default waardes als voor het feit dat een sms bericht wordt gegenereerd op "bedrag bundel" minus "bedrag gebruik" < 0 i.p.v. het feit dat het "kosten buiten bundel" > 0 is... het is maar net hoe je t programmeert..
Reputatie 6
Badge +10
Ik heb geen internet bundel, wilde alleen via wifi internetten maar per abuis wel internet gebruikt omdat mijn telefoon niet goed stond ingesteld. Ik kom daar 3 weken later en dus 60 euro foetsie pas achter. Ik heb nooit enige sms gehad!! Baal hier goed van! En vind het vreemd dat ik geen sms heb gehad, dan had ik het na 1 dag (zeg 10 cent kosten) al kunnen aanpassen....

Hoi AmelieHagen,

Dat je hier niet blij mee bent snap ik volkomen. Het is uiteraard niet de bedoeling om je zomaar in de val te lokken door je internetinstelling standaard op 'aan' te zetten. Dit is de reden dat we dit meerdere malen communiceren in de e-mails die je van ons ontvangt. Zowel in de welkomst e-mail als in de activatie e-mail.

Daarnaast moet ik wel rechtzetten van wat Rico K aangeeft:

Echter, zoals je zelf al aangeeft, je hebt geen internetbundel. Om die reden krijg je ook geen waarschuwingssms'jes bij het bereiken van een bepaald verbruik.

We hebben namelijk wel degelijk een sms die je hiervoor moet behoeden. Die ontvang je na het gebruik van 5 MB buiten (of zonder) bundel. Deze worden direct van het netwerk gestuurd, dus ik heb even contact met KPN moeten opnemen. Het blijkt door een technische fout dat jij deze sms niet hebt gekregen. Om deze reden komen we je ook tegemoet in de kosten. Ik stuur je per e-mail een uitleg hoe we dit precies gaan verrekenen.

Is het niet vreemd dat je er pas 3 weken later achter bent gekomen? Je hebt in die 3 weken nagenoeg elke dag geïnternet. Ik zou denken dat het op een gegeven moment ook opvalt dat je internet ook buiten wifi gebieden werkt. Was dat bij jou niet het geval 🙂?

Groetjes, Tiury

Hartelijk dank voor het reageren, RicoK en de leon 🙂!
Ha Tiury,
Dank voor het meedenken.
Ik heb dat helaas na 3 weken pas gemerkt omdat ik whatsappjes binnen kreeg terwijl ik buitenshuis was... Bij internetten (15 juli 4 x 8 euro !) was ik in de veronderstelling bij een vriendin op haar wifi mee te liften.. Blijkbaar dus niet.

Nogmaals; Dank voor de tegemoetkoming.
Erg fijn!

Grt Amélie
Ik moet wederom zeggen chapeau voor Simyo.
Alweer een coulance regeling; waar vind je dat tegenwoordig nog?
Wat mij wel opvalt is de onnozelheid waarmee men omgaat met zijn of haar bel- en/of internetpretpakket. En nu doel ik niet op dit specifieke geval, mark my words. Het lijkt wel of het eigen verantwoordelijkheids besef niet meer aanwezig is, -of niet is aangeleerd- bij heel veel jonge mensen. Als dit als stuitend wordt gezien Simyo, haal mijn woorden dan maar weg. Ik móést het ergens kwijt hier op het forum.


Ik heb eens dit topic doorgelezen en kan Koorelle alleen maar gelijk geven. Simyo is heel schappelijk en veel klanten zijn te makkelijk. Ik ben graag kritisch, ook tegen mede klanten maar ben dan weer bang dat het niet gewaardeerd wordt. Maar soms, heel soms wil je wel eens een figuurlijke trap onder de billetjes verkopen en men even terecht wijzen met flinke strenge teksten haha. Want met het vingertje naar de provider wijzen is schijnbaar makkelijker dan in de spiegel kijken. :)

Punt!!

soms, heel soms wil je wel eens een figuurlijke trap onder de billetjes verkopen en men even terecht wijzen met flinke strenge teksten haha. Want met het vingertje naar de provider wijzen is schijnbaar makkelijker dan in de spiegel kijken.

Grote grutto's nog eens aan toe Raytje toch. Wees daar heel voorzichtig mee want in het bijzijn van een zeer kritisch paerdjuh dat het niet altijd met je eens is is dat heel gevaarlijk. Een paerdjuh kan niet alleen jou ook figuurlijke trapjes verkopen maar kan ook figuurlijk steiger(plank)en.

Hij schiet en hij scoort. YAYE....

😃
Maar ik neem aan dat je wel begrijpt wat ik bedoel? :)

Hoe vaak zie je het niet voorbijkomen dat men iets afsluit, zich blijkbaar niet heeft verdiept in hetgeen wat wel en niet wordt aangeboden. Ik noem als voorbeeld buitenland bundels. Die heeft Simyo niet maar men miept wel als ze naar het buitenland gaan en dan klagen dat Simyo ze niet heeft. Ehm hallooo??? Had je moeten bekijken voor je klant werd, niet achteraf gaan zeuren.. En zo kan ik je nog veel meer voorbeelden noemen.. :)

Snappie? 😉
Eerst een stukje tekst van door koorelle geplaatste tekst...
Wat vreemd. Ik krijg netjes een SMS als ik op de helft van mijn Mb's zit. Ben er nog nooit boven geweest, dus daar kan ik niet over mee praten.
Zie ook het antwoord van Ali.

Ik snap je heel goed Raytje, echt wel hoor. Maar jij kent ook mijn gedachtes neem ik aan omtrent bescherming...dataplafond of knijpen, optie bundels bijkopen dat er nu wel is.
Echter de keuze die Simyo nu heeft genomen als veel mensen al een abbo hebben, en veel langer wat dat betreft dan mij, om nu i.p.v. eerst een 1e waarschuwingssms te sturen bij 50 en daarna bij 100%
Nu 1e sms 80 en 2e 100%, een verkleining met maar liefst 30%...deze keuze is gemaakt na mijn en anderen met mij al wat langer geleden gemaakte keuze voor Simyo. Om nu de kans te hebben om op Mijn Simyo bijtijds internet uit te zetten is dus aanzienlijk kleiner geworden, voor 4G nog meer...door de snelheid.
Dus jouw stelling ben ik niet met je eens. En dan bijvoorbeeld de prijs... eerst als voorbeeld 3 eur voor 100 minuten/sms nu 4 eur. Een beetje later de prijsverhoging van 200 MB met nog een euro meer dan eerst.
Samengeteld een verhoging van 2 Eur, dit is in mijn ogen meten met 2 verschillende maten.....
Mag Simyo wel verandering willen aanbrengen en klanten niet tijdens het al langer lopend abbo?

Kritisch zijn naar klanten mag...ben ik ook, maar kritisch zijn naar Simyo mag ook.


Begrijp je mij?

@simyo, dit zal ook gelezen worden....
Dit is allerminst aanvallend bedoelt maar dat ik bij de gang van zaken vragen stel lijkt me duidelijk.
Dus tekst niet verwijderen a.u.b.

Btw. Ik moest ook de groeten doen van dat ene schaepjuh, je weet wel welke. 😃
Ik snap je heel goed Raytje, echt wel hoor. Maar jij kent ook mijn gedachtes neem ik aan omtrent bescherming...dataplafond of knijpen, optie bundels bijkopen dat er nu wel is.


Ik ken ze, en zijn ook wel terecht.. Ik zie dat echter als een eventuele verbetering zoals het bijkopen wat er nu is.

Maar toch zijn dat zaken die je kunt weten voor je iets afsluit. Biedt die ene provider dat aan? Onderzoeken (dankzij de vrije markt ) Doe je dat niet, prima maar dan ook niet achteraf zeuren want je hebt een bewuste keuze gemaakt, dus ook voor wat er wel of niet wordt aangeboden.

Wat ik wil aangeven is dat men zich eerst eens goed moeten verdiepen voor men klaagt. Want vele klachten zijn gewoon ongegrond.

Prijzen en tarieven worden jaarlijks aangepast onder de noemen van een inflatiecorrectie. Daarom snap ik je voorbeeld niet helemaal :? Bedoel je iets anders?

Groeten terug ;)

PS: Volgens mij had ik gelezen dat men kan kiezen voor de sms op 50 of 80%.. Kan ik verkeerd hebben.
De inflatiecorrectie heeft daar niks mee te maken, wanneer andere bundels in verhouding goedkoper worden en inflatiecorrectie is centenwerk...geen eurowerk.
PS: Volgens mij had ik gelezen dat men kan kiezen voor de sms op 50 of 80%.. Kan ik verkeerd hebben.

Helaas...
https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/krijg-ik-een-waarschuwing-als-ik-mijn-bundel-85?c=48

En we blijven groeten, onderhand een volledige dagtaak.:D:D

Ennuh moderator, wanneer je dit leest, wel een levendig topic nietwaar?:D:cool:
Verduidelijk je voorbeeld dan eens aub :)

Want ik betaal als bijna 3 jaar hetzelfde maandelijkse bedrag. Soms iets meer vanwege een buiten de bundel gesprekje..

Er is dus nog nooit zomaar iets aangepast door Simyo.

Er is dus nog nooit zomaar iets aangepast door Simyo.

Nog ff dit Raytje..
Een aantal dingen zijn verandert in positieve zin maar......
Simyo rekent geen inflatiecorrectie en de kleinste bel/sms bundel alsook de kleinste MB bundel zijn in prijs verhoogd.
bel/sms 1 eur en MB 1 Euro.... tesamen 2 euro verhoging)
Lees de reacties maar in dit topic.
https://forum.simyo.nl/officieel-nieuws-acties-verstoringen-59/nieuwe-databundels-andere-nieuwtjes-25026

Zuig het echt niet uit mijn duim.:P:D

Reageer