.

Erg hoog dataverbruik Parkmobile app onder iOS7

  • 5 November 2013
  • 7 reacties
  • 6758 Bekeken

Reputatie 7
Ter informatie:

Inmiddels ben ik er achter wat nu mijn (in verhouding) erg hoge en onverklaarbae dataverbruik genereert onder iOS7 op mijn iPhone5. De oorzaak ligt aan de Parkmobile App. Ik heb op zaterdag 02/11 de datateller in iOS7 op 0 gezet. En vanmorgen gaf de datateller aan dat de Parkmobile app 5,3 MB data heeft verbruikt. Dit is extreem veel in verhouding tot voorgaande parkeertransacties die (onder Android) hooguit enkele tientallen KB's aan data per keer verbruikten. Ter illustratie heb ik de screendumps die dit kunnen onderbouwen bijgevoegd. Ik heb Parkmobile vanmorgen hiervan op de hoogte gesteld en verzocht om een spoedige oplossing.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Interesting.

Ik heb Parkmobile niet (heb er wel van gehoord maar heeft geen nut buiten NL) maar is er niet ergens in de Instellingen iets waardoor je het gedrag van Parkmobile kunt veranderen?
Reputatie 7
Interesting? Ja zeker, maar dan niet graag over mijn rug....:p.

De parkmobile app heeft feitelijk geen instellingen.
Ik zou gebruik kunnen gaan maken van de mobiele website van Parkmobile om zo de app buiten werking te stellen.

Ben wel heel erg benieuwd naar de reactie van Parkmobile. Sowieso waren er problemen met de app na de lancering van iOS7. Deze problemen zouden na enkele updates wel opgelost moeten zijn.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi RicoK,

Bedankt voor deze informatie. Gebruikte je deze app voorheen ook op je Android telefoon? Zo ja, is er dan een verschil te zien in de hoeveelheid dataverbruik met die app?

Groetjes,

Alex
Badge +6
Interesting? Ja zeker, maar dan niet graag over mijn rug....:p.

De parkmobile app heeft feitelijk geen instellingen.
Ik zou gebruik kunnen gaan maken van de mobiele website van Parkmobile om zo de app buiten werking te stellen.

Ben wel heel erg benieuwd naar de reactie van Parkmobile. Sowieso waren er problemen met de app na de lancering van iOS7. Deze problemen zouden na enkele updates wel opgelost moeten zijn.


Hoi RicoK,

Dat is zeker interessant om te delen. Ik wil de app binnenkort ook gaan gebruiken maar als deze zoveel gebruik dan ga ik er nog even goed over nadenken 🙂.
Reputatie 7
Bedankt voor deze informatie. Gebruikte je deze app voorheen ook op je Android telefoon? Zo ja, is er dan een verschil te zien in de hoeveelheid dataverbruik met die app?

Ja, ik gebruikte deze app ook onder Android. Onder Android gebruikte deze app enkele tientallen, misschien een paar honderd KB's, per dag.
Reputatie 7
Hoi RicoK,

Dat is zeker interessant om te delen. Ik wil de app binnenkort ook gaan gebruiken maar als deze zoveel gebruik dan ga ik er nog even goed over nadenken 🙂.


Wat wel kan, dat ga ik, als ik het niet vergeet in het automatisme, morgen doen, is niet met de app parkeren, maar met de link http://m.parkmobile.nl/.
Badge +8
Wat wel kan, dat ga ik, als ik het niet vergeet in het automatisme, morgen doen, is niet met de app parkeren, maar met de link http://m.parkmobile.nl/.

Dat is een optie. Kun je ook een snelkoppelingetje van maken, hè?

Reageer