.

Beantwoord

Erg hoge factuur door internet buiten bundel, wat nu?

  • 28 November 2022
  • 8 reacties
  • 159 Bekeken

  • Beginner
  • 2 reacties

Ik zag zojuist dat ik in een paar minuten een aantal sms'jes heb gekregen dat mijn bundel bijna op was, daarna helemaal op en niet veel later dat mijn nummer is geblokkeerd door de hoge kosten. Op mijn Simyo staat nu dat ik een factuur heb van meer dan €1300!!! Hoe kan dit ineens het geval zijn in zo'n korte tijd?! Ik ben vergeten mijn 4G uit te zetten, maar dit was maar voor niet meer dan een half uur. Blijkbaar zijn de kosten voor internetgebruik buiten de bundel erg hoog opgelopen zonder dat ik dit wist. Kan hier iets aan gedaan worden?

Ik ben een student en kan dit bedrag niet zomaar betalen. Hopelijk is er een oplossing voor bovenstaand probleem.

 

icon

Beste antwoord door Roeqajja 29 November 2022, 11:17

Bekijk originele reactie

8 reacties

Ik heb mijn 4G niet langer dan een half uur per ongeluk aan laten staan, dus ik snap niet waar dit hoge bedrag vandaan komt. 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @L03,

Bedankt voor je bericht. Jeetje, wat erg dat je zulke hoge kosten hebt gemaakt buiten de bundel! Ik kan me goed voorstellen dat je hiervan geschrokken bent.

Zodra je internetbundel op is, sturen wij 2 waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je bundel. Ik raad aan om in het vervolg goed op deze sms’jes te letten! Hierin vermelden wij dat je €0,15 cent per MB betaald zodra je internetbundel op is en dat je het best verder via wifi kunt internetten of MB's bijkopen via Mijn Simyo. Wij kunnen niet zien waar je MB's aan zijn verbruikt vanwege de privacywetging, maar dit kun je soms wel terugvinden in je telefoon zelf. Afhankelijk van welk toestel je hebt.

Op onze website hebben wij eventueel een blog met databesparingstips, misschien komt dit van pas in de toekomst.