.

Beantwoord

Er zijn veel MB's verbruikt. Wat nu?

  • 17 September 2018
  • 2 reacties
  • 119 Bekeken

Hallo,

Mijn probleem is best simpel eigenlijk, ik leef in een klein studentenflatje zonder wifi en heb dus 4000 MB aan data ter compensatie voor dit probleem elke maand. Nou werd ik gisteren wakker en ik dacht "verrek? Wat is dit nou!." Ik was namelijk opeens al mijn data kwijt. Ik was dus gaan slapen met mijn data aan (zoals altijd, want dan haal ik whatsappjes gewoon binnen terwijl ik slaap) en zodra ik wakker werd een paar uur later schrok ik mij een ongeluk want ik was opeens mijn overige 3.330 MBs kwijtgeraakt in de span van een paar uur. uiterst vervelend een raar.

Blijkbaar ging de voorgeprogrammeerde app "Flipboard" helemaal haywire toen ik mijn 4 uur durende schoonheidsslaapje goed benutte en heeft ff 3 GB aan data opgeharkt aan achtergrondprocessen… ACHTERGRONDPROCESSEN! Ik heb meteen de app eraf gegooid natuurlijk (niemand gebruikt flipboard sws echt een zielig overbodige en nutteloze app), maar ik vraag mij toch wel af hoe dit in godsnaam gebeurd is? Ik slaap altijd met data aan en dit is de eerste keer dat dit gebeurd, de instellingen van flipboard stonden ook niet verkeerd ofzo dat kan het niet zijn geweest.

Ik zou wel graag antwoord hierop hebben aangezien ik nou wel een paar MB's heb moeten bijkopen aangezien ik geen wifi heb thuis en wel bereikbaar wil zijn. Ik ben ook al zo'n 50 euro buiten mijn buidel moeten gaan en ik ben nou zeer gelimiteerd voor de rest van de maand… is wel echt vervelend… Hoe kan flipboard dit nou zomaar doen? Ik kan mijn MB's niet meer terugkrijgen zeker en hoe zorg ik er volgende maand voor dat dit niet WEER gebeurd?

Groetjes,
Arme student
icon

Beste antwoord door Jihane 18 September 2018, 17:01

Bekijk originele reactie

2 reacties

Apps zijn vrij om internet te gebruiken zodra jij hier de mogelijkheid tot geeft. Je schrijft bijvoorbeeld dat je het internet aan laat als je slaapt. Dit is zeer onverstandig, je ziet het resultaat.

Het advies, helemaal omdat je geen wifi hebt, om het internet uit te zetten als je slaapt. Die Whatsapp berichten komen ook binnen als je het internet weer aan zet.

Als je even aangeeft welke telefoon je hebt kunnen we gerichter adviseren.

Lees ook deze blog eens door.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Sniepster,

Welkom op het Simyo Forum!

Ai, dat is natuurlijk heel erg schrikken! Ik kan me goed voorstellen dat dit een zeer onprettige verrassing is, zeker als je geen wifi-verbinding thuis hebt. Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie inderdaad dat je 500 MB's hebt bij gekocht. Daar heb je natuurlijk niet voldoende aan! Ik heb 1000 MB's voor je toegevoegd, zodat je weer even vooruit kunt. Deze MB's kun je uitpakken door in te loggen op Mijn Simyo en te klikken op het cadeautje dat je ziet verschijnen.

Ik sluit me ook helemaal aan bij Ray: het is echt verstandiger om je 4G uit te zetten terwijl je slaapt. Je app-berichtjes komen dan aan zodra je je internet aanzet 's morgens. Daar hoef je je geen zorgen over te maken.

Ook wil ik je dit blog meegeven! Je kunt hier tips vinden om je dataverbruik zo laag mogelijk te houden.

Heb je hier iets aan?

@ Ray, dankjewel voor je reactie! :D

Groetjes,
Jihane

Reageer