.

Beantwoord

De internetsnelheid zoals vermeld op de Simyo site voor sim only is 14.4 Mbps.

  • 10 August 2013
  • 18 reacties
  • 832 Bekeken

Badge
  • Actief Simyaan
  • 53 reacties
Mijn vraag is kijkend naar bovenstaande vermelding waarom wij dan nog steeds op 2.0 Mbps zit.
Er staat duidelijk vermeld dat de snelheid voor downloaden 14.4 Mbps is. Er wordt zelfs aangehaald dat het een KPN netwerk betreft. Dus dat zit dus goed, alleen de snelheid nog.
icon

Beste antwoord door Alex 12 August 2013, 16:33

Bekijk originele reactie

18 reacties

Reputatie 1
Badge +2
De remedie is om je internet uit en opnieuw aan te zetten op je persoonlijke pagina. Wanneer dit niet helpt, dan weet ik het ook niet. Ik haal sinds de snelheidsverhoging rond de 8 Mbps download. Heel netjes. Het verschil tussen 8 en 14 is nauwelijks merkbaar in de praktijk vind ik.
Reputatie 7
Badge +9
:mad: Hallo !!..... Hier (rand randstad) zit ik slechts op down 3,41 Mbps en up 0,66 Mbps. Wel 4-5 streepjes. Dus goede verbinding. Gemeten met de speedtest.net app en meerdere malen. 
Heb de schuif internet minstens 10 minuten uit gehad en de iPhone ook opnieuw opgestart want, na afwezigheid van twee weken buitenland, pakte 'ie 3G ook niet meer.

Mooie boel, Simyo! Ik zeg me abbolument op! :mad:
Badge
Ik lees zelfs reacties van ruim 2 weken geleden over deze update. De een wel de ander niet. Wat mij nu op dit moment het meeste verbaast dat ik geen enkele reactie binnen die periode van zeg 2 weken van onze moderators lees. Alex, is het nu geen tijd om de echte vaste cq langdurige ABO leden uit het ongewisse helpen. Het bevreemd mijnheer dat ik kan opmaken uit reacties op het forum draver met twee maten wordt gewerkt bij Simyo. Nu de moderators graag.
Reputatie 7
Badge +9
Mijn vraag is kijkend naar bovenstaande vermelding waarom wij dan nog steeds op 2.0 Mbps zit.
Er staat duidelijk vermeld dat de snelheid voor downloaden 14.4 Mbps is. Er wordt zelfs aangehaald dat het een KPN netwerk betreft. Dus dat zit dus goed, alleen de snelheid nog.


Beste Beko, kijk eerst eens op de dekkingskaart van KPN wat je op jouw postcode aan maximale!!!! snelheid kunt halen.
Badge
Fransen, slapen doen wij op deze postcode in bed. Laatste keer dat ik les heb gehad is op de IVA.
Badge +1
Mijn vraag is kijkend naar bovenstaande vermelding waarom wij dan nog steeds op 2.0 Mbps zit.
Er staat duidelijk vermeld dat de snelheid voor downloaden 14.4 Mbps is. Er wordt zelfs aangehaald dat het een KPN netwerk betreft. Dus dat zit dus goed, alleen de snelheid nog.


Wat franswon ook zegt. kijk op de dekkingskaart van kpn op de meeste plekken haal je maar 7.2 mbps. of mischien dat kpn onderhoud aan het verichten is op jou postcode.
Badge
U valt in herhaling.
Reputatie 1
Badge +2
Geweldige actie, ik haal de beloofde snelheid vlot, maar natuurlijk niet overal.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi allemaal,

De snelheidsverhoging voor al bestaande Simyo klanten kan worden aangewakkerd door de optie 'internet op je mobiel' uit te zetten en na 10 minuten weer aan te zetten. Dat staat hier inderdaad al aangegeven.

Mocht je nog steeds geen verbinding sneller dan 2.0 mb bereiken dan ben ik benieuwd naar wat voor telefoon je gebruikt en of je deze snelheid op 1 of meerdere postcodes haalt.

@Beko. Vervelend dat jij nog geen hogere snelheid ervaart. Ik zie namelijk wel dat je de juiste stappen hebt gevolgd om de verhoging te activeren. Kan jij mij voorzien van deze informatie? Dan neem ik contact op met de technische dienst.

Groetjes,

Alex
Reputatie 7
Badge +9
  zit ik slechts op down 3,41 Mbps en up 0,66 Mbps. Wel 4-5 streepjes. Dus goede verbinding. Gemeten met de speedtest.net app en meerdere malen. 


Ik kom ook niet veel verder dan dit. :(
Reputatie 7
Badge +9
Down zit ik heel goed, up wat minder 12,72 om 0,94
Reputatie 7
Badge +9
Trap jij bij op een fiets ofzo, Frans? Welke app gebruik je om te meten? 😕
Reputatie 7
Badge +9
Met in beide benen wat metaal en plastic helpt het fietsen niet hoor, ik gebruik TestInternet snelheid, een Android-app.
Badge +6
Hoi allemaal,

Wat ook belangrijk is om te weten is dat de vermeldde snelheid de maximaal haalbare snelheid is op het netwerk.

Welke snelheid je daadwerkelijk haalt, is afhankelijk van 1) hoe ver je van de mast af bent en 2) hoe druk het is op het netwerk 🙂.
Reputatie 7
Hoi allemaal,

Wat ook belangrijk is om te weten is dat de vermeldde snelheid de maximaal haalbare snelheid is op het netwerk.

Welke snelheid je daadwerkelijk haalt, is afhankelijk van 1) hoe ver je van de mast af bent en 2) hoe druk het is op het netwerk 🙂.


En niet te vergeten!!!!, niet alle telefoons ondersteunen de maximale snelheid van 14,4 Mbps. Zo haalt mijn Huawei Ascend G300 maximaal 7,2 Mbps.
Reputatie 7
Badge +9
Uhm...via Wifi komt de iPhone niet verder dan 33 Mbps down. (abonnement = 60 Mbps down)

Maar, via het mobiele netwerk haalt 'ie amper tussen de 2 en 4 Mbps down en niet meer dan 0,6 Mbps up. Ik zal ook nog eens op meer punten testen. Ik weet dat ik hier thuis in een groen gat zit maar wel in een grote stad. Dus dat er nog niet eens de helft gehaald wordt van de max. snelheden, valt me tegen.
Het ligt niet aan de iPhone, want een andere foon met Simyo kaartje :rolleyes: komt ook niet verder. 
Reputatie 7
Badge +9
Ik stop ermee.:p. Het zal me verder boeien.  De meetresultaten zijn heel wisselend. In een straal van een kilometer variërend van down 2 Mbps tot bijna 9 Mbps. Voor het surfen maakt het niet zo verschrikkelijk veel uit. Dat gaat ook met 2 vlot genoeg.  En downloaden van apps doe ik alleen via WiFi.
Reputatie 5
Badge +11
Soms is stoppen maar beter, de leon ;)

Als je op de dekkingskaart kijkt, zie je dat 14.4 nog 'best wat gaatjes' vertoont... Verder heeft 98% van NL max. 7.2 Mbps, wat in mijn ogen zeer acceptabel is.

In jouw postcode kan het inderdaad per straat schelen, hoe hoog de snelheid uitvalt. Maar dat is sowieso al wel in stedelijk gebied ivm bebouwing etc.

Reageer