.

Beantwoord

Bundel leeg: late waarschuwings sms

  • 19 October 2013
  • 3 reacties
  • 335 Bekeken

Badge
Gister kreeg ik om 19.47 uur een sms van Simyo met de boodschap dat mijn internet (500 mb) bundel voor 75% is verbruikt.
Dit verbaasde mij al enigzins, omdat het nog maar de 19e van de maand is.
Vervolgens kreeg ik om 20.54 uur een sms dat mijn bundel voor 100% is verbruikt.
Dat verbaasde me nog meer.

Is het zo dat deze sms'jes enorm vetraagd worden verzonden?
Het lijkt me overigens erg vreemd dat meer dan 25% van mijn bundel binnen een dag wordt verbruikt.
Ik had helaas alleen een KPN mb meter geïnstalleerd, maar die heeft nooit goed gewerkt (gaf altijd een lager verbruik aan).

Ik heb overigens een Iphone 5.
Ik lees overal op internet dat het vaker gebeurt dat een Iphone ineens extreem veel data gebruikt wat leidt tot honderden euro's aan extra kosten.
Bij mij is dit gelukkig nog slechts € 8,22. Ik hoop dat dit bedrag klopt.

Kan iemand van Simyo misschien het één en andere nakijken over een oorzaak van dit verhaal?
icon

Beste antwoord door Alex 21 October 2013, 13:34

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hoi feenstra,

Hoewel het pas de 19e van de maand was, zie ik inderdaad dat je mb's voor deze maand verbruikt zijn. Het bedrag klopt. Ik heb even naar je verbruik gekeken. Deze maand zitten er wel een paar internetsessies tussen waarbij je veel mb's verbruikt. 18/10 is wat dat betreft een uitschieter. Weet je zelf wellicht nog welke apps je toen hebt gebruikt?

Helaas kan ik het niet zien. Het verbruik wordt altijd met een vertraging verwerkt. Hierdoor is het mogelijk dat je de waarschuwings sms wat later ontvangt. Dat kan natuurlijk vervelend zijn. Daarom raad ik je aan om je verbruik altijd goed in de gaten te houden.

Ik zou de datacounter Onavo downloaden. Daarmee kun je o.a. controleren waar je mb's aan op gaan (m.a.w. je kunt per app bekijken hoeveel mb's je ermee verbruikt).

Heb je wat aan deze informatie?

Groetjes,

Alex
Badge
Hallo Alex,

Ik heb inderdaad wel youtube filmpjes bekeken op een plek waar zo nu en dan wifi wegvalt. Dan vermoed ik dat dat de oorzaak is.
Dan worden de waarschuwings smsjes dus iets vertraagd verzonden blijkbaar.
Ik heb nu een app geïnstalleerd die ook waarschuwingen geeft.

Bedankt voor de informatie.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi feenstra,

Zo'n app is erg handig. Ik gebruik 'm zelf ook. Hier op het forum zijn er ook een hoop leden die zo'n app gebruiken.

Reageer