Ik ben de zoveelste klant (heb het forum bekeken), die wat mij betreft gewoon wordt beetgenomen. Mijn zoon was vanmidag op de schaatsbaan.Krijgt om 1430 een appje met je bent buiten je bundel en heeft daarna in 5 min 80 euro verbrast en na een half uur rnog een keer. Telkens pakketjes van 60mb. Waren volwassenen bij die kunnen bevestigen dat ie aan hetschaatsen was. Een snap en een site voor verlichting hebben opeens 800mb verbruikt. Gek toch dat je normaal met 4gb een maand doet en zodra je buiten je bundel in NL bent binnen een tijdbestek van een kwartier (zonder youtube of andere fims) 180 (179,88) euro lichter bent?? Stop gewoon met deze bullshit en haal dit uit je business model en zet inet gewoon uit als kids of wie ook er buiten komt, zoals KPN en tele2 ook doen. Dit is gewoon echt niet ok Het kan zonder youtube niet en hij zat ook niet op spotify. Tenslotte hij heeft tegoed gecontroleerd en dat was 600mb op de site. Hoe dan?? als het zo erg achterloopt dan heb je je proces niet op orde. Ik voel me hier door echt beetgenomen en verwacht echt een normale tegemoedkoming.
Beste antwoord door Groentjuh
Allereerst: Ik ben enkel een behulpzame klant. Moderatoren zijn Simyo medewerkers.
Krijgt om 1430 een appje met je bent buiten je bundel en heeft daarna in 5 min 80 euro verbrast en na een half uur rnog een keer.
Als je de SMS krijgt, dat je databundel op is, heb je 3 mogelijkheden:
- Zet internet (op mijn simyo) uit
- Neem een extra 500MB bundel
- Doe niets en betaal het buiten de bundel tarief per MB.
De laatste optie raad ik nooit iemand aan, want dan kun je inderdaad een hoge rekening krijgen.
Telkens pakketjes van 60mb.
Het netwerk van KPN/Simyo splits grote datasessie op een blokken van ongeveer 60MB.
Een snap en een site voor verlichting hebben opeens 800mb verbruikt.
Mogelijk kan je met de tips in dit blog inzien waar dit dataverbruik vandaan komt. Die gegevens worden niet door Simyo, maar door je toestel en per app gemeten.
Gek toch dat je normaal met 4gb een maand doet en zodra je buiten je bundel in NL bent binnen een tijdbestek van een kwartier (zonder youtube of andere fims) 180 (179,88) euro lichter bent??
Die 180 euro is 1199,2MB aan data. De prijzen buiten de bundel zijn gewoon gigantisch veel duurder dan binnen de bundel. Met de snelheid van het 4G netwerk is 1199,2MB binnen enkele minuten te verbruiken.
Tenslotte hij heeft tegoed gecontroleerd en dat was 600mb op de site. Hoe dan?? als het zo erg achterloopt dan heb je je proces niet op orde.
De website en app lopen achter. De SMS is real-time.
Stop gewoon met deze bullshit en haal dit uit je business model en zet inet gewoon uit als kids of wie ook er buiten komt, zoals KPN en tele2 ook doen.
Simyo heeft op dit punt hele slechte voorwaarden. Dat is iets dat ik al jaren roep, maar tot nu toe is afsluiten/snelheid verlagen nog steeds niet mogelijk. Wat jij hier zegt is echter onjuist. KPN zet internet niet uit, maar verlaagt de snelheid tot 64kbps/64kbps. Tele2 sluit inderdaad wel internet af.
Ik [...] verwacht echt een normale tegemoedkoming.
Alleen een moderator kan daar naar kijken. Soms wordt coulance gegeven. Daarvoor zal per privébericht contact opgenomen worden door een moderator.
Tips voor nu: Lees je in over hoogverbruik en neem de tips door uit dit blog en probeer daarmee te voorkomen dat dit nogmaals gebeurd in de toekomst.