.

Beantwoord

Buiten bundel - waarom stopt Simyo het internet niet?

  • 26 December 2019
  • 23 reacties
  • 15700 Bekeken

Reputatie 2

Ik ben de zoveelste klant (heb het forum bekeken), die wat mij betreft gewoon wordt beetgenomen. Mijn zoon was vanmidag op de schaatsbaan.Krijgt om 1430 een appje met je bent buiten je bundel en heeft daarna in 5 min 80 euro verbrast en na een half uur rnog een keer. Telkens pakketjes van 60mb. Waren volwassenen bij die kunnen bevestigen dat ie aan hetschaatsen was. Een snap en een site voor verlichting hebben opeens 800mb verbruikt. Gek toch dat je normaal met 4gb een maand doet en zodra je buiten je bundel in NL bent binnen een tijdbestek van een kwartier (zonder youtube of andere fims) 180 (179,88) euro lichter bent?? Stop gewoon met deze bullshit en haal dit uit je business model en zet inet gewoon uit als kids of wie ook er buiten komt, zoals KPN en tele2 ook doen. Dit is gewoon echt niet ok Het kan zonder youtube niet en hij zat ook niet op spotify. Tenslotte hij heeft tegoed gecontroleerd en dat was 600mb op de site. Hoe dan?? als het zo erg achterloopt dan heb je je proces niet op orde. Ik voel me hier door echt beetgenomen en verwacht echt een normale tegemoedkoming. 

icon

Beste antwoord door Groentjuh 27 December 2019, 09:50

Bekijk originele reactie

Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

23 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Allereerst: Ik ben enkel een behulpzame klant. Moderatoren zijn Simyo medewerkers.

Krijgt om 1430 een appje met je bent buiten je bundel en heeft daarna in 5 min 80 euro verbrast en na een half uur rnog een keer.

Als je de SMS krijgt, dat je databundel op is, heb je 3 mogelijkheden:

  • Zet internet (op mijn simyo) uit
  • Neem een extra 500MB bundel
  • Doe niets en betaal het buiten de bundel tarief per MB.

De laatste optie raad ik nooit iemand aan, want dan kun je inderdaad een hoge rekening krijgen.

Telkens pakketjes van 60mb.

Het netwerk van KPN/Simyo splits grote datasessie op een blokken van ongeveer 60MB.

Een snap en een site voor verlichting hebben opeens 800mb verbruikt.

Mogelijk kan je met de tips in dit blog inzien waar dit dataverbruik vandaan komt. Die gegevens worden niet door Simyo, maar door je toestel en per app gemeten.

Gek toch dat je normaal met 4gb een maand doet en zodra je buiten je bundel in NL bent binnen een tijdbestek van een kwartier (zonder youtube of andere fims) 180 (179,88) euro lichter bent??

Die 180 euro is 1199,2MB aan data. De prijzen buiten de bundel zijn gewoon gigantisch veel duurder dan binnen de bundel. Met de snelheid van het 4G netwerk is 1199,2MB binnen enkele minuten te verbruiken.

Tenslotte hij heeft tegoed gecontroleerd en dat was 600mb op de site. Hoe dan?? als het zo erg achterloopt dan heb je je proces niet op orde.

De website en app lopen achter. De SMS is real-time.

Stop gewoon met deze bullshit en haal dit uit je business model en zet inet gewoon uit als kids of wie ook er buiten komt, zoals KPN en tele2 ook doen.

Simyo heeft op dit punt hele slechte voorwaarden. Dat is iets dat ik al jaren roep, maar tot nu toe is afsluiten/snelheid verlagen nog steeds niet mogelijk. Wat jij hier zegt is echter onjuist. KPN zet internet niet uit, maar verlaagt de snelheid tot 64kbps/64kbps. Tele2 sluit inderdaad wel internet af.

Ik [...] verwacht echt een normale tegemoedkoming. 

Alleen een moderator kan daar naar kijken. Soms wordt coulance gegeven. Daarvoor zal per privébericht contact opgenomen worden door een moderator.

Tips voor nu: Lees je in over hoogverbruik en neem de tips door uit dit blog en probeer daarmee te voorkomen dat dit nogmaals gebeurd in de toekomst.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Peter,

 

Welkom op het Simyo Forum, ondanks dat je om deze vervelende reden hier terecht bent gekomen. 

 

Ik kan me voorstellen dat jullie je op deze manier "belazerd" voelt, dit is natuurlijk niet wat Simyo wilt of voor staat. Simyo houdt je op de hoogte door je op tijd sms'jes te sturen over je verbruik, het is jouw eigen verantwoordelijkheid hier iets mee te doen (mb's bijkopen of de mobiele data uitzetten). Ik kan me voorstellen dat je graag wilt weten waar de mb's aan zijn verbruikt, dit kan ik wegens de privacywet niet inzien. Je kan dit wel achterhalen aan de hand van deze link, je simkaart kan namelijk niet op eigen houtje mb's verbruiken. Het is daarom belangrijk om te achterhalen wat er is gebeurd in je toestel. 

 

Daarnaast wil ik inderdaad zeggen dat het verbruik wat je op Mijn Simyo kan zien, altijd een paar uur achter loopt. Er word hier altijd aangegeven tot welk tijdstip het verbruik is bijgewerkt, de sms'jes die je ontvangt zijn hier in leidend. Ik raad je aan te achterhalen in het toestel waar de mb's aan zijn verbruikt, je kan op sommige toestellen ook een dataplafond instellen. Misschien is dat handig om te doen.

 

Bedankt Groentjuh voor de aanvullende antwoorden!

 

Mocht ik je verder ergens bij kunnen helpen dan hoor ik het graag van je.

 

Groetjes,

Daisy

Voel mijn gewoon ook belazerd! 

  • Mijn bundels€ 22,-
  • Kosten buiten mijn bundels€ 540,10
  • Totaal te betalen€ 562,10

Hoe kan dit ! Wij hebben limiet op de toestel! En wij hebben groot pakket 10 GB+ 

Waar slaat dit op! 

Reputatie 7
Badge +9

Voel mijn gewoon ook belazerd! 

  • Mijn bundels€ 22,-
  • Kosten buiten mijn bundels€ 540,10
  • Totaal te betalen€ 562,10

Hoe kan dit ! Wij hebben limiet op de toestel! En wij hebben groot pakket 10 GB+ 

Waar slaat dit op! 


Ik zie dat je hier ook hetzelfde hebt geplaatst. Moderatoren lezen alles reacties, dus één keer plaatsen is genoeg.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Teleurstelling,

 

Zoals eerder benoemd in dit topic stuurt Simyo je op tijd een sms'je om je te informeren wanneer je bundel bijna op is en wanneer deze helemaal op is. Het is dan je eigen verantwoordelijkheid om het internet uit te zetten of een bundel bij te kopen, of anders eventueel verder te internetten voor €0,15 per MB. Het is altijd mogelijk om en betalingsregeling te treffen, hiervoor kan je altijd contact met ons opnemen. 

 

Ik kan me voorstellen dat het super zuur is dat je zulke hoge kosten hebt gemaakt, weet je wel waar het aan verbruikt is? Anders kan je deze link even doornemen: https://www.simyo.nl/blog/krijg-inzicht-het-datagebruik-van-je-apps/. Mocht ik nog iets anders voor je kunnen doen, hoor ik het graag van je. 

 

Groetjes,

Daisy

Voor mij reden om over te stappen naar Youfone. Daar kun je wel een datalimiet instellen. Vooral ook handig voor onze kinderen. Wij hadden ook ineens een rekening van € 67,- te pakken. SMSje gemist, omdat ik een trektocht te paard deed, en dan kijk je niet continu op je telefoon. Hoezo Simyo de beste provider?

 

Providers worden op meerdere punten beoordeeld. Daar volgt een beoordeling op. U werd op school toch ook niet op maar 1 vak beoordeeld? 😉

Wel is het zo dat de vraag naar het instellen van een plafond er al een tijdje is. Simyo doet hier (voorlopig) niet aan. 

Verder ben ik altijd van mening geweest dat men van te voren hadden kunnen weten welke diensten geleverd worden. Dat geldt ook voor een plafond. U hebt nu zelf uitgezocht dat Youfone wel een plafond heeft. Waarom niet voor u klant bij Simyo werd? 

 

Fijne dag verder 🙂

 

Graag vraag ik uw aandacht voor het volgende:

Mijn beide dochters van 10 jaar (het is een tweeling) hebben een Simyo abonnement voor 16,- per maand.

Nu zijn wij ons gisteren rot geschrokken. Blijkbaar heeft een van hen in een paar dagen tijd een rekening opgebouwd van ruim 250,- omdat zij over haar data limiet heen is gegaan. De ander dochter was logeren bij een vriendinnetje. Daar speelt het probleem gelukkig niet.

Mijn dochters gebruiken het internet voornamelijk thuis via Wifi. Wij zijn er door dit plotselinge hoge verbruik achter gekomen dat onze Wifi kennelijk niet goed werkt. Hierover heb ik reeds contact  gehad met onze provider Ziggo. Er komt woensdag een monteur om dit op te lossen. Maar helaas is het kwaad al geschied.

De waarschuwingen dat haar bundel bijna op was heeft mijn dochter niet opgemerkt. Zij wist niet beter of zij gebruikte de Wifi en zij was zich er niet van bewust dat haar bundel bij gebruik  binnenshuis op kon raken. Mijn partner heeft een familielink op zijn Samsungtelefoon zodat hij enig toezicht heeft op wat er allemaal gebeurd met de telefoons. Helaas heeft hij geen waarschuwing of iets dergelijks gekregen dat zij zulke enorme internetkosten aan het maken was.

De hoge kosten die zij nu ineens heeft staan niet in verhouding tot het abonnement van 16,-.  Het was fijn en redelijker geweest als Simyo eerder was overgegaan tot het blokkeren van de telefoon.

Mijn dochter is heel verdrietig en voelt zich enorm schuldig. Zij leert een harde en dure les. Ik heb haar uitgelegd dat Simyo er volgens mij niet op uit is om haar abonnees voor de gek te houden om op die manier aan geld te komen.

Graag zou ik met u in contact komen om te kijken of Simyo ons tegemoet kan komen.

Bij voorbaat dank voor uw reactie.

MvGr,

Paulien en Tess

Reputatie 7

@tessenpaulien Wat een treurig bericht :(. Ik heb zelf ook een dochter met in ongeveer dezelfde leeftijd, bij wie het ook zou kunnen gebeuren en ik voel en leef met jullie en je dochter mee.
Dit ‘probleem’ speelt helaas regelmatig. Simyo is gelukkig een uiterst coulante provider en komt vast en zeker met een passende oplossing. Een moderator = Simyo medewerker zal hierop reageren.

Wat betreft de blokkade, waar ook regelmatig om wordt gevraagd, deze is er niet en ik weet ook niet of deze gaat komen…..

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Paulien en Tess,

 

Wat sneu! Ik kijk graag even mee of ik iets kan betekenen, kun je mij een privébericht sturen met de gegevens van de aansluiting?

 

Groetjes,

Daisy

Dag Daisy,

 

hoe kunnen wij jou een privé bericht sturen? 
 

groet,

paulie 
 

 

Reputatie 7
Badge +9

@tessenpaulien, je kunt @Daisy een privébericht sturen door op deze link te klikken.

Reputatie 7

@tessenpaulien Een PB/PM kun je versturen door op de naam te klikken, in dit geval de naam van @Daisy en dan in het volgende scherm ‘Verstuur privébericht’ te klikken.

Dank! 

Reputatie 7
Badge +6

Thanks voor je hulp groentjuh en ricoK!

Dank jullie wel allemaal. Simyo heeft het keurig opgelost

Helaas zo jammer, zit je via camping wifi filmpje te kijken…. valt de wifi uit. Helaas hing de telefoon aan de laptop en ging hij keurig via mijn mobiel verder. Aangezien er dual sim inzit hadden we niets in de gaten. Abbo van 11 pleuro, ineens stilstaand beeld en rekening opgelopen tot 225 euro voor slechts 1500mb... 

Graag wil ik weten wat simyo voorstelt… de tweede kaart is kpn in de gsm maar die rekenen geen buitenbundelkosten van een absurde 0,35 euro per mb. Ben net bij Simyo maar zonder oplossing ook weer weg… dit slaat nergens op... 

Helaas gaat dit na wat research al jaren bij Simyo. Ben zelf ondernemer maar dit riekt naar oplichting.

Een bestolen klant 😠

Reputatie 7
Badge +9

Helaas zo jammer, zit je via camping wifi filmpje te kijken…. valt de wifi uit. Helaas hing de telefoon aan de laptop en ging hij keurig via mijn mobiel verder. Aangezien er dual sim inzit hadden we niets in de gaten. Abbo van 11 pleuro, ineens stilstaand beeld en rekening opgelopen tot 225 euro voor slechts 1500mb... 

Graag wil ik weten wat simyo voorstelt… de tweede kaart is kpn in de gsm maar die rekenen geen buitenbundelkosten van een absurde 0,35 euro per mb. Ben net bij Simyo maar zonder oplossing ook weer weg… dit slaat nergens op... 

Helaas gaat dit na wat research al jaren bij Simyo. Ben zelf ondernemer maar dit riekt naar oplichting.

Een bestolen klant 😠

In principe hoeft Simyo hier niets mee. Je hebt het verbruikt en weet ook waardoor. Ja Simyo rekent inderdaad hoge bedragen buiten de bundel waar KPN de verbinding knijpt. Het is bij Simyo als klant dan ook praktisch noodzakelijk om zelf maatregelen te nemen als je geen torenhoge rekening wilt. Tips daarvoor staan in deze blog.

Ik weet als forum expert (= behulpzame klant) dat er coulance bestaat. Dat is echter enkel coulance en geen verplichting! Het helpt je misschien deze keer uit de brand, maar een eventuele volgende keer niet. Ik zie Simyo ook niet in de nabije toekomst ook maar iets aan deze situatie veranderen, dus als deze situatie niet bij jou past: Neem een andere provider.

Al letterlijk jaren vragen diverse forum experts om dit te wijzigen, echter gebeurd dat niet. Mijn verwachting is dat dat dan ook voorlopig niet gaat gebeuren!

Een moderator (=Simyo medewerker) zal naar jouw situatie kijken en aan je terugkoppelen.

Zal mij benieuwen tot nu toe reageren ze niet… weet wel dat indien ik het in de gaten had gehad het niet was gebeurd. Helaas blokkeren ze je sim pas bij een rekening van ruim 200 euro. Waarde mb’s als je ze bijkoopt 15 euro max…..

 

Erg sneu... i

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Huihol,

 

Super balen dat je veel kosten hebt gemaakt, ik kijk graag even mee of ik iets voor je kan betekenen.

Kun je mij een privébericht sturen met jouw telefoonnummer en adresgegevens?

 

Groetjes,
Daisy

Hier hetzelfde probleem: denk je het goed geregeld te hebben, hebben we ineens een rekening van bijna €150 omdat mijn dochter de waarschuwingsappjes niet snapt! Uiteraard willen we dit niet nog eens, en zijn nu aan het kijken welke provider wel deze limiet heeft! Echt een tekortkoming van Simyo!!

Beste @Marloes01 

Als FE (Forum Experts - helpende, betrokken klant) pleiten we al jaren op zijn zachtst gezegd voor iets beters. Een betere bescherming. 

Op zijn zachtst gezegd ben ik ook geen fan van het huidige systeem en begrijp dat jullie je oriënteren op een andere provider.

Maar even uit interesse wat voor telefoon, merk en type heeft jullie dochter?

 

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Marloes01,

 

Ik snap dat dit niet bewust gebeurd is. Ik kijk graag even mee of ik eventueel iets voor je kan betekenen, kun je mij een privébericht sturen met het telefoonnummer en adresgegevens?

 

Groetjes,

Daisy