.

Beantwoord

Blackberry diensten werken niet

  • 25 November 2012
  • 18 reacties
  • 813 Bekeken

Badge
Ik had laatst een BB bundel aangeschaft voor mijn zoon. Ik kreeg daarbij mijn simkaart via de post, die had ik meteen geactiveerd, ik maakte ook gebruik van nummerbehoud. Zijn nummer weer terug gezet. Maar ik kan niet pingen en de internet diensten (zoals whats app) doen het alleen binnenshuis. dit abonnement juist voor hem hem voor het pingen afgesloten en dat ik hem ook buiten met een Appje kan bereiken. Weet iemand hiervan meer?
icon

Beste antwoord door Alex 29 November 2012, 10:08

Bekijk originele reactie

18 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum dhekelaar,

Volgens onze gegevens staat je aansluiting goed op het netwerk. Ik zie ook dat je verbinding hebt kunnen maken met internet. Ik heb voor de zekerheid een netwerk hersteld uitgevoerd. Kun je daarom je toestel even uit/aan zetten en laten weten of het nu pingen nu wel werkt?

Groetjes,

Alex
Badge
Telefonisch krijg ik jullie niet aan de lijn dus hopelijk lukt het via deze weg.
Mijn zoon heeft een abonnement bij jullie. Nu wil hij bv radio 538 of shazem op zijn telefoon zetten. Het downloaden lukt prima maar als je dan bv radio 538 wil openen verschijnt er dit:

Er zijn momenteel geen vermeldingenin het servicegericht voor de browserconfiguratie van uw apparaat.
Neem contact op met uw netwerkprovider om de browser op uw apparaat in te schakelen.

Kan iemand hier bij helpen????
Badge
Hoi Alex, bedankt dit werkt ja. Alleen zijn er bepaalde Apps die hij niet kan openen. Nieuwe topic voor gemaakt. Hij heeft bv radio 538 erop gezet. Het downloaden lukte prima. Maar bij het openen van de app staat er:

Er zijn momenteel geen vermeldingen in het service overzicht voor de browserconfiguratie van uw apparaat.
Neem contact op met uw netwerkprovider om de browser op uw apparaat in te schakelen,?

Hetzelfde voor shazam.

Graag hoor ik een reactie
Reputatie 2
Badge +1
Hey dhekelaar,

Zou je even kunnen laten weten van wat voor merk en type toestel je gebruik maakt zodat wij jou van de correcte instellingen kunnen voorzien?
Badge
Het gaat om een blackberry 9900.
Reputatie 2
Badge +1
Hey dhekelaar,

Wij hebben de aansluiting gereset op het netwerk. Zou je het toestel volledig uit en daarna weer in kunnen schakelen en even kunnen laten weten of dit het probleem verholpen heeft?
Reputatie 5
Badge +10
Hoi dhekelaar,

Ik heb je topics even samengevoegd, omdat je vragen in principe op hetzelfde neerkomen.

Groetjes,

Alex
Badge
Het werkt nog steeds niet.....
Ook heb ik het idee dat mijn factuur helemaal niet klopt. Daar heb ik vandaag ook een mail over gestuurd
Reputatie 5
Badge +10
Hoi dehekelaar,

Ik heb net contact gehad met de technische dienst. Er is verbinding geweest met het Blackberry netwerk geeft het systeem aan. Ze hebben voor de zekerheid nog iets aangepast. Als je de batterij er uit haalt wanneer het toestel aan staat en opnieuw opstart, zou het moeten werken.

Groetjes,

Alex
Badge
Het blijft het niet doen. Hij kan wel what's appen maar de rest wat via internet gaat doet het niet.
Hebben jullie niet een steunpunt waar je langs kunt komen in Heemskerk of Haarlem?
Het werkt niet behoren.........
Badge
Hij werkt nog steeds niet
Badge +1
Heb je wel verbinding met de Blackberry internet service?
Verbindingen --> servicestatus kan je daar nakijken
Reputatie 5
Badge +10
Hoi dhekelaar,

Dat is heel vreemd. Kan je de vraag van erickiel misschien beantwoorden?

Groetjes,

Alex
Hallo Alex,

Ik heb sinds gister ook problemen met mijn blackberry internet bundel. Vanaf 1-1 is mijn nieuwe bundel ingegaan met als gevolg dat ik nu geen internet meer heb op mijn blackberry. Heb de batterij er ook al een keer uitgehaald maar dit heeft ook geen gevolgen. Op mijn simyo heb ik nog een tegoed van 999 mb. Waar kan dit aanliggen dat ik geen internet meer heb?
Badge +6
Hoi BlackBerry bundel,

Welkom op het forum!
Ik heb je aansluiting een reset gegeven. Graag je toestel uitzetten en de batterij verwijderen voor 15 minuten.
Na 15 minuten kan je de batterij terug plaatsen daarna kan je gebruik maken van je aansluiting. Kan je laten weten of het werkt.
Hallo Natascha,

Bedankt voor je bericht. Ik heb je advies opgevolgd en alle functies werken weer.
Badge
Ik ben inmiddels naar een telefoonwinkel gegaan. Heeft een paar uur geduurd maar hebben het gevonden. HAd met een instelling te maken. Nu doet hij het weer. Nu nog kijken of mijn volgende factuur klopt. Mijn eerste factuur moet ik gelijk 15 euro bijbetalen. Gelijk na activeren 20 minuten op internet geweest. Knap he terwijl hij alleen kon whatsappen. Omdat november voor mijn zoon geen volle maand was had hij bijna 400 mb ipv van 1000. Logisch. Minder logisch was jullie antwoord. Hij is ruim over zijn mb gegaan dus 15 bij betalen. EROVERHEEN hij had geen internet dat was juist het probleem!!! Maar volgens de mevrouw die mijn factuur vraag beantwoorden had hij dan te veel geappt! Eh voor 500 mb schijn je 16.6666 appjes te kunnen sturen, dus voor 400 mb wat minder. Maar dan ben je goed hè in 15 minuten laat zeggen 15.000 appjes sturen. Maar goed slecht antwoord en slechte start voor ons met simyo. Nogmaals hopelijk volgende factuur wel normaal. Ik heb eind december bij zijn account gekeken. Nog ruim 970 mb en iets van 45 minuten over. Denk dat ik er standaard een foto van gaan maken........
Reputatie 5
Badge +10
Hallo Natascha,

Bedankt voor je bericht. Ik heb je advies opgevolgd en alle functies werken weer.


Hoi blackberry bundel,

Bedankt voor het doorgeven. Goed om te weten dat alles weer werkt.

Ik ben inmiddels naar een telefoonwinkel gegaan. Heeft een paar uur geduurd maar hebben het gevonden. HAd met een instelling te maken. Nu doet hij het weer. Nu nog kijken of mijn volgende factuur klopt. Mijn eerste factuur moet ik gelijk 15 euro bijbetalen. Gelijk na activeren 20 minuten op internet geweest. Knap he terwijl hij alleen kon whatsappen. Omdat november voor mijn zoon geen volle maand was had hij bijna 400 mb ipv van 1000. Logisch. Minder logisch was jullie antwoord. Hij is ruim over zijn mb gegaan dus 15 bij betalen. EROVERHEEN hij had geen internet dat was juist het probleem!!! Maar volgens de mevrouw die mijn factuur vraag beantwoorden had hij dan te veel geappt! Eh voor 500 mb schijn je 16.6666 appjes te kunnen sturen, dus voor 400 mb wat minder. Maar dan ben je goed hè in 15 minuten laat zeggen 15.000 appjes sturen. Maar goed slecht antwoord en slechte start voor ons met simyo. Nogmaals hopelijk volgende factuur wel normaal. Ik heb eind december bij zijn account gekeken. Nog ruim 970 mb en iets van 45 minuten over. Denk dat ik er standaard een foto van gaan maken........

Hoi dhekelaar,

Goed om te weten dat het werkt. We kunnen niet zien of je alleen Whatsapp berichtjes hebt gestuurd of dat er ook van andere internet applicaties gebruik is gemaakt. Wij kunnen namelijk niet zien welke site, app etc. iemand gebruikt. Er is voor iets meer dan 15 mb buiten de bundel geïnternet. 15 mb is niet veel. Omdat dit verbruik heeft plaatsgevonden voordat het telefoonnummer was over gezet, is hiervoor het buiten de bundel tarief berekend (€ 1,- per mb). Je hoeft dan niet veel te internetten om hoge kosten te genereren.

Groetjes,

Alex

Reageer