.

Beantwoord

Binnen een week door mijn internetbundel

  • 7 October 2012
  • 9 reacties
  • 654 Bekeken

Hallo, 

Zonet las ik een sms van simyo waarin staat dat mijn internetverbruik vanaf nu buiten de bundel is. Ik heb een bundel van 1000MB en kom NOOIT buiten die bundel. Nu zag ik dat mijn verbruik gisteren al 800MB is, terwijl ik helemaal geen gebruik maak van internet (alleen WhatsApp en het checken van mijn e-mail zo nu en dan). Dit lijkt mij een onrealistisch hoog aantal MB's...

Mijn verbruikskosten zijn nu al 52 euro buiten de bundel. Hoe kan het dat mijn internetverbruik zo hoog uitvalt? Ik zit niet op youtube en download ook nooit grote bestanden van internet naar mijn mobiel. Het lijkt mij dat deze kosten onterecht in rekening zijn gebracht. 

Hartelijke groet, 

Julien Cagnart
icon

Beste antwoord door Alex 11 October 2012, 16:11

Bekijk originele reactie

9 reacties

Hallo,

Ik kwam zojuist tot dezelfde constatering. Ik kreeg ook een sms dat ik door mijn bundel heen ben, terwijl dat volgens mij echt onmogelijk is met mijn internetgebruik op mijn telefoon. Vandaag zou ik voor 67 euro buiten mijn bundel gebruik hebben gemaakt van internet terwijl ik de hele dag al thuis ben en dus op wifi-netwerk zit. Hoe kan dit?

Groeten Margreet
Ben benieuwd wat je hier voor reactie gaat krijgen. Zelf had ik er ook last van en zit al een week op reactie te wachten.
Volgens mij klopt er geen zak van.....
Vandaag een bericht gekregen van Simyo dat ik geblokkeerd ben wegens hoogverbruik. Ze zeggen dat ik contact op moet nemen met de klantenservice. Helaas heb ik daar vandaag geen tijd meer voor. 

Ben inmiddels al 100 euro buiten de bundel, terwijl ik mijn simkaart in een telefoon heb gedaan waar helemaal geen internet op zit. Kan Simyo niet gewoon in dit topic reageren? Er zijn sowieso al drie mensen waarbij onterecht internetkosten in rekening wordt gebracht... Of hebben jullie al iets gehoord?
Ik heb helaas nog geen reactie ontvangen van Simyo. Ik heb gisteren ook een klacht gestuurd naar de klantenservice. Ik ben benieuwd of we snel reactie krijgen. Internetverbinding in huis is echt helemaal prima, dus het is echt heel vreemd dat gisteren deze melding kwam. Ik hoop op een snelle reactie.
Ik heb helaas nog geen reactie ontvangen van Simyo. Ik heb gisteren ook een klacht gestuurd naar de klantenservice. Ik ben benieuwd of we snel reactie krijgen. Internetverbinding in huis is echt helemaal prima, dus het is echt heel vreemd dat gisteren deze melding kwam. Ik hoop op een snelle reactie.


Ben jij ook geblokkeerd dan? Heel vervelend, ik ben op dit moment behalve op mijn huistelefoon voor niemand bereikbaar. 

Morgen bel ik met de klantenservice. Hoop dat ze me daar wat meer uitleg kunnen geven., Vooralsnog ben ik absoluut niet bereid de rekening te betalen. 
Ik heb exact hetzelfde probleem:



https://forum.simyo.nl/internet-62/internetverbruik-samsung-y-vs-simyo-5321/
Reputatie 5
Badge +10
Hallo,

Zonet las ik een sms van simyo waarin staat dat mijn internetverbruik vanaf nu buiten de bundel is. Ik heb een bundel van 1000MB en kom NOOIT buiten die bundel. Nu zag ik dat mijn verbruik gisteren al 800MB is, terwijl ik helemaal geen gebruik maak van internet (alleen WhatsApp en het checken van mijn e-mail zo nu en dan). Dit lijkt mij een onrealistisch hoog aantal MB's...

Mijn verbruikskosten zijn nu al 52 euro buiten de bundel. Hoe kan het dat mijn internetverbruik zo hoog uitvalt? Ik zit niet op youtube en download ook nooit grote bestanden van internet naar mijn mobiel. Het lijkt mij dat deze kosten onterecht in rekening zijn gebracht.

Hartelijke groet,

Julien Cagnart


Hoi Julien,

Ik heb je verbruik bekeken en gezien dat er internet sessies geregistreerd zijn waarbij je veel data verbruikt. In dit topic kun je wellicht voor jezelf achterhalen wat de oorzaak is geweest. Wij kunnen niet controleren welke site, app etc. je gebruikt.

Hallo,

Ik kwam zojuist tot dezelfde constatering. Ik kreeg ook een sms dat ik door mijn bundel heen ben, terwijl dat volgens mij echt onmogelijk is met mijn internetgebruik op mijn telefoon. Vandaag zou ik voor 67 euro buiten mijn bundel gebruik hebben gemaakt van internet terwijl ik de hele dag al thuis ben en dus op wifi-netwerk zit. Hoe kan dit?

Groeten Margreet


Hoi Mvbarneveld,

Bij jou zie ik ook internet sessies terug waarbij je veel data verbruikt. Ook jou wil ik graag verwijzen naar dit topic. Hier staan voorbeelden over hoe je veel data verbruikt met je telefoon.

@twanwieskamp,

Ik zie dat moderator Arie je topic inmiddels heeft behandeld.

Groetjes,

Alex
Hallo Alex, 

Bedankt voor je reactie. Dat er programma's zijn die veel van je MB's opslurpen begrijp ik. Wat dat betreft ben ik echt geen leek op het gebied van (mobiel) internet. Maar 1GB op een hele dag...Als je verstand van mobiel internet hebt, dan moet je weten dat dat wel heel erg veel is. Onrealistisch veel, als je er vanuit gaat dat ik van geen van de programma's in het topic waar jij naar verwijst gebruik maak. 
Hier moet iets anders aan de hand zijn. Het is echt jammer dat jullie niet kunnen kijken welke toepassing zoveel MB's verbruikt. 

Zijn er ook mogelijkheden om (een deel van) de kosten vergoed te krijgen? 
Badge +2
Beste Julien,

Het netwerk registreert enkel waarvoor vanaf jouw simkaart opdracht toe is gegeven. Deze verbinding heeft plaatsgevonden. Het verbruik van 1 GB op één dag is inderdaad niet gebruikelijk. Echter zou je verbaasd zijn hoe vaak wij dit tegenkomen. Er staat echt iets op je toestel geinstalleerd dat zoveel data binnenhaalt. Ook kan het komen door streaming van radio of fiilmpjes. Helaas is het niet mogelijk je tegemoet te komen in de gemaakte kosten. Het spijt ons je niet anders te kunnen berichten.

Groetjes,

Arie

Reageer