.

Beantwoord

Binnen 1 dag al over datalimiet heen?

  • 23 August 2012
  • 3 reacties
  • 802 Bekeken

Badge
Hoi hoi!

Ik ben maandag 20-8 overgestapt op Simyo, ik heb daarbij een Zelden abonnement en 500 mb internet.
22-8 kreeg ik een sms en email dat mijn internetbundel op is. Fijn dat dat aangegeven wordt!
Nu heb ik telefonisch al begrepen dat ik een evenredig aantal minuten en mb overhoud mbt het aantal dagen van de maand dat er nog is.
Dit zou inhouden ongeveer 20 minuten en 170 mb.

Dan alsnog snap ik niet hoe er in mijn online verbruik op 20-8 al (klein, maar toch) bedrag staat bij internetgebruik?

Zat ik er dan binnen een paar uur al overheen? En waarom krijg ik dan 2 dagen later pas de sms?
Ik ben heel die dag thuis geweest met wifi en heb alleen snachts geloof ik op 3g gezeten. Sowieso; ik heb al het automatisch updaten altijd al uitstaan en download of update of stream alleen via wifi, een enkel youtube filmpje eens daar gelaten.
Zelfs als ik dan 'pas' de 22e over mijn limiet heen zou zijn gegaan vind ik dat vreemd aangezien ik bij mijn vorige abonnementen nooit echt erover heen zat.

Dit hoort hier misschien niet thuis;
maar ook zie ik in mijn bel verbruik uren en gesprekstijden staan die helemaal niet overeen komen met de realiteit. Dit kan ik makkelijk bewijzen met een screenshot van mijn belgeschiedenis. Zijn de metingen van jullie niet zo betrouwbaar?
Ik heb vandaag meerdere keren lange tijd in de wacht gestaan bij jullie klantenservice.. worden die minuten ook meeregekend in in je bundel?|

Dankjewel!
icon

Beste antwoord door Wayne 24 August 2012, 11:40

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Welkom op het forum steeephanie,

De reden dat er al bij het internetverbruik van 20-08 verbruikskosten vermeld staan is het feit dat het mogelijk is dat de gegevens met een vertraging op het netwerk bijgewerkt worden. Indien de gegevens bijvoorbeeld op de 22e (nadat de bundel reeds verbruikt was) verwerkt worden, zal dit het moment zijn waarop het verbruik gefactureerd wordt. Indien de bundel dan al op is, zal dit buiten de bundel berekend worden. Dit is tevens de reden waarom de sms later verstuurd kan worden.

De gesprekstijden die er op de factuur staan, zijn de tijden die via jouw simkaart op het netwerk zijn geregistreerd.

Het bellen naar de klantenservice is gratis indien je met jouw mobiele telefoon belt naar 1200 of via een vaste lijn belt naar 0800-0232300.
Badge
Bedankt voor het antwoord.

Ik snap dit echter nog niet:


De reden dat er al bij het internetverbruik van 20-08 verbruikskosten vermeld staan is het feit dat het mogelijk is dat de gegevens met een vertraging op het netwerk bijgewerkt worden. Indien de gegevens bijvoorbeeld op de 22e (nadat de bundel reeds verbruikt was) verwerkt worden, zal dit het moment zijn waarop het verbruik gefactureerd wordt. Indien de bundel dan al op is, zal dit buiten de bundel berekend worden. Dit is tevens de reden waarom de sms later verstuurd kan worden.


Als er sprake is van een vertraging van het bijwerken van de gegevens, zou je toch verwachten dat die verbruikskosten later erbij komen, niet eerder?

Ik ben de 20e overgestapt, toen dus voor het eerst gebruik gemaakt van 3g (heel weinig naar mijn idee daar ik thuis of het wifi zat maar ala) en dan op die dag zijn er al kosten gemaakt..
Reputatie 2
Badge +1
Hey steeephanie,

Het is zo dat de verbruikskosten op de factuur komen op het moment dat ze daadwerkelijk verwerkt zijn. Verbruik dat later verwerkt wordt op een eerdere datum (zoals in jouw situatie het geval is) wordt buiten de bundel berekend omdat de bundel op het moment dat het verbruik verwerkt wordt al op is. Ondanks de kosten die hiervoor in rekening worden gebracht, wordt het tijdstip waarop het verbruik daadwerkelijk heeft plaatsgevonden vermeld op de specificatie.

Reageer