.

Beantwoord

Bijna geen 3G dekking Hoofddorp


  • Startend Simyaan
  • 8 reacties
Heb sinds enkele weken Galaxy S3 Mini in gebruik.Thuis is de 3G dekking buiten heel slecht en binnen helemaal geen dekking. Op andere plaatsen heb ik wel dekking, maar altijd hooguit 2 streepjes.
Is dit een KPN netwerkitem of een toestelitem ? Of is er iets met simmkaart aan de hand ?
2G dekking is goed.
Postcode thuis: 2135 MR (Hoofddorp)
icon

Beste antwoord door Alex 8 April 2013, 14:50

Bekijk originele reactie

16 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum JohnB,

Allereerst bedankt voor je duidelijke probleem omschrijving. Dit is precies de informatie die ik nodig heb om de oorzaak van het probleem goed te kunnen achterhalen. Ik heb een controlecheck gedaan op de postcode. Hieruit blijkt dat er op dit moment werkzaamheden plaatsvinden op de postcode. Dit geldt inderdaad alleen voor het 3G netwerk.. Helaas kan ik nog geen indicatie geven per wanneer de werkzaamheden zijn verlopen. Kan jij laten weten wanneer je 3G bereik weer goed is.

Groetjes,

Alex
Hallo Alex,
Bedankt voor de reactie. Ik hou het in de gaten en laat weten wanneer de dekking goed is.
Ik vraag me alleen af of die werkzaamheden dan al enkele weken duren, want die slechte 3G dekking is niet iets van enkele dagen, maar duurt al langer.
JohnB
Reputatie 2
Badge +4
Hoi JohnB,

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Helaas is het bij KPN niet bekend hoe lang de werkzaamheden zullen duren waardoor ik je geen indicatie kan geven.

Groetjes,

Manisha
Hallo Alex/Manisha,
Is inmiddels al bekend wanneer de 3G werkzaamheden worden afgerond ?
3G ontvangst is nl. nog steeds slecht.
Gr.,
JohnB
Badge +6
Hoi JohnB,

Ik heb zojuist contact gehad met de afdeling die hier over gaat. Mijn collega heeft mijn verteld dat de werkzaamheden zijn afgerond.
Ontvangst is nog even slecht, binnen niets en buiten maar 1 streepje.
Heb het met simkaart van T-mobile netwerk uitgeprobeerd en daarmee heb in zowel binnen als buiten goede 3G ontvangst.
Ik denk dus dat ik na aflopen vaste abonnementsperiode overstap op provider met T-Mobile netwerk.
Dit valt mij dus zwaar tegen van KPN-netwerk.
Badge
Apart.. Ik woon ook in Hoofddorp maar heb goed bereik buitenshuis. Binnen minder maar dat komt door de bouwconstructie van mijn woning.
Tip: koop een versterker van Wilson. Nooit meer klagen over bereik.
Geen vragen stellen over zendvergunning en straling svp ;)

http://www.wilsonelectronics.com/store/display/178/46/ag-soho-65

Let wel even op de frequentie etc. niet dat je er een bestelt die hier in Europa niet werkt.

(via mijn werk gebruik ik deze veel en ze werken prima!)
Reputatie 5
Badge +10
Ontvangst is nog even slecht, binnen niets en buiten maar 1 streepje.
Heb het met simkaart van T-mobile netwerk uitgeprobeerd en daarmee heb in zowel binnen als buiten goede 3G ontvangst.
Ik denk dus dat ik na aflopen vaste abonnementsperiode overstap op provider met T-Mobile netwerk.
Dit valt mij dus zwaar tegen van KPN-netwerk.


Hoi JohnB,

Zou je anders kunnen proberen om het toestel vast te zetten op een netwerkmodus. Dus op 2G of 3G. Ervaar je dan nog steeds hetzelfde?

Groetjes,

Alex
Hallo Alex,
Heb beide al uitgeprobeerd. Bij 2G geen probleem, bij 3G praktisch geen ontvangst en als ik instel op 2G/3G dan staat hij steeds te flipfloppen tussen 2G en 3G.
Moet mijn simkaart misschien opnieuw worden geactiveerd of zoiets ?
Ik woon ook in Hoofddorp (2134 XS) en heb hetzelfde probleem. Krijg meerdere keren per dag het bericht dat het netwerk niet beschikbaar is. Deze melding ontvang ik alleen binnenshuis. Als ik wel 3G heb, dan hooguit 2 streepjes, meestal 1. Bij vorige provider T-mobile heb ik dit probleem 3 jaar geleden gehad, maar de laatste 2 jaar had ik prima bereik, zowel binnen als buiten. Als het niet verbeterd moet ik ook weer switchen.
Reputatie 5
Badge +10
Hallo Alex,
Heb beide al uitgeprobeerd. Bij 2G geen probleem, bij 3G praktisch geen ontvangst en als ik instel op 2G/3G dan staat hij steeds te flipfloppen tussen 2G en 3G.
Moet mijn simkaart misschien opnieuw worden geactiveerd of zoiets ?


Ik woon ook in Hoofddorp (2134 XS) en heb hetzelfde probleem. Krijg meerdere keren per dag het bericht dat het netwerk niet beschikbaar is. Deze melding ontvang ik alleen binnenshuis. Als ik wel 3G heb, dan hooguit 2 streepjes, meestal 1. Bij vorige provider T-mobile heb ik dit probleem 3 jaar geleden gehad, maar de laatste 2 jaar had ik prima bereik, zowel binnen als buiten. Als het niet verbeterd moet ik ook weer switchen.

Hoi JohnB en svd,

Ik heb nog eens contact opgenomen met de technische dienst. Er zijn opnieuw werkzaamheden gaande op postcode 2135 MR. Ook vinden er werkzaamheden plaats op 2134 XS. Ik vermoed dat de storingen in eerste instantie opgelost leken te zijn. De nieuwe werkzaamheden geven aan dat het probleem helaas nog niet is opgelost. Ze verwachten dat de werkzaamheden uiterlijk aan het eind van volgende week (week 20) zijn opgelost.

Kunnen jullie mij laten weten of jullie dan inderdaad weer 3G dekking hebben?

In ieder geval excuses voor het ongemak.

Groetjes,

Alex
Badge
Hoi Alex kun jij aangeven of die storing ook geldt voor 2134 ZV? Ik heb de laatste paar dagen van klanten te horen gekregen dat ik niet verstaanbaar ben. Dat is wel binnenshuis maar direct aan het raam. Ik moet dan naar buiten lopen om weer verstaanbaar te zijn.
Badge +6
Hoi Alex kun jij aangeven of die storing ook geldt voor 2134 ZV? Ik heb de laatste paar dagen van klanten te horen gekregen dat ik niet verstaanbaar ben. Dat is wel binnenshuis maar direct aan het raam. Ik moet dan naar buiten lopen om weer verstaanbaar te zijn.

Hoi Sandertju,

Ik heb een postcode check laten doen en op je postcode zijn er geen storingen of werkzaamheden bekend.
Heb je dit probleem op 2G of 3G?
Badge
Binnen heb ik amper 3g ontvangst, vaker gebruikt de telefoon automatisch Edge. 2g komt helemaal zelden voor.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Sandertju,

Je zou eens kunnen proberen om je netwerkmodus vast te zetten op 3g. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de bouwconstructie ervoor zorgt dat het bereik minder is. Hier kunnen we dan helaas niets aan doen. Edge zit tussen 3g en 2g in. Je zou dan wel een prima internetverbinding moeten hebben.

Groetjes,

Alex

Reageer