.

Beantwoord

Bij gebruik WIFI, toch MB's af van je internetbundel

  • 28 November 2012
  • 11 reacties
  • 2209 Bekeken

Badge
Beste mensen,

Het is mij opgevallen dat er gewoon MB's van je internetbundel wordt afgeschreven, terwijl je gebruikt maakt van WIFI!
Ook al heb je via 'mijn simyo' duidelijk aangegeven dat je 'internet op je mobiel' hebt uitgeschakeld. Dit is toch absurd!
Je betaalt voor internet dat je NIET verbruikt, want je maakt gebruik van WIFI. Ik heb hierover een vraag gesteld aan Simyo, maar geen
reactie op gehad. Maar wat Simyo doet is onrechtvaardig. En ik denk dat ik niet de enige ben met dit probleem!
Simyo doen jullie niets aan deze situatie, dan vertrek ik!Ā 
icon

Beste antwoord door Alex 29 November 2012, 14:03

Bekijk originele reactie

11 reacties

Badge
Volgens mij komt dit, doordat ios je wifi uitschakeld als je je iphone of ipad in standby zet.. Dan gaat hij over op je netwerkverbinding.. En als jij dus een pushbericht of mail etc. Ontvangt, hij dat over je netwerk binnen krijgt. Als je dit niet wilt en alleen via wifi wil internetten moet je mobiele data uitzetten bij je instellingen.
Reputatie 1
Badge +2
Ik heb een App op mijn Ā iPhone geinstalleerd die het verbuik bijhoudt en het blijkt dat een iPhone ook "cellular data" verbruikt als er een WiFI verbinding is. Weliswaar weinig, maar toch. Dit is iets waar Simyo natuurlijk niets aan kan doen.

De topic starter heeft helaas niet aangegeven welk toestel er gebruikt wordt. Mogelijk is het bij andere merken ook zo.
Je kunt er van uitgaan dat de huidige generatie Smartphones je voor verrassingen qua gebruik kunnen stellen als je instellingen niet helemaal goed staan. Iedere gebruiker die zichzelf wegwijs kan maken in dit oerwoud kan zich een hoop geld besparen.:o
Ik gebruik soms mijn Simyo sim in mijn iPad en dan draait er een proggie dat WiFi N 3G controleert. Daarmee controleer ik of ie 3G of WiFi gebruikt en idd heb ik moeten constateren dat als je handmatig de 3G niet uitzet er vrolijk Mb's verdwijnen en dat bundels blijven doorlopen. Dat is ook een van de redenen dat ik geen strippenkaart meer aanschaf. Ik gebruik namelijk niet elke dag mij iPad en dan blijft die gewoonweg thuis liggen waar mijn WiFi aanstaat. Toch wordt mijn bundel geboekt en verlies ik dagen als mijn iPad thuis blijft. De reden hiervan ken ik niet ... wel heb ik de sim zelf verknipt naar het formaat micro om zo internet op mijn iPad te krijgen. Of dat de reden is? Weet ik niet! Maar ik ben wel benieuwd hoeveel mensen ook tegen dit probleem zijn aangelopen.
Reputatie 7
Badge +9
De 2 laatste personen die hier posten zeggen heel zinnige dingen. Het zou fijn zijn als mensen dit lezen.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Ferrari en MAJansen,

Mogelijkheden waardoor het verbruik geregistreerd is worden inderdaad door rvdvelde, Gogol en de leon al aangegeven. Als je de mobiele data op je telefoon helemaal uit zet, zal er geen verbinding gemaakt kunnen worden. Ook kun je de optie 'internet op je mobiel/mms' uit zetten.

@Ferrari. Ik zie dat je de optie 'internet op je mobiel/mms' uit hebt gezet op 26/11. Nadat je deze optie hebt uit gezet, zie ik ook geen internet verbruik via ons netwerk meer terug.

Groetjes,

Alex
Badge
Hierbij mijn opmerkingen ten aanzien van bovengenoemde reacties van Simyo:

1) Nadat ik mijn 'internet op mobiel' had uitgeschakeld, is er geen internetverbruik geconstateerd. Dat klopt, omdat ik sinds dat moment ook geen gebruik meer had gemaakt van internet op mijn mobiel.Ā 

2) Mijn topic-vraag die leidde tot frustatie bij mij en vele anderen is nu voor mij duidelijk geworden. Op het moment dat jij als Simyo-gebruiker
via internet aangeeft dat je 'internet op je mobiel' uitschakelt, dan kan het 3-5 dagen duren voordat Simyo dit heeft verwerkt in haar systeem. VandaarĀ dat mijn internetverbruik nog opliep, terwijl ik het al uitgeschakeld via de website en gebruik maakte van wifi. Dit is waardevolle kennis voor andereĀ simyo-gebruikers!!!

3) Maar nog steeds vind ik het irritant Ā dat je steeds bepaalde handelingen moet verrichten op je tel en op de website, om ongewenst dataverbruikĀ te vermijden. Terwijl bij andere telefoonproviders dit niet hoeft.Ā 

Bovendien heb ik een Iphone.Ā 
Reputatie 1
Badge +2
Hierbij mijn opmerkingen ten aanzien van bovengenoemde reacties van Simyo:

1) Nadat ik mijn 'internet op mobiel' had uitgeschakeld, is er geen internetverbruik geconstateerd. Dat klopt, omdat ik sinds dat moment ook geen gebruik meer had gemaakt van internet op mijn mobiel.Ā 

2) Mijn topic-vraag die leidde tot frustatie bij mij en vele anderen is nu voor mij duidelijk geworden. Op het moment dat jij als Simyo-gebruiker
via internet aangeeft dat je 'internet op je mobiel' uitschakelt, dan kan het 3-5 dagen duren voordat Simyo dit heeft verwerkt in haar systeem. VandaarĀ dat mijn internetverbruik nog opliep, terwijl ik het al uitgeschakeld via de website en gebruik maakte van wifi. Dit is waardevolle kennis voor andereĀ simyo-gebruikers!!!

3-5 dagen lijkt me lang. Als ik kijk in mijn overzicht loopt het internetverbruik meestal een halve dag achter. Niets is echter onmogelijk ;)

3) Maar nog steeds vind ik het irritant Ā dat je steeds bepaalde handelingen moet verrichten op je tel en op de website, om ongewenst dataverbruikĀ te vermijden. Terwijl bij andere telefoonproviders dit niet hoeft.


Volgens mij werkt het bij iedere provider hetzelfde. De gebruiker controleert zelf het verbruik, niet de provider. Je bent dus ook zelf verantwoordelijk. Niet iedereen hoort dit echter graag. Misschien zouden de providers een soort opt-in systeem kunnen kiezen, waarbij dus alles standaard "uit" staat.
Badge
Beste Gogol,

Ten eerste, 3-5 dagen lijkt niet lang, DAT IS LANG. Sterker nog, ik wacht nu al een week en mijn wijzigingen zijn binnen SIMYO nog steeds niet verwerkt!

Ten tweede, natuurlijk is de 'gebruiker', uiteindelijk verantwoordelijk voor het 'verbruik van internet' op zijn telefoon, helemaal mee eens. Maar dat
is niet mijn punt. Het punt is dat jij als simyo-gebruiker, handmatig allerlei activiteiten moet verrichten, om ongewenst data-verbruik te voorkomen,
terwijl bij providers zoals T-mobile, Vodafone, Hi etc, dit niet hoeft. Je zou het ook een 'gebrek aan service' kunnen noemen van Simyo.Ā 
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Ferrari,

Als je op je persoonlijke pagina een optie uit/aan zet, is dat administratief direct verwerkt. Het is inderdaad mogelijk dat het technisch gezien een aantal uur kan duren voordat de wijziging van kracht is. Wanneer heb jij de optie volgens jou precies uit gezet?

Als wij constateren dat de optie administratief gezien uit of aan is gezet door de klant en er worden naderhand toch kosten berekend, omdat het systeem het niet correct heeft verwerkt, zullen we dat altijd vergoeden.

Het uit/aan zetten van internet op je mobiel via je persoonlijke pagina is juist bedoelt als service voor de klanten. Heb je zelf een idee hoe we dit gemakkelijker kunnen maken voor klanten?

Groetjes,

Alex
Dag gebruikers en verbruikers,

Het probleem met iPhone en het hoge dataverbruik vind ik erg groot. In sommige gevallen is het schokkend wat er gebeurd.
Het kan zijn dat providers als Simyo niet verantwoordelijk zijn. Toch vind ik dat ze in actie moeten komen en een verantwoordelijkheid hebben.

Ik heb pas twee weken het basis-abonnement bij Simyo. Tot mijn schrik was ik na een paar dagen al door mijn databundel heen en te laat ontdekte ik zelfs dat ik er overheen was gegaan. De schade valt relatief mee: 16 euro. Toch vind ik dat al schandalig.

De volgende punten zou ik Simyo willen vragen:

1. Publiceer een waarschuwing op de website. Het probleem is nu duidelijk genoeg.

2. Geef de suggesties van of namens Apple en/of volgens de vele gebruikers om het probleem op te lossen. Simyo zal ongetwijfeld alle klachten in kaart hebben gebracht. Daarna lijkt het me tijd om die te verwerken en oplossingen kenbaar te maken onder je klanten.

Overigens: Het uitzetten van mobiel internetten is natuurlijk een zeer tijdelijke oplossing. We hebben dat ding niet voor niks.

3. Geef een bericht aan de gebruiker als 80% van de limiet is bereikt. En nog een als de 100% is gepasseerd. Of maak het instelbaar. Als Simyo dat niet doet, wekt het bedrijf de indruk baat te willen hebben bij deze misstand. Dat is lakbaar.

4. Geef duidelijker op de website aan, hoeveel een extra Mb kost, als je over je limiet bent gegaan. Dat is nu moeilijk te vinden, terwijl het tarief voor bellen buiten de bundel wel duidelijk vermeld is.

Mochten de klachten en de woedende reacties geen effect hebben op providers, waaronder Simyo, dan gedragen ze zich net zo als bijvoorbeeld de banken bij woekerpolissen. Daar is het slecht mee afgelopen. Met de klanten ook overigens.

Groet,
Ferdinand
Reputatie 5
Badge +10
Dag gebruikers en verbruikers,

Het probleem met iPhone en het hoge dataverbruik vind ik erg groot. In sommige gevallen is het schokkend wat er gebeurd.
Het kan zijn dat providers als Simyo niet verantwoordelijk zijn. Toch vind ik dat ze in actie moeten komen en een verantwoordelijkheid hebben.

Ik heb pas twee weken het basis-abonnement bij Simyo. Tot mijn schrik was ik na een paar dagen al door mijn databundel heen en te laat ontdekte ik zelfs dat ik er overheen was gegaan. De schade valt relatief mee: 16 euro. Toch vind ik dat al schandalig.

De volgende punten zou ik Simyo willen vragen:

1. Publiceer een waarschuwing op de website. Het probleem is nu duidelijk genoeg.

2. Geef de suggesties van of namens Apple en/of volgens de vele gebruikers om het probleem op te lossen. Simyo zal ongetwijfeld alle klachten in kaart hebben gebracht. Daarna lijkt het me tijd om die te verwerken en oplossingen kenbaar te maken onder je klanten.

Overigens: Het uitzetten van mobiel internetten is natuurlijk een zeer tijdelijke oplossing. We hebben dat ding niet voor niks.

3. Geef een bericht aan de gebruiker als 80% van de limiet is bereikt. En nog een als de 100% is gepasseerd. Of maak het instelbaar. Als Simyo dat niet doet, wekt het bedrijf de indruk baat te willen hebben bij deze misstand. Dat is lakbaar.

4. Geef duidelijker op de website aan, hoeveel een extra Mb kost, als je over je limiet bent gegaan. Dat is nu moeilijk te vinden, terwijl het tarief voor bellen buiten de bundel wel duidelijk vermeld is.

Mochten de klachten en de woedende reacties geen effect hebben op providers, waaronder Simyo, dan gedragen ze zich net zo als bijvoorbeeld de banken bij woekerpolissen. Daar is het slecht mee afgelopen. Met de klanten ook overigens.

Groet,
Ferdinand


Ik kan me voorstellen dat het vervelend is, maar Simyo zal geen kosten vergoeden welke veroorzaakt zijn door een probleem dat wordt veroorzaakt door een toestel. Daarnaast is er niets officieel naar buiten gebracht door Apple. Mocht dit wel zo zijn, dan verneem ik graag de bron hiervan. Ik heb overigens zelf contact opgenomen om na te gaan of er iets over bekend is. De medewerker wist mij te vertellen dat er niets over bekend is.

1. Er is door Apple niet officieel bevestigd dat er een probleem is. Zolang er geen officiƫle bevestiging van Apple naar buiten komt, zullen wij geen bericht plaatsen. Het is oncollegiaal naar andere bedrijven toe om geruchten te verspreiden of de indruk te wekken dat er een probleem is met een product als hierover niets officieel bevestigd is.

2. Wij kunnen niet zien welke klanten last hebben van dit 'probleem'. Er valt daarom niets in kaart te brengen. De mobiele data verbinding uitzetten op je toestel als je gebruik maakt van wifi is juist erg verstandig. Ieder toestel zal namelijk overschakelen naar de data verbinding van het netwerk van de mobiele provider als het wifi signaal zwak is of weg valt.

3. We hebben enkele maanden technische handeling verricht om dit mogelijk te maken. 80% is een overweging, maar de vraag is of iedereen daar op zit te wachten. Dit kan namelijk ook als vervelend worden ervaren.

4. We hebben er bewust voor gekozen om de tarieven voor bellen/sms-en en internet te scheiden om het zo overzichtelijk te houden. Juist om onduidelijkheden te voorkomen hebben we voor de internet tarieven een eigen pagina.

Ik denk niet dat Simyo er baat bij heeft om onduidelijk over te komen. Wij vinden transparantie juist erg belangrijk.

Groetjes,

Alex

Reageer