Beste Simyo gebruikers,
We zijn de afgelopen tijd een aantal berichten op het forum tegengekomen waarin gebruikers aangeven het idee te hebben dat het internet verbruik niet correct geregistreerd wordt.
In deze post leggen we uit dat er geen foutieve verwerkingen hebben plaatsgevonden inzake dataverbruik. We kunnen ons voorstellen dat het vervelend is om geconfronteerd te worden met hoge kosten. Er is uitgebreid onderzoek gedaan, zowel binnen Simyo als via de technische dienst van KPN, waaruit geen onregelmatigheden zijn gebleken. Ook is er geen onevenredige toename te zien in het aantal klanten met vragen of problemen omtrent dataverbruik.
Tips om het dataverbruik in de hand te houden:
Houd je verbruik in de gaten via Mijn Simyo
Zet je mobiele dataverbinding uit in je toestel wanneer je internet gebruikt via WIFI. Zo weet je zeker dat je toestel niet terugspringt naar 3G/mobiele data.
Gebruik de MBmeter app van KPN (Android of iPhone). Hier kun je het dataverbruik nauwkeurig bijhouden en ook instellen wanneer je gewaarschuwd wil worden (bijv. op 80% van je bundel)
In dit topic vind je meer informatie over hoe een hoog dataverbruik kan plaatsvinden met een toestel.
Vragen over internetverbruik beantwoorden we graag. Jullie zijn hier op het forum welkom om er een topic over te plaatsen.
Simyo
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.