.

Beantwoord

Bericht bij overschrijden internet bundel .

  • 25 March 2013
  • 26 reacties
  • 2256 Bekeken

Badge
  • Actief Simyaan
  • 53 reacties
Wordt er nu wel of niet een bericht verzonden bij mogelijk overschrijden internetbundel.
icon

Beste antwoord door Wayne 26 March 2013, 14:27

Bekijk originele reactie

26 reacties

Reputatie 7
Sowieso krijg je in het geval van Sim Only bij een overschrijding en van 75% en van 100% een SMS en e-mail.
Reputatie 2
Badge +1
Welkom op het forum Beko,

Zoals RicoK aangeeft is het zo dat er, indien na verwerking van jouw verbruiksgegevens blijkt dat je 75% of 100% van jouw internetbundel hebt verbruikt, een waarschuwings-sms wordt verstuurd.

Simyo Tringg klanten ontvangen nog geen bericht.
Badge
Teneerste mijn dank voor de reacties.
Wat wil nu het geval ik heb een bundel van 500 Mb.
Ik heb geen enkele SMS of mail ontvangen dat ik de 75% of de 100% gepasseerd ben maar ik moet wel
Bijbetalen omdat ik meer dan 500 Mb gebruikt heb iets wat ik betwijfel.
Volgens mijn software de app's KPN , Bundels en Data Usage is dit absoluut niet gebeurd. Ik neem aan dat de app van KPN zeker juist is uiteindelijk gebruikt Simyo het net van KPN. Ik heb tevens de laatste dag ik op Mijn Simyo gekeken en daar zat ik ook onder de 500 Mb.
Wat kunnen jullie mij adviseren.
Reputatie 7
Over welke periode gaat het hier? Ben je pas Simyo abonnee en heb je voordat je nummer werd overgezet data verbruikt? In het laatste geval heb je data buiten-de-bundel verbruikt. Het buiten-de-bundel gebruik wordt apart in rekening gebracht.
Reputatie 2
Badge +1
Hey Beko,

De reden dat je de sms niet hebt ontvangen is het feit dat het verbruik dat de bundel heeft overschreden in maart verwerkt is. Op dit moment was jouw nieuwe bundel reeds in gegaan en zou de inhoud van de sms niet overeen komen met de werkelijkheid.
Badge
Bedankt voor jullie antwoord.
Ik begrijp nu wat er bedoeld wordt. Maar waarom werkt dat niet automatisch op het dataverbruik. Dat moet zeker kunnen.
Wat mij dan toch nog bevreemd dat in Mijn Simyo de verbruiksmeter op 481 Mb stond op het afsluiten van Februari en dit was tevens in Bundels ( data gebruiksmeter ). Op de KPN verbruiksmeter staat 481,2 Mb. Uiteindelijk de leverancier.
Dan vraag ik mij af hoe er gemeten wordt. Reclameren zal geen zin hebben, het zal een welles niettes verhaal worden.
Toch maar eens kijken wat er overmorgen uitkomt.(eind maand Maart).
Uiteindelijk is en blijft
het een vertrouwens kwestie.
Reputatie 3
Badge +9
Ikzelf gebruik Watchdog, deze kan ook een melding geven bij bijvoorbeeld zeg: 95%.
Ook geeft dit programma aan welke app data verbruikt en hoeveel.
Badge
In reactie op Martijn,
Je hebt volkomen gelijk maar dan moet je wel teveel gebruiken.

Volgens 3 software programma's en zelfs volgens de website van Simyo heb ik dat niet.
Het verbruik is 482 Mb bij een bundel van 500 Mb.
Maar er wordt doodleuk een te hoog verbruik gefactureerd .
Als ik zou reclameren dan krijg je een antwoord van "het is in de laatste uren plaatsgevonden".
En daar mag je het dan mee doen.
Maar het blijft mij dan bevreemden dat dan alle programma's, zoals Mijn Gebruik KPN, Datalimet,Bundels en waarschijnlijk ook Whatsdog, het fout zouden doen.
Maar dat Simyo zelfs het juiste verbruik aangeeft 482 Mb, bevreemdt het mij dat men een buiten de bundelverbruik factureerde.
Tot nu toe heb ik nog geen enkel duidelijk antwoord hier op gevonden.
Ik weet haast zeker als ik reclameer dat het antwoord is "dit heeft in de laatste uren plaatsgevonden".
Daar mag je het dan mee doen, maar leg mij eens uit dat er tot op heden een verschil in de facturatie is en de site.
Tot op heden is mijn vertrouwen en zeker met mij meerdere geschaad.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Beko,

De datameters welke je gebruikt zijn geen officiële Simyo apps. Voor de exacte datameting raad ik je daarom aan om het verbruik op je persoonlijke pagina in de gaten te houden. Simyo zal zelf een eigen app uitbrengen waarmee je je bel/sms en data verbruik kunt bekijken.

Groetjes,

Alex
Reputatie 1
Badge +2
Ja Beko, daar kun je het dan mee doen.

Ik gebruik geen internetbundel van Simyo meer, maar data van KPN. Ik kan je vertellen: een verademing. Realtime inzicht in je dataverbruik middels app, maar ook de MB meter werkt feilloos en komt overeen met het feitelijke verbruik. Zo kan het dus ook.

Doordat ik een dualsim toestel heb kan ik dit doen. Had nog een tabletabonnement van KPN lopen. Tablet gebruik ik alleen thuis met Wi-Fi en daarom het simkaartje in mijn mobiel. Snelheid is nog hoger ook dan Simyo.
Badge
Alex dat is juist wat je vermeldt over de app's, maar zullen deze dan zoveel afwijking hebben t.o.v. de Simyo app. Welke volgens mij niet bestaat voor de Nederlandse gebruiker.
Ik heb zelfs de Duitse geprobeerd te gebruiken maar dat lukte niet. Maar om niet van het verhaal af te wijken het volgende,
Ik hoop echt dat jij mij kunt helpen.
Als ik op mijn privégedeelte van de Simyo site ga staat daar duidelijk dat ik 482 Mb verbruikt heb in de maand Maart, dit met een bundel tegoed van 500 Mb.
Dit houdt voor mij in dat ik binnen mijn bundel tegoed van 500Mb ben gebleven.
Ik heb daardoor ook volgens mij geen mail cq SMS ontvangen betreffende overschrijding.
Maar als ik dan naar mijn verbruikskosten kijk heb ik in dezelfde maand Maart een overschrijding van mijn bundel van €4,84,een eindbedrag van €15,34 in plaats van het bundelbedrag van €10,50.
Nu is mijn vraag, op dezelfde site staat dus een verbruik van 482 Mb maar een buiten de bundel overschrijding van €4,84.
Het is zo zonde dat er geen Jpeg's toegevoegd kunnen worden anders kun je het zo zien.
Kwam ik hier nu maar eens uit.
Badge
In antwoord op KPNFreak,
Wat de snelheid betreft heb je zeker gelijk.
Het verbaasd mij tevens de KPN sneller internet levert, dit terwijl Simyo een dochter van KPN IS.
Maar nu is hier iemand op het bedrijf die een KPN sim only internet via AH heeft. Dit werkt met internet tegoed in €'s.
Deze had een tegoed van € 50,00 tegen €0,06 p/Mb, hij verbruikte 32 Mb zijn tegoed daalde naar maar liefst €19,98. Na vele mails geen oplossing.
Dus bij KPN gaat het ook wel eens mis. Maar het zijn allemaal duidelijke kwestie's alleen deze worden zo slecht afgehandeld.
Wat niet eens afgehandeld.
Ik heb altijd geleerd zorg voor tevreden klanten en zorg voor wederzijds vertrouwen.
Het is toch een ramp als je constant met app's je gebruik in de gaten moet houden en op het eind van de rit hier niets aan hebt want opgelost wordt er niets. Het is treurig.
Reputatie 3
Badge +9
Er kunnen wel afbeeldingen worden toegevoegd aan deze site. Eerst even op een claud oid zetten.
De Simyo app haalt de info van de site dus om het even.
Een app die je installeerd van derden die kijkt echt naar wat er verzonden wordt door je 3g verbinding. Dat wil niet zeggen dat deze apps alles zien en/of registreren. Het geeft in mijn ervaring wel een zeer goede indicatie.

p.s. ik denk dat de waarschuwing voor mogelijk niet realtime gebeurd. Maar waarschijnlijk bij update van de hele bundel. Misschien kan een mod dit beter uitleggen waneer de melding verschijnt.
Badge
Beste Martijn het gaat er niet om hoe goed of slecht app's van derden werken.
Dat is op dit moment niet eens meer van belang.
De vraag is of Simyo de juiste Mb berekend, en dat bewijs leveren zij nu zelf.
In de Simyo site geven zij op "mijn Simyo" netjes in grafieken weer wat het verbruik is van alles wat geleverd is in de laatste maanden.
Tevens geven zij ook in grafieken weer wat de contractant verschuldigd is. Als ik de maand Februari neem dan staat in de afrekeningsgrafiek netjes in de oranje balk €10,50, dat is de 500Mb bundel á €7,50 plus €3,00 voor 100 belminuten. Daar boven op staat een rode balk á €4,84 voor het teveel Mb's.internetgebruik.
Maar als ik dan naar de verbruiksgrafiek ven de Mb's internet kijk dan staat deze op 482 Mb.
Dit allemaal op een site netjes naast elkaar.
Dit betekent dat het internetgebruik binnen de bundel van 500mb valt, dus geen oververbruik van de internetbundel in betreffende maand.Dus niets bijbetalen, het is gewoon €10,50 voor 100 belminuten en 500 Mb internet.
Leg mij dit Kafka verhaal eens uit. Ik zie hier duidelijk dat Simyo niet juist afrekend.
Het ergste vindt ik dat het vertrouwen wordt geschaad en daar moet je dan een jaar mee door een deur.
Als laatste zeg ik, Simyo bekijk nu zelf eens naar deze uitleg en bereken nu eens wat er echt verbruikt is.
Badge
Hier de doorverwijzing van mijn Simyo pagina waar alles betreffende het bovenstaande staat.
http://db.tt/8xVgKdSU
Reputatie 3
Badge +9
Is je bundel is niet gewijzigd?
Anders is dit wel heel opmerkelijk !
Badge
Martijn je kunt het nu zelf zien en anderen ook.
Er is absoluut geen bundel wijziging geweest.
Ik zelf bel weinig zoals je kunt zien ik wordt gebeld.
Zodoende heb ik een 100 minuten beltegoed en een 500Mb internet bundel.
Zoals je ziet is doormij 482mb internet gebruikt maar als je dan mijn afrekening ziet moet ik zowat €5,00 bijbetalen wegens overschrijding van mijn tegoed.
Iedereen kan het nu zelf zien dat er gewoon met twee maten wordt gemeten door Simyo.
Weten jullie wat ik nu zo jammer vindt, er is nu al op het forum geruime tijd verkeer over en weer maar waarom tot nu toe geen enkele reactie van Simyo zelf.
Hoogstwaarschijnlijk weten zij hier geen ander antwoord op dan dat zij gelijk moeten geven en dan wordt zogezegd de kop in het zand gestoken.
Ik zou niet meer weten wat ik nog toe moet voegen, er is nu toch duidelijk doormij aangetoond dat er iets niet juist is.
Ik kan alleen maar zeggen, controleer jullie bel en internet gebruik heel goed op de eind afrekening van Simyo.
Reputatie 1
Badge +2
Ik ben door deze kwestie toch wel geschrokken. Simyo handelt (zo lijkt het) op een KPN onwaardige wijze.

Het wordt hoog tijd dat de Simyo app beschikbaar is. Maar ja, als de forse vertraging in het zichtbaar maken van het actuele verbruik blijft bestaan (en dat blijft het) dan zal de app niet veel kunnen verbeteren op dit punt.

Ik weet niet wat jullie ervan vinden, maar ik heb zo mijn bedenkingen over het technische systeem van Simyo.

Hoe vaak leest je niet dat de simkaart gereset is om problemen te verhelpen. Ik heb in al die jaren bij KPN nog nooit gehoord of ervaren dat de simkaart gereset moest worden.

Ook heb ik het al een aantal keer gehad dat wanneer je op je persoonlijke Simyo pagina de optie bellen naar servicenummers activeert, je niet direct naar servicenummers kunt bellen. Hier ging toen een paar uur overheen. Hetzelfde geldt voor de optie internet gebruiken. Zeer onhandig natuurlijk.

Al met al een aantal verbeterpuntjes voor Simyo. Ik vrees echter dat door financiële motieven bepaalde zaken zijn zoals ze zijn.
Badge
Ik heb de kwestie toch nog even bij klantenservice van Simyo voorgelegd, al had ik hier al weinig vertrouwen in.
Terwijl het duidelijk op de indertijd bijgevoegde gebruiks site te zijn is kwamen zij met het volgende antwoord,
Hier kan je het mee doen.
En als je dan toch nog wilt reclameren krijg je een doorlink naar een pagina en daar staat dan dat je casenummer onbekend of verouderd is.


Saadia (Simyo Nederland)
13-Apr 15:23 (CEST)

Beste J. Kooger,

Uit onze gegevens blijkt dat u uw 500 mb voor de maand februari volledig heeft verbruik.
Simyo verwerkt de verbruiksgegevens een aantal maal per dag. Dat betekent dat er soms grotere hoeveelheden gegevens ineens verwerkt worden.
Als gevolg hiervan kan het zijn dat het aantal resterende belminuten opeens heel hard gedaald is of dat u over uw bundel bent heengegaan. Het verbruik dat op 27 februari heeft plaatsgevonden is op 1 maart verwerkt. Op 28 februari is er nog verbruik geweest en een gedeelte hiervan is gerekend tegen de buitenbundel tarieven.


Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Saadia

Wij hebben hiermee uw bericht over "Correctie foutieve berekening internetgebruik ." met nummer #434059 behandeld en menen het ticket te kunnen afsluiten. Wij denken dat uw issue is opgelost of de klacht is afgehandeld. Indien u het hier niet mee eens bent, kunt u het ticket eenvoudig heropenen via de link hieronder:
https://support.simyo.nl/tickets/434059

U vindt uw antwoorden sneller in onze kennisbank: https://support.simyo.nl/
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Beko,

Ik heb je aansluiting + screenshot gezien. Ik heb je een privé bericht gestuurd met de vraag om je inlog gegevens.

Groetjes,

Alex
Reputatie 3
Badge +9
Beko,
Ik zou het op prijs stellen als je ons informeert over de voortgang en/of oplossing. Je mag ook een pm sturen..
Badge
Aan alle mensen die hebben meegedaan aan de doormij gestarte discussie betreffende de afwijkende eindgegevens op de statIstieken verbruik en facturatie op de Simyo site. Daarbij zit ook de meldingen bij het bereiken van de komende eindstand van de bundel. Waar uiteindelijk dit geheel voor is gestart.
Na diverse langdurige discussies kan ik jullie mededelen dat wij, Simyo en ik, enkele dagen geleden tot een uitkomst zijn gekomen die naar mijn weten voor beide partijen positief mag worden genoemd.
Zeker wil ik Alex hierbij vermelden en bedanken, in mijn ogen is hij de persoon geweest die aan bovenstaand geschil de "boost" heeft gegeven.
Beide proklemen worden hersteld.
Wat de eerste kwestie betreft, deze zal verbeterd worden zodat verschil wat betreft de statistieken over gebruik tov facturatie op de Simyo site tot het verleden behoren. Hierdoor ontstonden onduidelijkheden waardoor men uiteindelijk niet meer wist hoe het uiteindelijk precies zat. Wat betreft het niet ontvangen van een waarschuwingsbericht bij het bereiken van het laatste gedeelte van de bundel .
Hier gaat het erom op welke datum het contract is afgesloten.
Dit doet zich hoogwaarschijnlijk voor als men een oud Simyo contract heeft. Dan blijkt zich het probleem aan te dienen dat men geen waarschuwingsbericht ontvangt. Hierbij zal getracht worden dit op korte termijn te verbeteren.
Al met al wil ik allen danken die aan deze discussie hebben meegewerkt uiteindelijk zijn enkele manco's rechtgezet.
Reputatie 3
Badge +9
Beste Beko,

Goed om te horen dat er een uitkomst is die voor beide positief te noemen is. Uiteindelijk is dat we het liefst willen.

Had je nu wel of niet een overschrijding van je bundel op het einde van de maand?
Badge
Hallo,

Ik heb nu een bericht gekregen dat ik 75% van mijn 1000 MB bundel heb verbruikt.
Alleen als ik bij mijn simyo kijk zie ik staan dat ik pas 161 van de 1000 MB heb verbruikt.
Gaat dit dan wel goed?

mvg,

Samantha
Reputatie 7
Badge +9
Helaas hobbelt de gegevensverwerking in je Mijn Simyo achter de actualiteit aan. Ik raad je aan om een goede data verbruik app te installeren. Deze werken wel actueel. Simyo zal de werking van dat soort Apps niet garanderen. Ik zou zeggen; gewoon doen.

Reageer