.

Beltegoed leeg aan internetverbruik, hoe kan dit?

  • 4 February 2023
  • 9 reacties
  • 167 Bekeken

  • Beginner
  • 3 reacties

Ik heb vandaag Simyo prepaid simkaart geactiveerd op mijn 2e telefoon (bedoel telefoon geformatteerd naar de fabrieksinstellingen) deze telefoon is puur alleen voor het gebruiken van DigiD app wanneer het nodig is verder word het niet ermee gebeld of internetten, dus heb alleen DigiD app geïnstalleerd via Wifi verbinding en ik had tegoed van €7,50. Telefoon is continue verbonden met thuis Wifi, in de avond uren rond 21:20 uur kreeg ik sms bericht van Simyo, inhoud van sms bericht volgt als “HOI, JE SIMYO BELTEGOED IS NU MINDER DAN €2,00 WAARDEER SNEL OP VIA MIJN SIMYO OF ONZXE APP. LET OP: ZONDER BELTEGOED KAN JE NIET INTERNETTEN. GROET SIMYO”.

Ik vraag me af Hoe kan dit!!! had ik maar T-Mobile gekocht ik dacht Simyo was goedkoper maar nee hoor als Simyo beltegoed zomaar plundert kom je nog duurder uit dan T-Mobile, net heb ik nogmaals simkaart opgewaardeerd met €10,00 beltegoed, bij volgende keer zonder pardon stap ik over naar ander provider.

 

Deze review/klacht gaat ook naar Trustpilot en naar anderen!!!


9 reacties

Bij T-mobile  zal het kunnen gebeuren simpelweg omdat je telefoon al verbinding maakt met het internet zodra je bezig met met het instellen van de telefoon na bijvoorbeeld terugstellen naar de fabrieksinstellingen. Wifi stel je tijdens het instellen pas in maar dan is je telefoon dus al verbonden met het mobiele internet. 

Wie weet is Simyo coulant.

Ik zou eerst eens een reactie van hen afwachten alvorens je een klacht indient, misschien is die helemaal niet nodig. 

Reputatie 3
Badge

Nog even terzijde: voor de DigiD app heb je niet eens een telefoon nodig. Werkt ook op een tablet. 
Als je de telefoon alleen hiervoor gebruikt heb je dus niet eens een Sim kaart nodig. Internet via WiFi is genoeg.

Ten eerste het gaat over Simyo simkaart niet over T-Mobile kaart (eerst ging ik bijna T-Mobile prepaid simkaart kopen voor een X bedrag toen zag ik Simyo en was stukje goedkoper dan T-Mobile daarom heb ik Simyo gekozen)...ten tweede; eerst heb ik telefoon zonder simkaart te plaatsen gereset na fabrieksherstelling telefoon heb ik met thuis internet/wifi verbonden. Hierna alle updates gedaan (zonder simkaart) met wifi verbinding en benodigde app gedownload en geïnstalleerd wanneer telefoon helemaal klaar was voor het gebruik daarna pas heb ik de simkaart geplaatst niet eerder, ik moest wel effe wifi uit schakelen om simkaart netwerk te testen en ben ik ingelogd op DigiD app en weer uitgelogd daarna wifi weer ingeschakeld en de telefoon aan de kant gelegd, zoals ik eerder aangaf deze telefoon word gebruikt als 2e telefoon wanneer echt nodig is, ik heb eigen telefoon die ik dagelijks gebruikt met abonnement.

Met tablet kan je niet op straat ermee lopen, als ik toevallig buiten ben en moet ik heel snel effe inloggen op DigiD app moet ik dan naar Wifi punt zoeken Nee dank je wel misschien voor jou geen probleem met tablet op het straat lopen maar ik ga niet met grote tablet op straat lopen daarom heb ik mijn vorige telefoon als 2e telefoon gaan gebruiken.

Simyo (en andere providers) pakt niet zomaar beltegoed van klanten af. Er zal toch iets gebeurt dat zijn je telefoon met internet van Simyo is gaan verbinden i.p.v. met Wifi. Dit kan gebeuren zonder dat je er iets van merkt. 

Misschien kun je dat terug vinden in te telefoon.

Een Simyo medewerker zal morgen wel reageren.

 

Succes. 

 

Reputatie 3
Badge

Met tablet kan je niet op straat ermee lopen, als ik toevallig buiten ben en moet ik heel snel effe inloggen op DigiD app moet ik dan naar Wifi punt zoeken Nee dank je wel misschien voor jou geen probleem met tablet op het straat lopen maar ik ga niet met grote tablet op straat lopen daarom heb ik mijn vorige telefoon als 2e telefoon gaan gebruiken.

 

Maar jij loopt dus dan met 2 telefoons op zak? En die 2e heb je alleen maar op zak voor het inloggen op de DigID app? En waarom gebruik je je normale telefoon niet gewoon voor die app?

 

Enfin, ik snap het verhaal niet helemaal maar het gaat me verder ook helemaal niets aan. 😀

 

Wilde alleen de suggestie doen dat je niet per se een telefoon nodig hebt voor de DigID app.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Msf,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat je beltegoed in één keer is opgegaan aan internetverbruik!

De optie “Internet in Nederland” staat eigenlijk automatisch ingeschakeld op alle aansluitingen. Zolang deze optie aan staat, is het mogelijk om internet te verbruiken. Zonder internetbundel betaal je hier €0,15 cent per MB voor, vandaar dat je kosten hebt gemaakt. Deze informatie hebben wij ook in de mail verstuurd met onderwerp “Je persoonlijke inloggegevens voor Mijn Simyo!”. Wellicht heb je dit over het hoofd gezien.

Ik kan me voorstellen dat dit geen lekkere start is en wil daarom graag overleggen met onze financiële afdeling of wij hier iets aan kunnen doen. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je persoonlijke gegevens? Dan kijk dan even met je mee naar de mogelijkheden :).

Ontzettend bedankt voor jullie hulp! @Ray en @Hsd 😊

Groetjes,
Roeqajja

U zegt "De optie “Internet in Nederland” staat eigenlijk automatisch ingeschakeld op alle aansluitingen. Zolang deze optie aan staat, is het mogelijk om internet te verbruiken" oké mijn huidige abonnement (T-Mobile) is ook altijd verbonden met internet maar gaat nooit zomaar mijn mb's of belminuten raakt op, dus wat jij beweert is niet van toepassing wanneer telefoon op stand-by is. Als men iets download of video kijkt dan is wel toepassing wat jij beweert.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Msf,

Bedankt voor je reactie. Je telefoon verbruikt eigenlijk altijd internet, zelfs als je niet op je telefoon bent. Denk maar aan appjes die binnen komen of apps die op de achtergrond ververst worden. Je hoeft niet perse iets te downloaden of een video te bekijken om internetverbruik te hebben. Op de achtergrond wordt er namelijk constant internet verbruikt, of dit nou via wifi of 4G-verbinding is :).

Hopelijk is het een beetje duidelijk zo!

Groetjes,
Roeqajja

Reageer