.

Beantwoord

App's & spelletjes hebben onbewust gebruik gemaakt van het internet

  • 17 August 2013
  • 2 reacties
  • 7929 Bekeken

Ik heb een prepaidkaart waar 10 euro beltegoed op staat. Ik heb geen internetbundel.
Ik heb op mijn telefoon een aantal spelletjes en apps staan.
Zonder de telefoon 3 dagen gebruikt  te hebben ( zelfs niet aangeraakt!) ben ik 6 euro kwijt aan MB's.
kan iemand mij zeggen hoe dat kan en wat ik kan doen om dit te voorkomen in de toekomst?
icon

Beste antwoord door Natascha 19 August 2013, 13:15

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Even een misverstand wegnemen: het niet hebben van een internetbundel betekent NIET dat je geen internet op je mobiel hebt. Zonder zo'n bundel doet internet het gewoon, tenzij je "internet op mijn mobiel" op Mijn Simyo hebt uitgezet. Zonder een bundel wordt je internetverbruik tegen het standaardtarief in rekening gebracht (zie de tarieven link op deze pagina). Smartphones staan erom bekend dat ze MBs verbruiken zonder dat je dat in de gaten hebt, dus als je helemaal geen behoeft hebt aan internet, moet je dat gewoon uitzetten op Mijn Simyo.
Badge +6
Ik heb een prepaidkaart waar 10 euro beltegoed op staat. Ik heb geen internetbundel.
Ik heb op mijn telefoon een aantal spelletjes en apps staan.
Zonder de telefoon 3 dagen gebruikt  te hebben ( zelfs niet aangeraakt!) ben ik 6 euro kwijt aan MB's.
kan iemand mij zeggen hoe dat kan en wat ik kan doen om dit te voorkomen in de toekomst?


Hoi Britte,

Welkom op het forum!
Vervelend om te lezen dat er geld in rekening is gebracht zonder dat je gebruik hebt gemaakt van het internet. Zoals Scotsman aangeeft is het mogelijk om met je prepaid simkaart gebruik te maken van het internet. Een simkaart registreert enkel berichten, telefoongesprekken en/of internetverbruik, wanneer het toestel daar de opdracht toe krijgt van een gebruiker.
Een simkaart kan niet zelf denken of handelen en wordt te allen tijde aangestuurd via het toestel en dus de gebruiker.

In het systeem zien ik dat je de optie 'Internet op je mobiel/MMS' hebt uitgezet. Wanneer je nu gebruik wilt maken van het internet kan dit alleen via WIFI. In dit topic kan je lezen wat voor veel gebruik van het internet kan zorgen op je toestel.

@ Scotsman bedankt voor het meedenken.

Reageer