.

Beantwoord

4g wil pas via 3g (Motorola 5g)

  • 4 November 2020
  • 6 reacties
  • 385 Bekeken

Badge

Er is uitgebreid contact geweest met de klantenservice. Ben goed geholpen maar probleem is nog niet opgelost.De simkaart is nieuw (net ontvangen)maar ik kan de 4G pas gebruiken als ik eerst de 3G aanzet. Daarna moet ik handmatig omzetten naar 4G.

Ik heb eindeloos mijn telefoon aan en uitgezet Simkaart erin en eruit.

Alle instellingen gereset en alle vinkjes uitgezet en weer aan.(telefoon instellingen en die van mijn Simyo)

Ik heb het idee dat ik iets over het hoofd zie.

Het probleem lijkt ontstaan te zijn ontstaan na een bezoek aan Duitsland. Waar ik geprobeerd heb om internet aan de praat te krijgen. Maar ik weet niet zeker of het daar begon.(of het niet eerder gemerkt heb omdat ik bijna overal wifi heb.)

Ik wil mijn internetbundel uitbreiden (ga alles via 4G doen dus wil er wel van op aan kunnen) maar twijfel of ik niet beter een nieuw nummer kan nemen met een nieuwe start🤪

Als het wel aan mijn telefoon zelf ligt heeft dat ook geen zin

Wie helpt!?

Groeten Johanna

icon

Beste antwoord door Jjo 5 November 2020, 21:30

Bekijk originele reactie

6 reacties

Hoi @Jjo 

Eindeloos je telefoon uit en aanzetten etc. voorkomt dat er een stabiele verbinding gemaakt kan worden. 

Je kunt nog even bij je netwerkinstellingen kijken wat je voorkeursnetwerktype (benaming kan afwijken) is. 

  1. Instellingen
  2. selecteer meer
  3. selecteer mobiele netwerken
  4. selecteer voorkeursnetwerktype 
  5. controleer en/of zet deze op 4G. 
  6. Herstart je toestel. 

 

 

 

Is de simkaart/internet gereset door Simyo?

Badge

De oude kaart wel en toen dat niet hielp heb ik een nieuwe simkaart gekregen.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Johanna, 

 

Welkom op het Simyo Forum! 

 

Wat vervelend dat je na al die moeite nog steeds geen internet hebt! Heb je de simkaart al wel eens uitgeprobeerd in een ander toestel? Daarmee kunnen we in ieder geval vaststellen of het probleem zich in jouw toestel bevindt of op de aansluiting. Heb je de instructies van Ray ook al kunnen opvolgen? 

 

Ik hoor het graag van je! 

 

Bedankt Ray en Friesian!

 

Groetjes,

Tessanne 

 

Badge

De simkaart werkte normaal in een ander toestel.

Ik heb de gegevens van het APN gewist en een nieuwe APN aangemaakt met de gegevens zoals die hier voor KPN te vinden zijn. Toen werkte alles weer zoals het moet. Opgelost! Bedankt allemaal voor de suggesties!

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Johanna,

 

Super dat je de oplossing al gevonden hebt! Mijn vermoeden lag inderdaad ook bij de APN... :thinking:

 

Nog bedankt voor de update en ik wil je een heel fijn weekend wensen verder! 

 

Groetjes,

Tessanne 

Reageer